Niet gecentraliseerde storage in studentenhuis

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zoals zo veel hier woon ik in een studentenhuis. Nu hebben we niet 1 server met veel schijfruimte om een hoop muziek, bijvoorbeeld, op te zetten.

Wel heeft iedereen afzonderlijk een hoop opslagcapaciteit. Ik vroeg me af of het mogenlijk is om dat op een zo transparant mogenlijke manier te "delen"

Dus dat je op elke windowsPC een aantal dir's selecteerd, die een stukje software aan elkaar koppeld tot 1 viruele schijf. Maar liever veeeel tranparanter dan als ik bijvoorbeeld kazaa zou instaleren. Het liefst moet je deze schijf gewoon met explorer kunnen bereiken, waarna je de bijv. muziekjes zo naar je playlist van winamp sleept. Ook moet je deze files gewoon kunnen browsen, in plaats van te moeten zoeken zoals bij kazaa e.d. Schrijven op deze schijf hoeft niet te kunnen, dat hoeft alleen de persoon waar de files daadwerkelijk staan. in princiepe mag 1 pc een soort van server zijn die de virtuele schijf beheerd (maar dus zelf weinig HD ruimte heeft), maar deze server is ook gewoon windows XP pro. Windows filesharing vind ik ook niet goed genoeg.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel. Bestaan er zo'n stukje software, of komt er iets in de buurt?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

als het alleen om MP3-tjes gaat:

Software updates / Wombat Share 0.941

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Als Linuxhacker denk ik dan meteen: mount die shares gewoon in een leuke tree... kan dat op een of andere manier in Windows misschien?

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Het idee van Gladiool en WildernessChild gecombineerd:

Een linuxbak die onder /mnt in een leuke tree alle shares van de rest mount, en dia via samba aanbied aan het huis?

Enige nadeel is dan dat alle verkeer via die bak loopt...
Ik weet niet hoe alles is aangesloten, maar als bijvoorbeeld alles op 1 switch zit zou je die kunnen vervangen door een switch met 1 of meer gigabit poorten en dan daarop alle (100mbit?) clients en de gigabit file-relay :P

Ik weet alleen niet hoe linux omgaat met een smb-mount die offline (en naderhand weer online) gaat...

[ Voor 11% gewijzigd door Paul op 28-06-2004 22:29 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Met mijn zeer gelimiteerde linux kennis bergijp ik denk ik wel wat je bedoelt, en dat zou volgens mij ook wel werken, maar het is verre van makkelijk, iig voor mij. Het liefst zoek ik een oplossing voor alleen maar een netwerkje van xp-pro bakken zonder server, dus dat het nu alleen maar een kwestie van een programma op elke pc instaleren is.

@IorGie, thanx voor de link dat is zeker interressant, voor alleen muziek klinkt het best leuk. Jammer dat ik de media library niet zo leuk vind, en dat ik ook wel niet muziek bestanden zou willen delen. Het komt iig wel het dichtst bij wat ik bedoel in de buurt

De grote hoeveelheid aan p2p progjes geeft me hoop dat er wel zoiets bestaat.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 28-06-2004 22:34 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:56
je kunt iedereen de map laten delen waarin haar mp3 staat (zij moeten dus wel allemaal 1 grote map mp3 hebben), en als het niet om al te veel bewoners gaat krijg je dan mp3piet, mp3klaas,mp3katrien. Die mappen sleep je ff naar deze computer, en dan maakt ie er daar schijven van. Die elke keer als je opstart weer connect naar die mappen. ben je met zijn 5-en dan krijg je daar dus 4 mappen die makkelijk via deze computer te benaderen zijn.

