Hulp bij keuze extra accu EOS 300D

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Ik wil een extra accu voor de 300D. Nu heb ik diverse aanbiedingen op velerlei websites gezien. Ook zag ik de accu's op e-bay.nl, en wel vanaf 6,99.
Heeft iemand ervaring met accu's in deze prijsklasse?
Is het echt bagger, of werkt het nog wel een beetje?
Zijn deze accu's überhaupt betrouwbaar?
Het mag uiteraard wel meer kosten dan de 6,99 gezien de hoge prijs van de camera. Maar de originele Canon accu is gewoon exorbitant duur.
Iemand ervaringen/tips met bepaalde merken?

Carpe Diem

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Alle 300D eigenaren verzamelen hun kennis in dit topic, het is het gemakkelijkst als je daar even rondkijkt en eventueel je vraag nog een keer stelt. :)

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik kwam op de frontpage dit linkje tegen. Ik denk dat ik daar ook mijn accu's vandaan ga halen voor mijn S50

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Patten
Tele schreef op 28 juni 2004 @ 22:53:
Alle 300D eigenaren verzamelen hun kennis in dit topic, het is het gemakkelijkst als je daar even rondkijkt en eventueel je vraag nog een keer stelt. :)
Door de grote van dat topic is het (imho) niet erg overzichtelijk meer. Zodoende dat ik de vraag los gesteld heb. Ik verwacht op deze vraag hier dan ook geen antwoorden over lenzen, tassen geheugen en whatever. Ik vraag ook specifiek naar 1 ding, de accu.

Carpe Diem

• Patten
Bolk schreef op 28 juni 2004 @ 23:25:
Ik kwam op de frontpage dit linkje tegen. Ik denk dat ik daar ook mijn accu's vandaan ga halen voor mijn S50
Dit zijn ook weer heel mooie prijzen. ;)
Alleen staat er (bijna) nergens merk/make info bij.
Soms doen er van die nare verhalen de ronde over sommige merken die gek gaan doen en camera slopen.....

Carpe Diem

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

mag ik vragen waarom je een extra accu wilt hebben ?

ik kan een volle dag schieten met/zonder flits dan staat de camera bijna altijd aan !

p.s. ik heb ook een extra accu gewoon eentje van canon.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Leuke prijzen ja, bij Sterlingtek. Ik zag zelfs een 'bp-511 equivalent' :? voor 11$. Maar reken wel op fikse verzendkosten.

Ik heb een Uniross batterij gekocht bij mijn 300D, die was echter nog steeds 65€. Nog altijd goedkoper dan de 95€ voor een Canon batterij :|

Verwijderd

Canon BP511 Accu met 1500 mAh!!!
Voor Diverse Canon Fotocamera's en Videcamera. Met Extra Hoge Capaciteit
Geschikt voor o.a de Canon 10D, 300D, D30, D60, G1, G2, G3, G5. Gaat langer mee dan de originele accu. Klik verder voor de lijst en meer info...

18,95 Euro

http://www.digiplanet.nl/N_frame.html

Weet niet of het wat is maar voor 18,95 kun je het risico wel nemen en ik las goeie reviews in de shop survey over deze zaak,ga zelf een NB-3L accu bestellen.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:58

Marc H

- - Is wakker - -

B-lennium schreef op 29 juni 2004 @ 00:16:
mag ik vragen waarom je een extra accu wilt hebben ?

ik kan een volle dag schieten met/zonder flits dan staat de camera bijna altijd aan !

p.s. ik heb ook een extra accu gewoon eentje van canon.
Wel eens aan vakanties gedacht, of het gemak van altijd wel een volle accu klaar hebben liggen?

Ik heb er voor mijn 10D zelfs 6, 1x origineel Canon, 2x Hama (40 euro p.st), en 3 keer merkloos (9 euro p.st - Inkoopactie DPZ) , en ik merk eigenlijk geen verschil tussen de verschillende accus.
Een dagje circuit van zandvoort heb ik al 2 accus voor nodig, en als ik de volgende dag wat anders wil doen heb ik tenminste nog voldoende reserve om niet even snel accus te moeten gaan opladen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 17:34

Pelle

🚴‍♂️

Patten schreef op 28 juni 2004 @ 23:27:
Door de grote van dat topic is het (imho) niet erg overzichtelijk meer. Zodoende dat ik de vraag los gesteld heb.
Vraag het de volgende keer dan liever eerst even aan een moderator hier; Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D *part 2* is toch echt de plek voor deze vraag :)

Heb zelf overigens 3 BP-511 clones, en ze werken als een trein. Beter dan de originele BP-511 zelfs :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.