Toon posts:

Computer loopt soms eventje vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een vervelend probleem. Ik kan ook meteen zeggen dat het een ingewikkeld probleem is want ik ben er al een jaar mee bezig:

Wanneer ik een spel speel loopt deze na een tijdje zomaar eventjes vast, en dit fenomeen(mooi woord) herhaalt zich continu... anders gezegd:
Ik speel 40 sec -> pc loopt 10 sec vast -> ik speel 40 sec -> pc loopt 10 sec vast.

Ik zeg dan wel dat het spel vast loopt, maar echt het hele systeem(inclusief muis en toetsenbord reageren niet meer/of heel traag)

Nog iets wat misschien van belang kan zijn:
- Er was ook een goede tijd waarin de computer nooit vastliep.
- Daarma liep de computer ook in windows op die manier vast... Dat is nu wel over... Maar toch is het met die games nog vervelend.
- Ik heb de computer op virussen/spyware gecontroleerd(ja deze heeft die ook) maar het zijn slechts trojans die ik niet kon verwijderen en dat lijkt me nu niet meteen de oorzaak...
- Ik mag niet de hele schijf formatteren, dan krijg ik ruzie met familieleden. :|
- Kan niet aan de temperatuur liggen, in de winter is het net zo.
- videokaart is volgens mij ook up-to-date

Wie o Wie weet de mogelijke oorzaak van dit vreemde verschijnsel? Echt ik zou je dankbaar zijn want dit probleem maakt me radeloos. :'(

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

toch zullen die trojans niet goed zijn voor je systeem :P. probeer eens adaware en/of spysweeper.

test ook eens je geheugen met memtest86 en check je voltlijnen.

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lijkt me wel handig om alle geladen programma's ff in een lijstje te vermelden. Zoals actieve virusscanner, firewall die draaien kazaa etc. Dan kunnen mensen je wat beter helpen lijkt me... Dus ff kijken welke services er draaien en ff je taskmanager te bekijken...

Verder is het ook verstandig om je systeem specificaties en je OS te vermelding...

Verwijderd

heb zulk gelijkaardig probleem ooit ook gehad,

dit lag aan een overhitting van de videokaart... misschien eens via proggies meten hoe warm je videokaart/pc wordt of zo?

OF, run--> msconfig --> kijk eens hoeveel er mee wordt opgestart en wees hard, zet écht alles uit wat je kan missen

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

schijfje aan zijn eind?
computer die in de huiskamer hier staat heeft soms kuren dan hangt hij even en spinned de schijf opnieuw op...ach tis niet echt mijn PC dus boeiend

Maar misschien is dat het?

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 23:13:

- Ik heb de computer op virussen/spyware gecontroleerd(ja deze heeft die ook) maar het zijn slechts trojans die ik niet kon verwijderen en dat lijkt me nu niet meteen de oorzaak...
Dit lijkt mij nou dus wèl de oorzaak. Deze trojans vragen om de zoveel tijd "processorcycles" om hun vermaledijde werk te doen. Op dat moment stelen ze die cycles dus van de andere programma's die draaien (in windows-taal: Ze draaien als een service).

Om niet ff te gaan "faq" zeuren geef ik je de tip om ff te kijken in het Beveiliging & Virussen forum.

Zoek daar in de faq hoe je zelf alles kan verwijderen, en als het niet lukt kun je proberen daar een topic te openen. Voordat je dat laatste doet lees dan in die faq over "Hijack this" log's, want die heb je nodig om een goede topicstart te kunnen maken.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
ik heb pas geleden iets soortgelijks gehad. sommige spellen pauzeerden voor 10-20 seconden. alles lijkt bevroren, geen reactie met muis en tobo, ook geen ctrl-alt-del.
Bij mij lag het aan norton antivirus 2004. na een uninstall deed alles het weer perfect. Mischien moet je het in die richting zoeken ? :)

Verwijderd

Je zegt dat je dit probleem zich al een jaar voordoet... Kan je je dan niets herinneren in verband met eventuele software-aanpassingen van je systeem?

Het lijkt me dat een systeemherstel hiervoor wel geschikt zou kunnen zijn. Echter weet ik niet hoe dat zit als je terug wil keren naar een herstelpunt van een jaar geleden. In ieder geval lijkt het me het proberen waard, aangezien opgeslagen documenten toch bewaard blijven.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
Windows opniew/ formateren lijkt me toch wel de beste optie, hoezo krijg je dan problemen met andere gebruikers? Je kan toch backuppen, zolang je maar zorgt dat je alles backupped en niets vergeet.

