Toon posts:

draadloos bellen met bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand al meer van dit systeem. zijn er ervaringen mee?

en is het al betaalbaar beschikbaar voor de nokia 6150?

Verwijderd

Topicstarter
of is dit meer een tread voor stuffis generalis? :(

Verwijderd

redheadkingpin:

(heb ook een berichtje voor je achter gelaten in te stuffis gen. thread over mobieltjes weg)

Nokia heeft nog geen Bluetooth producten geplanned voor release..

het eerste wat uit zal komen volgens de bluetooth standaard is een draadloos headsetje voor de T28s van Ericsson (Ericsson is de "bedenker" van Bluetooth)

Verwijderd

Topicstarter
thanx

maar ik hoop dat nokia dan snel van haar gedachte zal veranderen, want ik heb eigenlijk geen zin om een ericson te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
omdat ericson de uitvinder is, mag die er natuurlijk het eerst mee pronken.

Maar nokia houdt zich ook met die blauwe tanden techniek bezig, dus hoop ik dat die snel daarna ook zullen komen met een draadloos headsetje.

Zijn er ergens nog afbeeldingen te zien van dit systeem?

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

Dit vond ik op de site van ericsson:

Bluetooth

Begin 1997 benaderde Ericsson een aantal fabrikanten van mobiele terminals voor samenwerking op het gebied korte-afstands radioverbindingen. Een voorafgaande studie van Ericsson had duidelijk gemaakt dat de mogelijkheden van dergelijke verbindingen ongekend zijn.

In 1998 formeerden vijf ondernemingen de Bluetooth Special Interest Group: Ericsson, Nokia, IBM, Toshiba en Intel. Samen vormen zij een goede mix van de marktgebieden waarin de technologie kan worden toegepast. Het doel: het opstellen van een wereldwijde specificatie for draadloze korte-afstands connectie.

De samenwerking tussen de Bluetooth-oprichters garandeert een brede ondersteuning van deze specificatie voor intelligente radioverbindingen, waarmee storingsvrij en automatisch connectie wordt gemaakt tussen verschillende apparaten. De verwachting is dat de Bluetooth-technologie is ingebouwd in meer dan 100 miljoen mobiele telefoons en miljoenen andere apparaten, zoals headsets, PC's en notebooks.
Pagina: 1