Toon posts:

[DSL] Verschillende uitkomsten P/C-check ISDN/analoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb sinds december vorig jaar ADSL van Tiscali, de Basic-variant, dus nu ruim 2 megabit downstream, op een ISDN telefoonlijn. Nou wil ik graag overstappen naar XS4ALL (mede omdat Tiscali bij het ingaan van 't nieuwe abonnementsjaar een datalimiet van 20Gb heeft ingesteld), en ik krijg bij de postcodecheck van XS4ALL (en niet alleen X4A hoor, eigenlijk bij elke aanbieder over het KPN-netwerk, inclusief Tiscali zelf) de melding dat ik op z'n hoogst de "Lite" variant kan aanvragen.

Het rare is dat ik als ik zeg dat ik een analoge lijn heb, wel alle abonnementsvormen kan aanvragen. Zit er echt zo'n enorm verschil tussen een ISDN en een analoge lijn? Zou iemand mij hier uitsluitsel over kunnen geven?

Nog iets, mijn semi-buren (een basisschool) hebben een XS4ALL abonnement lopen van 4 megabit -- en hebben ook ISDN! Hoe is dit mogelijk? Ik kan me best voorstellen dat ze uit kwaliteitsoverwegingen de zwaardere abonnementen als niet beschikbaar aanmerken, maar ik haal op die school dus met gemak 450kb/s. Ik vraag me af of ik dit toch zou kunnen aanvragen.

Alvast bedankt!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik denk dat je het beste even de medewerkers van Xs4all kunt mailen , aangezien je niet kunt aanvragen als je niet door de postcodecheck komt.

Wat betreft de verbinding zal het wel niet zo erg zijn , als je nu tenminste ook een goede verbinding hebt. Als je aan de mensen van xs4all uitlegt dat je nu 2 Mbit verbinding hebt en overstapt van een andere provider denk ik dat ze dat wel kunnen regelen :)

Raku

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

De postcodecheck is niet een garantie dat het niet mogelijk is, heeft meer te maken met het feit dat kpn niet wil leveren als in bepaalde wijken bepaalde verbindingssnelheden statistisch vaker voor problemen zorgt. Wat je kan proberen is ervoor zorgen dat XS4all die postcodechecker overslaat en handmatig een overstaporder wil aanvragen (daar is die hele postcodecheck eigenlijk niet eens voor nodig, is alleen maar softwarematig overstappen eigenlijk).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, ik hoor goeie dingen over XS4ALL. Heb je enig idee op voorhand of ze zo coulant zijn? :)

Ik ga morgen in ieder geval even bellen, bedankt!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik weet het niet. Het is niet zozeer de mensen die coulant moeten zijn, het zijn de systemen en processen die de mogelijkheid moeten hebben om handmatig een order in te schieten. Ik weet dat bij een nieuwe aanvraag heel goed mogelijk is om een handmatige order te doen bij kpn (door een ISP), die allerlei check's overslaat. Of dat met een overstaporder ook kan weet ik eigenlijk niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, het is het proberen waard in ieder geval. Bedankt voor jullie input, prettig avond (of nacht? :)) nog! :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je in december een abbo aan bent gegaan, dan zit je daar nog wel tot (minstens) december dit jaar aan vast.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, 't is ook geen zaak van leven of dood, maar zoals ik al zei ben ik niet zo blij met de 20Gb datalimiet die Tiscali aan het begin van het nieuwe abonnementsjaar gaat invoeren. Heb ik nu nog geen last van omdat ik 't abonnement onder de oude voorwaarden ben aangegaan, maar aangezien ik toch ruim boven de 20Gb zit per maand nu, zit ik nu al een beetje rond te kijken. ;)

Wie weet, ik ga morgen in ieder geval even naar XS4ALL bellen, maar d'r kan natuurlijk nog van alles gebeuren tot december. We wachten 't af. :)
Pagina: 1