Wat mij echter veel slimmer lijkt is met ze allen even een 200GB hd kopen, en die in een oud pc-tje doen, linux erop en dan met samba delen. Het voordeel is dat je maar 1 mapje ergens linkt, en je hebt gelijk een backup van ieders mp3. Laat de orginelen dus bij ieder gewoon staan... Die HD en een el cheapo switchje en realtek kaartje zijn echt de kosten niet met meerdere mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Dat windows file sharing idee vind ik dus niet mooi, allemaal verschillende mappen etc...
Een server neerzetten met schijf kan ik natuurlijk wel, en met een aantal mensen is het ook best betaalbaar, maar ik weet wel dat het kan, en dat zal me wel lukken, maar dat WIL ik niet :) thanx iig.

Het moet veel mooier kunnen. Waarom nog een server neerzetten als dat in princiepe niet nodig is, alleen maar een stukje software. Kijk als het niet kan dan kan het niet, maar dat ik het niet ken betekent niet dat het er niet is. Het lijkt mij hier namelijk de mooiste oplossing, geen extra hardware, gewoon gebruik maken van je huidige capaciteiten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Probleem met drivemappings is dat ze niet werken als de betreffende pc uit staat, en dat ze dan vervelende foutmeldingen gaan geven. Bovendien is het nog steeds niet een virtuele centrale opslagplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet iets met append (in de command prompt)
Stelt programma's in staat gegevensbestanden in opgegeven mappen te
openen alsof deze bestanden zich in de huidige map bevinden.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:08
niet echt wat je wil denk ik; maar als het je alleen om mp3 gaat, dan zou je op alle PC's iTunes kunnen installeren en dan sharing hiervan aanzetten. Je krijgt dan nog wel voor elke computer/gebruiker een andere map in iTunes te staan, maar je kan streaming spelen, en gebruik maken van de playlists die de gebruiker zelf heeft aangemaakt.

En je hoeft geen aparte instellingen te doen of elke keer als je iTunes opstart iets in te stellen. Gewoon 1 x sharing aanzetten en daarna vinden alle iTunes' elkaar vanzelf als er meerdere aangezet worden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

append kende ik nog niet... iets als %PATH% maar dan ook voor databestanden zo te zien. Ik kan alleen zo een twee drie niet precies bedenken wat je er in deze situatie mee zou willen...
Wat misschien wel helpt is shares mounten op junction points (met Linkd.exe). Hoewel het volgens het tabelletje onderaan niet met shares werkt... maar misschien alsnog via een drivemap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Wat jij wil heet een "Storage Area Network (SAN)". Helaas wordt dit onder windows alleen ondersteund door Advanced Server (tot 4 machines geloof ik) en Datacentre edition. Niet echt nuttig dus.

Voor linux zijn er open source pakketten beschikbaar, maar daar hebben jullie helaas redelijk weinig aan ben ik bang, als jullie allemaal windows draaien.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36
En als je het eens op folder synchronisatie gaat gooien? Dat je dus alle nieuwe toevoegingen automatisch gaat verspreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
dawuss schreef op 28 juni 2004 @ 23:01:
Wat jij wil heet een "Storage Area Network (SAN)". Helaas wordt dit onder windows alleen ondersteund door Advanced Server (tot 4 machines geloof ik) en Datacentre edition. Niet echt nuttig dus.

Voor linux zijn er open source pakketten beschikbaar, maar daar hebben jullie helaas redelijk weinig aan ben ik bang, als jullie allemaal windows draaien.
Nou in princiepe wil ik gewoon een file sharing programma wat een extra drive bij iedereen aanmaakt, waaraan mensen hun gedeeld bestanden kunnen toevoegen. Dan kun je gewoon browsen en draggen en droppen en naar de drive verwijzen.

Dus gewoon drive Q: ofzo, met daarin de mapjes, mp3, programma's, etc. elke van die dir's is een verzameling van wat mensen op hun computer aangeven wat er bij moet komen. Dus die drive is read only. Een soort Dc++ met een browsebare lijst van alle bestanden en een tranparantie interface die zich voor doet al een drive in je "My Computer". En als iemand zijn pc uit zet dat dan een aantal bestandjes gewoon uit die virtuele drive verdwijnen.