Als het probleem zich dan nogsteeds voordoet dan weet je dat het wel bijna hardwarematig moet zijn. Misschien is je HD niet 100% meer, of isser iets mis met je geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
... sorrie, weet niet hoe een bericht te verwijderen. Inhoud van deze was niet goed

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 10:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou al bedankt in ieder geval:

- Ik heb alle trojans verwijderd.
- Zoveel mogelijk programma's uit het opstarten gehaald.
- Het had geen verband met een software aanpassing(ja ik speelde RA2)

- Hardware heb ik nog niet gecontroleerd.

Toch doet het zich nog voor :? Zal toch nog eens hardware controleren...

BTW. Is het vreemd dat een spel erg stroperig is (Halo) met een Geforce2 MX 100/200 ???

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 10:39 ]

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 23:14
Ik had eens mijn muis aan een waarschijnlijk defecte usb poort hangen, hing mijn pc ook telkens tijdens het gamen. Andere usb poort en het liep weer soepel.

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 10:23:
BTW. Is het vreemd dat een spel erg stroperig is (Halo) met een Geforce2 MX 100/200 ???
nee, dat is totaal niet vreemd. Een Geforce2 is niet echt een recente kaart meer :+.

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie dan een goede videokaart die niet te duur is? zodat ik spellen als generalszh, Halo enzo makkelijk kan spelen?(en ook de iets zwaardere games?)

Edit:

Hoe verklaar je eigenlijk dat RA2 het eerst wel normaal deed?
Hij doet het zelfs op een oude pc van mij met 32 mbvideokaart. deze is 64...
Iemand daar dan een verklaring voor?

Verder heb ik ongeveer 80 euro voor een videokaart over... :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 14:24 ]

Verwijderd

Tijdens het gamen ligt het probleem echt in je videokaart. Maar je pc hoort niet vast te lopen als je gewoon in windows aan het werk ben. Zit er een fan op de videokaart? Zo ja, controleer of die niet vast zit van de stof. (kheb dat ook een keer gehad :P ) Dan draait die niet (goed) dat kan oververhitting veroorzaken. Je kan dit ook controleren zonder dat je je pc open hoeft te maken, dan installeer je gewoon het programma speedfan, hiermee kun je de temperaturen in je pc vieuwen. Temp2 is volgens mij je gpu, dus die moet je hebben. Als die temperatuur boven de 60 graden komt klopt het niet helemaal.

Als je een nieuwe videokaart wil moet je eerst je budget vermelden en wat je er precies mee wilt doen, er is zoveel keus op dat gebied. ;)
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 14:11:
Weten jullie dan een goede videokaart die niet te duur is? zodat ik spellen als generalszh, Halo enzo makkelijk kan spelen?(en ook de iets zwaardere games?)

Edit:

Vastlopen onder windows komt nauwelijks meer voor, ookal is die wel wat traag

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 14:08
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 14:11:

Edit:

Ik heb een Leadtek Geforce 4 TI 4200 voor je in de aanbieding. Voor €70 mag je hem meenemen.
Generals draait er goed op (behalve als er een nuke ergens neer ploft) en HALO draait er ook goed op.

Verder kan je misschien je kast eens schoonmaken met een stofzuiger. Scheelt weer in tempratuur.

Verwijderd

Kijk eens in V&A voor een GeForce4Ti 4200-4600 met 128Mb, beste kaart die je zult vinden voor 80 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, als jij het zegt.... en als het zekerweten aan mijn videokaart ligt... ik zal hem nog even proberen schoon te maken enzo... TerranGhost.
V&A wat is dat???

DarkJedi, bedankt voor je aanbod, maar ik koop toch liever echt een nieuwe.

Laten we hier het topic maar mee sluiten... Bedankt iedereen! Wanneer ik erachter ben wat nu de echte oorzaak was van al dit zal ik het zeker vermelden, nu eerst wachten op die nieuwe kaart. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 14:38 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

een nieuwe videokaart voor 70 euro ? dan koop toch die van dark jedi maar, want nieuw voor 70 vind je geen betere

anyway

V en A staat voor Vraag en Aanbod, hier op tweakers...soort van mini markplaats :

http://www.tweakers.net/aanbod

http://specs.tweak.to/16495

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Mits het hardwarematig is lijkt het me erg sterk dat het aan de videokaart ligt. Dan bevriest je beeld maar ondooit ie niet zo snel weer ;).

