Router -> Lan probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ph0enlx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08-2024
Na het kopen van een Canyon wireless router leek ons simpel netwerkje compleet (2 comps constant en zo nu en dan een wireless laptop), maar sinds dat we 1 computer hebben geformateerd kan ik opeens geen verbinding meer maken met de andere desktop comp. Daarnaast kan die laptop wel verbinding maken met beide computers. Wat ik nog vreemder vond, is dat die 2 desktops wel nog verbinding in een game kunnen maken.
En ja de domein naam is gelijk van beide computers.
Er is na de formatatie niets anders dan voorheen, maar toch kan er geen verbinding meer gemaakt worden.

Ik hoop dat ik genoeg info gegeven heb om dit probleem te kunnen oplossen.

alvast bedankt

Elo !

Verwijderd

Nee, dat heb je niet. Lees dit eens door en pas je startpost aan met extra informatie: Starten van topics in NT *lezen*

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Je bedoeld dus dat je niet meer bestanden kan delen?

Anyway , dat je kunt gamen etc is normaal , aangezien je ip adressen en netwerk gewoon goed in elkaar steekt. Het probleem ligt meer bij het software gedeelte , in windows dus.

checklist:
• Firewall uitstaan? ( De standaard firewall van windows xp)
• Mappen/Schijven gedeeld staan
• Zoeken naar de andere pc met Mijn Netwerklokaties
• Bestands en printerdeling aanstaan?

Als je er niet uitkomt kun je de wizard bestanden delen uitvoeren. Dus rechtermuisknop op de te delen schijf en dan tabblad delen. De rest wijst zich vanzelf.

Maar ik begrijp ook dat je een domein hebt ingesteld? Aangezien het een kleinschalig , simpel thuisnetwerk betreft neem ik aan dat je werkgroep bedoeld. Je moet dus zeker wel de werkgroep instellen en niet het domein , anders werkt het ook niet :)
Osiris schreef op 28 juni 2004 @ 23:39:
Kun je alle PC's pingen? Zit er nergens een firewall tussen? Zijn de antwoorden positief, dan is het klaarblijkelijk geen netwerkprobleem en zul je de schuld bij je OS moeten leggen :)
Het is iig geen netwerkprobleem , want gamen kan hij wel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Raku op 28-06-2004 23:40 ]

Raku

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kun je alle PC's pingen? Zit er nergens een firewall tussen? Zijn de antwoorden positief, dan is het klaarblijkelijk geen netwerkprobleem en zul je de schuld bij je OS moeten leggen :)

• Ph0enlx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08-2024
erm
ok ?
een probleempje waar ik al zo nu en dan mee bezig ben, enige reden waarom hij et nu opeens niet deed was omdat er een firewall op 1 van de comps geinstalleerd was,
1. vergeten
2. eerder deed ie et ook goed, waarom nu dan niet....

iedergeval bedankt voor de antwoorden, maarja weer op zo een onzinnige simpele manier opgelost.
Bedankt en sorry voor jullie tijd :)

Elo !