Toon posts:

Pc besturen via Router

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mn Titel beschrijft het al een beetje, ik heb thuis 2 pc's die aangesloten zijn op een router (dus niet doormiddel van een netwerk).
En ik wil met Pc1 de andere pc besturen via mn router.

Ik heb hier op got veel gelezen over programma's die hiervoor kunnen zorgen zoals pc anywhere, pc remote, enz.
Maar dit gaat allemaal via een netwerk of http://

Router: Linksys Befsr41 V3 laatste firmware
Pc1: Win Xp pro, Hoofdpc
Pc2: Win 98se, 2de pc (pc van mn zusje die me om de ene minuut roept omdat ze een probleempje heeft)

Dit is ook één van de redenen dat ik een programma zoek die dit toelaat. Zodat ik op afstand haar systeem kan overnemen en het probleem oplossen.

Mijn vragen:
Is het mogelijk om pc anywhere of een ander soort gelijk programma via een router pc2 te besturen?

Zoja? Met welk programma?
want zelf heb ik verschillende programma's geprobeerd zoals netop, remote desktop enz maar geen vooruitgang geboekt.

Alvast Bedankt!!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Als het goed is kun je met een programma als Remote Administrator of WinVnc/TightVnc gewoon via een router connecten. Zeker als het intern is , aangezien een router dan gewoon de functie van een switch vervult. Gewoon het IP adres van de andere pc intypen en klaar. Er is zat info over de werking en installatie van radmin (Remote Administator) te vinden. Goed zoeken luid het devies :)

Veel succes :)
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 00:57:
Er vanuit gaande dat je maar 1 publiek IP adres hebt, moet op de router het interne IP van de betreffende pc als DMZ instellen.
Ik denk dat je de vraag verkeerd leest , of misschien dat ik de vraag verkeerd lees. Hij wil afaik gewoon naar zijn zusjes pc connecten. Als dat het geval is zit hij waarschijnlijk in een netwerk die door die router geswitched word (router is in dit geval dan gewoon een switch) Dat het geen netwerk is klopt natuurlijk niet , want een router is ook gewoon een onderdeel van een netwerk ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Raku op 29-06-2004 01:00 ]

Raku

Verwijderd

Er vanuit gaande dat je maar 1 publiek IP adres hebt, moet op de router het interne IP van de betreffende pc als DMZ instellen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, ik lees bijvoorbeeld dit op de site van linksys: "Built-In 10/100 4-Port Switch!"
Dus ik neem aan dat beide PC's op hetzelfde netwerk-adres zitten?

Zo niet, moet je port-forwarding instellen op de router.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 29-06-2004 00:59 . Reden: Opmaak ]

Koop al mijn ads!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
En hoe zitten die pc's dan vast aan die router ?

_ik_ heb nog nooit een routerkaart gezien die je in je pc kan prikken, of op het moederbord zit.

Je hebt zeer waarschijnlijk wel een netwerk, vertel maar wat voor merk en type router je hebt.

Abort, Retry, Quake ???

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:19

Rmg

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 00:52:
Beste Tweakers,

Mn Titel beschrijft het al een beetje, ik heb thuis 2 pc's die aangesloten zijn op een router (dus niet doormiddel van een netwerk).
En ik wil met Pc1 de andere pc besturen via mn router.

Mijn vragen:
Is het mogelijk om pc anywhere of een ander soort gelijk programma via een router pc2 te besturen?

Alvast Bedankt!!
Als je je pc op een router aan sluit heb je een netwerk.. check het ip van je zusjes pc. ( dat zal iets zijn van 10.0.0.x of 192.168.x.x kan je bekijken met start > run > winipcfg )

Installeer iets als bijvoorbeeld tightvnc http://www.tightvnc.com/

Download op je eigen pc de viewer voer het ip van je zusje in ( dus dat 10.0.0.x of 192.168whatever )
en klaar

verder heb je nix te maken met het externe ip van je router. je wil niet eens over het internet gaan naar een pc binnen je netwerk/zelfde reeks poorten van je switch

[ Voor 11% gewijzigd door Rmg op 29-06-2004 01:06 ]

Verwijderd

Je hébt een netwerk. Je pakt gewoon een programma als RemoteAdministrator en dat installeer je. Connect dan naar het interne IP-adres en klaar ben je.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.