Wat ik denk, is dat het aan bv je netwerkkaart ligt die stoort (misschien een andere pci kaart SB oid maar geef netwerkkaart grootste kans).

Wat je kan proberen is gewoonweg ff de netwerkkaart verwijderen (mits je geen onboard lan hebt) en dan kijken of het probleem zich nog voordoet. Zo ja? haal dan even al je pci kaarten eruit en test het nog eens.

suc6 ermee :)

Ik durf niet met ckerheid te zeggen dat je videokaart het bv niet is... maar er zijn hier ook mensen die het omgekeerde wel beweren. Pas daar een beetje mee op, het zou zonde zijn als iemand voor niks een videokaart zou aanschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door t!mP op 30-06-2004 01:41 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:26

Deathchant

Don't intend. Do!

videokaart ligt ook een beetje aan wat voor processor je hebt.

als jij een P3 hebt van 500MHZ heeft het geen zin om een GeForce FX5900Ultra te kopen bijvoorbeeld

Voor 80 euro moet je niet al te veel verwachten. Ik weet dat je nieuw een FX5200 kunt krijgen. Maar ja, een Ti4200 is nog beter....

Ik heb ook een FX5700LE gezien voor 104 euro, maar ik denk dat je snel uitgepoept bent met 80 euro......

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Is dit toevallig ook een goede videokaart?

Asus V9520 Magic 128Mb GF FX5200 AGP

Voor 75,68 euro. :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Deathchant schreef op 30 juni 2004 @ 09:16:

Voor 80 euro moet je niet al te veel verwachten. Ik weet dat je nieuw een FX5200 kunt krijgen. Maar ja, een Ti4200 is nog beter....
Heb je deze post gelezen?

Die FX 5200 is niet echt een retesnelle kaart, om het maar voorzichtig uit te drukken. Een Ti4200 is veel sneller.

Kijk eens op www.tomshardware.com en zoek naar benches van grafische kaarten, dan zie je het vanzelf.

Het beste kan je hier kijken, aangezien je HALO speelt:
http://graphics.tomshardw...031229/vga-charts-09.html
Daar zie je staan dat de Ti4200 bijna 2 keer zo snel is...
BTW, de kaart die je net noemde, kan je in de bench het beste vergelijken met de GF FX 5200

Post eigenlijk de specs is van je hele pc..

[ Voor 27% gewijzigd door Hann1BaL op 30-06-2004 14:21 ]

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Misschien is het je Harde schijf, wel ik heb ook zoon soort iets gehad.
met een harde schijf uit mijn aldi computer(jah je hoort het goed)Die had elke keer kapotte sectoren op de HD

FF formateren en hij deed het weer goed,maar dat lag aan dat als ie 1 keer te warm was geweest die brak werd.

Kreeg ik ook last van het klassieke blauwe windows scherm in XP not_less_or_equel ofzoiets

Verwijderd

siknu schreef op 29 juni 2004 @ 10:28:
Ik had eens mijn muis aan een waarschijnlijk defecte usb poort hangen, hing mijn pc ook telkens tijdens het gamen. Andere usb poort en het liep weer soepel.
Zoals siknu al zei probeer eens de muis, lekker makkelijk en goedkoop te testen. Ik heb zelf ook al twee gevallen meegemaakt dat de muis niet meer goed was, waardoor de pc zo deed als je beschreef.

Verwijderd

edit: foutje, hoe haal je zo'n verkeerd gepost bericht weg?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb er een 3d kaart in gedaan van een vriend, toen deed die het wel. :)
dus i know the cause now. :)
Thnx for everything everybody.

EdiT: Ja dat verwijderen ben ik ook aan het uitzoeken :D

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 17:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee het lag uiteindelijk toch niet aan de videokaart ik heb deze namelijk vervangen door een goede(ff geleend) en nóg stoort die...
Ik denk dat we er zo niet uitkomen...
In ieder geval allemaal bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het lag uiteindelijk toch niet aan de videokaart ik heb deze namelijk vervangen door een goede(ff geleend) en nóg stoort die...
Ik was iets te enthousiast met de post ervoor ben ik bang.
Ik denk dat we er zo niet uitkomen...
In ieder geval allemaal bedankt. |:(
Pagina: 1