Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vragen over voeding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een 200 watt voeding waar ik nogal een aantal vraagjes over heb.

1. Tijdens het weghalen van de behuizing van de voeding is de switch voor 220 en 115 watt eraf gevallen. Maar hoe krijg ik nu voor elkaar dat de voeding gewoon op 220 komt te staan. Ik heb nu dus 2 blauwe draadjes. Foto :
Afbeeldingslocatie: http://www.lam-lan.nl/voeding.jpg

http://www.lam-lan.nl/voeding.jpg <- grotere foto

2. op de voeding heb ik 2 koelribben zitten, is het erg als ik deze krom buig zodat ze lager zijn ?

3. hoeveel koeling heeft deze voeding nodig, want een 80 mm fan past er niet meer in. Ik heb nog wel 40 mm fannetjes liggen, maar ik wil zo weinig mogelijk kabaal. Het gaat hier om een hoogte van 6 cm oid.

Ik heb al gezocht maar kwam niet op antwoorden.

edit: sorry voor de grootte van de foto maar resizen kon ik ff niet omdat ik windows er net op heb staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 22:25 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dat met die schakelaar is wat lastig, je kunt t proberen met gewoon een andere schakelaar, maar als je verkeed gokt is je voeding naar de knoppen ;) Daarvoor zou je echt naar t circuit moeten kijken.

Koelribben platvouwen kan denk wel, een 200watt voreding verstookt niet veel, en qua fans zou je gewoon even moeten kijken. Ik gok dat 1x40mm krap zal worden. Zou zelf proberen er 2 in te prutsen

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 22:40
vraag 2: nee dat zou niet erg mogen zijn als hij geen andere componenten raakt, en daardoor opwarmt.

Vraag 3: nou ik heb een p4 game bak lopen op een 300 watt sweex voeding, waarvan de fan op 5 volt draait, zodat hij nog NET draait: er komt echt amper lucht/geluid uit 8) Toch wordt de voeding niet echt heet. Je moet gewoon ff proberen: voeding zonder fan laten, en dan cpu stressen, en aan koelribben voelen. Misschien heb je maar een heel klein beetje airflow nodig. Kwestie van uitproberen.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
1. die draden kun je gewoon boven de print afknippen, ze vormen een spannings verdubbelaar als je ze doorverbind, gewoon weg laten dus.

Repareren doe je zo.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-11 15:54

HeepH

Dope Rapper

kijk wel ONTZETTEND goed uit met die koelribben, die kunnen spanninggeladen zijn op sommige voedingen, ik krijg persoonlijk altijd een opflikker als ik ze aanraak( per ongeluk, en alleen als voeding aan staat)

http://specs.tweak.to/16495

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 21:50
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 22:24:
Hallo, ik heb een 200 watt voeding waar ik nogal een aantal vraagjes over heb.

1. Tijdens het weghalen van de behuizing van de voeding is de switch voor 220 en 115 watt eraf gevallen. Maar hoe krijg ik nu voor elkaar dat de voeding gewoon op 220 komt te staan. Ik heb nu dus 2 blauwe draadjes.
In 99% van de gevallen staat ie op 230 bij geen contact dus je kan die draadjes er gewoon afhalen. (1% kans op een grote knal dus zet voeding even in elkaar)

Probleem : Staat 230/115 switch op 220 stand uit of aan :S
2. op de voeding heb ik 2 koelribben zitten, is het erg als ik deze krom buig zodat ze lager zijn ?
Je kan ze gewoon buigen. maar zorg dat ze geen overige componenten raken
3. hoeveel koeling heeft deze voeding nodig, want een 80 mm fan past er niet meer in. Ik heb nog wel 40 mm fannetjes liggen, maar ik wil zo weinig mogelijk kabaal. Het gaat hier om een hoogte van 6 cm oid.
Ligt eraan op hoeveel je hem belast, een kleinere fan kan wel, maar zorg dan dat de standaard airflow over/door de voeding naar buiten gaat. een kleine fan maakt meer kabaal dan een grote op 7volt maar je hebt wel de zelfde luchtstroom
Ik heb al gezocht maar kwam niet op antwoorden.
deze info heb ik bijna allemaal van het got forum mbv. de search

veel succes!!!

[ Voor 3% gewijzigd door justinb81 op 28-06-2004 22:48 ]

Verwijderd

Voor 220~240V is hij open, voor 115V maakt hij contact, dus gewoon Sine's aanwijzingen volgen ;)
Schema: http://www.bastleni.cz/soubory/200w-atx-pc%20zdroj.gif

Verwijderd

Topicstarter
justinb81 schreef op 28 juni 2004 @ 22:45:
[...]

In 99% van de gevallen staat ie op 230 bij geen contact dus je kan die draadjes er gewoon afhalen. (1% kans op een grote knal dus zet voeding even in elkaar)

Probleem : Staat 230/115 switch op 220 stand uit of aan :S

[...]

Je kan ze gewoon buigen. maar zorg dat ze geen overige componenten raken

[...]

Ligt eraan op hoeveel je hem belast, een kleinere fan kan wel, maar zorg dan dat de standaard airflow over/door de voeding naar buiten gaat. een kleine fan maakt meer kabaal dan een grote op 7volt maar je hebt wel de zelfde luchtstroom

[...]

deze info heb ik bijna allemaal van het got forum mbv. de search

veel succes!!!
Nou van vraag 1 ben ik dom genoeg vergeten iets bij te vertellen, het is een atx voeding maar een at voeding. Dus ik weet niet of hier hetzelfde geld ? Want van een atx voeding had ik idd al gevonden, maar van at voeding niet.

Edit ik heb ook mensen gezien die een 200 watt voeding passief laten koelen, zonder dat ze er een xtra koelblok oid bij toevoegen. Tevens heeft deze voeding al eens passief gedraait (iets van een week lang, 24/7 ) Maar niet onder volle belast.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 07:49 ]

Verwijderd

Qua 220/110 (230/115) schakelaar is dit hetzelfde voor alle computervoedingen die ik tot nu toe gezien heb (AT, AT-enhanced, ATX, WTX, BTX) voorzover die een dergelijke inputselector nog hadden...

Wat betreft koelen: je kunt de fan wat langzamer laten draaien of deze voorzien van temperatuursturing, zodat je in ieder geval minder herrie hebt. Echt passief koelen is alleen aan te raden als je hetzij de voeding érg weinig belast én er zitten grote koelribben op de nodige componenten. Het is niet brandveilig om zomaar je fan uit te schakelen zonder hiermee rekening te houden, de temperatuur kan behoorlijk oplopen in een gesloten voedingkastje...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 08:20 ]

Pagina: 1