Toon posts:

wat is *.mso

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers. Een vriend van me heeft een bestand gekregen met de extensie *.mso . Dit zo eigenlijk een worddocument moeten zijn.(*.doc). Hij kon het dus niet openen. Mijn vraag is wat is .mso ?
(ik heb gezocht en kwam op iets van microsoft office, kan iemand het precieser uitleggen)
en hoe kan het zijn dat een wordbestand deze extensie krijgt?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens http://www.filext.com/det...tdetail=mso&Submit3=Go%21 is het een Frontpage File.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=MSO

moeilijk he? faq en search/google gebruiken ;)
volgende keer even zelf eerst wat proberen, dat scheelt weer een topic openen, en waarschijnlijk heb je je antwoord dan ook sneller :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zeker gezocht.-->circa 1840000 zoek resultaten volgens google. Waarvan de meeste iets van bedrijven waren

//maarre toch bedankt he

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 22:27 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 22:26:
ik heb zeker gezocht.-->circa 1840000 zoek resultaten volgens google. Waarvan de meeste iets van bedrijven waren
als ik "extension mso" intik bij google dan krijg ik als eerste hit de door mij eeder genoede url :)

[edit]
o en als ik zoek op "exentie mso" dan vraagt hij of ik "exention mso" misschien bedoelde waardoor ik alsnog op die pagina terecht kwam :)

[ Voor 22% gewijzigd door Erkens op 28-06-2004 22:28 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Lees goed mede-tweakers, er staat nog een vraag bij... (afgezien van het feit dat bij mij google als tweede hit ook met http://filext.com/detaillist.php?extdetail=MSO kwam...).

Geen idee waarom het een Word-document zou zijn geweest, maar nu een mso. Mijn eerste gok is dat hij in een ander bestandformaat heeft opgeslagen, maar mijn OfficeXP geeft geen *.mso extensie aan...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet ook niet wat hij heeft gedaan met word??

Enne kzal proberen beter te zoeken :'( (verkeerde trefwoorden denk ik)

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Er staan nog wel enkele andere opties bij, maar FP lijkt me toch het meest waarschijnlijk ja, MAAR, ik heb FP 2003, en als ik een willekeurig bestand(in dit geval een word bestand) verander in een .mso, komt er geen word/fp icoontje bij, maar hij opent het wel gewoon in word :S:S kzal zo is proberen met een ander dan .doc bestand...

[ Voor 23% gewijzigd door StickyPoundeZ op 28-06-2004 22:36 ]

Everything is possible, until it's not.

• StickyPoundeZ
Als ik een jpeg verander, weet ie opeens niet meer waarmee het te openen :S

Verwijderd

SpiffyClaptrap schreef op 28 juni 2004 @ 22:38:
Wonderbaarlijk, niet? ;)

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
SpiffyClaptrap schreef op 28 juni 2004 @ 22:38:
rechtermuisknop > eigenschappen > openen met.. wijzigen

• StickyPoundeZ
ja, want de ene x vraagt ie bij een mso wel om een programma en de andere x niet, of is dat wel vaker zo en loop ik weer is achter de feiten aan

Verwijderd

Uit je post begreep ik dat je het had over het feit dat Windows niet meer weet dat een file van het JPEG-type is als je de extensie veranderd hebt. Nogal wiedes, natuurlijk. :P

• StickyPoundeZ
het gaat erom dat ie de ene x een mso bestand wel normaal opent (in word) maar de andere x niet, en dus op 1 of andere manier toch ruikt wat voor bestand het is

Verwijderd

Wat staat er bij Tools - Folder options - File types - (het file type in kwestie) in de Windows Verkenner?

DDE\Mime-type etc kunnen ook nog meespelen...

Er is ook een "Office picture editor" oid, die altijd met Office 2000 werd meegeinstalleerd als hulpprogramma, en je kon met geen mogelijkheid bewerkstelligen dat bijv. JPEG-files met een ander programma werden geopend... :(

Bleek een ongebruikelijke register-truuk achter te zitten.... :(
Pagina: 1