Steaming Audio uitzenden op internet

Pagina: 1
Acties:

• MadNeo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 03:36
Ik heb zelf een radioprogramma bij een lokaal radio station... nu wil ik dat radioprogramma uitzenden via een streaming audio zodat ik het aan familie en vrienden kan laten luisteren.
Bij dat radiostation kan ik alleen niet op internet streamen dus moet ik het op een andere manier doen.
Ik heb mijn radio aangesloten op de line in van m'n comp. en wil dan via m'n eigen comp. thuis uitzenden
Nu heb ik een hele mooie jetcast plugin voor winamp, maar daar kan je alleen audio die winamp afspeelt encoderen en streamen :( en geen "line in" audio
Zijn er programma's die wel op deze manier werken "via de line in dan"??
Heb me rot gezocht op internet maar krijg overal programma's waarmee je streams kan beluisteren :(

• ttts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 13:11
Met shoutcast is dit mogelijk
www.shoutcast.com

• MadNeo
Ik heb het geprobeerd en het werkt...
Maar nu wil ik heel graag met windows media 9 uitzenden.. omdat de kwaliteit daarbij iets hoger ligt dan bij Mp3 op dezelfde bitrate.
is dat mogelijk? nu zend ik dus uit via winamp en stuurt hij het signaal van m'n "line in" door naar het internet, maar in MP3 vorm.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
LOL @ topic titel, wat zijn dat voor mp3tjes? 0906-..... Steaming Hot!

je zou Windows Media Encoder kunnen proberen, volgens mij kun je daarmee wat jij wilt.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• MadNeo
Heej, bedankt...
Het werkt vlekkeloos momenteel :D nu kan ik m'n radiouitzending op internet gooien