Heeft het zin om 3/4 SATA schijven in RAID0 te zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
een beetje oftopic ,maar ik wilde hiervoor geen nieuw topic openenen ik kon het ook niet vinden bij raid faq.

Q : heeft het zin om drie of zelfs vier sata schijven in raid 0 te zetten tbv de preformance,of is het verschil (te) klein?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Shaggy

Misantroop pur sang

erikdeprik schreef op 28 juni 2004 @ 21:22:
een beetje oftopic ,maar ik wilde hiervoor geen nieuw topic openenen ik kon het ook niet vinden bij raid faq.

Q : heeft het zin om drie of zelfs vier sata schijven in raid 0 te zetten tbv de preformance,of is het verschil (te) klein?
Natuurlijk heeft dat zin. ( in normale gevalen dan )

Theoretisch zal je snelheid dus factor 3 of 4 sneller worden. ( raid 0 )
De prakthijk...dat moeten de benchmarks uitwijzen.
Je zit toch vast aan de maximum doorvoersnelheid van je mobo, bij S-ATA dus 150Mb/s ( tenzij PCI-X o.i.d. )

waarom geen 4xS-ATA in raid 5? is ook sneller dan 1 disk, maar wel veiliger.

Kijk anders eens door de benches in dit topic, en het vorige topic, kun je veel info en data uithalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Shaggy op 28-06-2004 21:31 ]

Making an ass of myself since the 70's

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
shaggy8675 schreef op 28 juni 2004 @ 21:29:
[...]

Natuurlijk heeft dat zin. ( in normale gevalen dan )

Theoretisch zal je snelheid dus factor 3 of 4 sneller worden. ( raid 0 )
De prakthijk...dat moeten de benchmarks uitwijzen.
Je zit toch vast aan de maximum doorvoersnelheid van je mobo, bij S-ATA dus 150Mb/s ( tenzij PCI-X o.i.d. )

waarom geen 4xS-ATA in raid 5? is ook sneller dan 1 disk, maar wel veiliger.

Kijk anders eens door de benches in dit topic, en het vorige topic, kun je veel info en data uithalen.
bedankt voor je snelle reactie,de data veranderd veel en is niet zo belangrijk(dvd-rars quickparren ed)vandaar raid 0 :)
150 mb/s teken ik voor (theoretisch) :Y)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Shaggy

Misantroop pur sang

erikdeprik schreef op 28 juni 2004 @ 21:49:
[...]

bedankt voor je snelle reactie,de data veranderd veel en is niet zo belangrijk(dvd-rars quickparren ed)vandaar raid 0 :)
150 mb/s teken ik voor (theoretisch) :Y)
Waarschijnlijk zal je met bijv. twee Raptors 74gig ( S-ATA, 10,000rpm ) in raid 0 al dicht in de buurt van die 150 komen.

Waarschijnlijk is dan 4 een beetje van het goede, dan is raid 5 een betere optie.
Maar met "gewone" S-ATA" zou je met 2 tot 3 heel dicht tegen het max aanzitten ( raid 0 )

Anders gewoon ff testen zie je het zo :)

Making an ass of myself since the 70's

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Bovenste posts zijn afgesplitst van het Grote RAID0 scores topic, omdat ze niks met posten van RAID0 scores te maken hebben.

Ontopic: ligt er maar aan wat de gebruiksdoel van je PC is en of je controller/PC het qua bandbreedte aankan. Maar dat is allemaal basicstuff.

Dit topic is gesloten.