SAN is wel erg heavy meteen :)

[ Voor 16% gewijzigd door maratropa op 28-06-2004 23:18 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

djluc schreef op 28 juni 2004 @ 23:12:
En als je het eens op folder synchronisatie gaat gooien? Dat je dus alle nieuwe toevoegingen automatisch gaat verspreiden?
Dan ben je de meerwaarde van gespreide opslagkwaliteit kwijt ;)
In plaats van 10x 100GB (ik noem maar wat) heb je dan nog maar 1x 100 GB aan storage ruimte. Bovendien is het erg omslachtig.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
foutje xscuus

edit, thanx voor het meedenken iig, fijn dat niet iedereen schreeuwt dat ik een server moet neerzetten :)

[ Voor 196% gewijzigd door maratropa op 28-06-2004 23:17 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

gladiool schreef op 28 juni 2004 @ 23:16:
foutje xscuus

edit, thanx voor het meedenken iig, fijn dat niet iedereen schreeuwt dat ik een server moet neerzetten :)
Tsja, dat zou de makkelijke weg zijn.

Dit is nu juist zo iets unieks :)

offtopic:
Heb je hier al eens naar gekeken? Dat is pas leuk speelgoed ;)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Zou je een share kunnen maken op een... ehm... server, en daarin iedereen snelkoppelingen laten plaatsen naar de netwerkadressen van hun bronnen? Ik weet niet hoe transparant snelkoppelingen precies zijn, of alle programma's er makkelijk doorheen lezen en zo nee, welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

WildernessChild schreef op 29 juni 2004 @ 10:26:
Zou je een share kunnen maken op een... ehm... server, en daarin iedereen snelkoppelingen laten plaatsen naar de netwerkadressen van hun bronnen? Ik weet niet hoe transparant snelkoppelingen precies zijn, of alle programma's er makkelijk doorheen lezen en zo nee, welke niet.
Als je dan toch gaat werken met een server, dan kun je (in ieder geval onder linux/unix) met symlinks werken, en dan is het volledig transparant.
Snelkoppelingen weet ik zo niet, dat zijn gewoon textfiles met link-informatie erin.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
dawuss schreef op 28 juni 2004 @ 23:25:
[...]

Tsja, dat zou de makkelijke weg zijn.

Dit is nu juist zo iets unieks :)

offtopic:
Heb je hier al eens naar gekeken? Dat is pas leuk speelgoed ;)
Ja das een cool stukje software. buiten mijn budget helaas. :) Plus dat het helemaal niet zo geavanceerd hoeft te zijn. Er hoeft niet op geschreven worden bijvoorbeeld.

En Server BAAAAAD, geen server GOOOOOOD!

Dat wombatshare van hierboven komt qua idee in de buurt, maar is heel specifiek en verbonden aan andere software (winamp/foobar)

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben die dit idee wel handig zou vinden. In princiepe is het een p2p idee, zou dit moeilijke software zijn om te schrijven? (ik ben n00b wat dat betref dus alles zou te moeilijk zijn voor mij maarja)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

gladiool schreef op 29 juni 2004 @ 11:11:
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben die dit idee wel handig zou vinden. In princiepe is het een p2p idee, zou dit moeilijke software zijn om te schrijven? (ik ben n00b wat dat betref dus alles zou te moeilijk zijn voor mij maarja)
Je hebt het hier over redelijk low-level acties. Neem daarbij het feit dat Microsoft er nu niet echt om bekend staat veel vrij te geven over hoe je alternatieve filesystems en dergelijke kunt implementeren, en je zit tegen een vrij pittige programmeerklus aan te kijken :)

Om eens een heel ander idee te opperen: Heb je al eens aan een zoekmachine gedacht?
De storage staat dan nog altijd verspreid, maar je kunt in ieder geval nog wat zooi terugvinden :P

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Maar een ander filesystem implementeren is ook veels te extreem, Als kazaa en zoveel anderen het kunnen dan moet dit ook kunnen, alleen is de "interface" naar het p2p programma geen interface zoals kazaa of dc++ maar gewoon een "drive" in je computer. Netzoiets als DeamonTools ook een drive er bij creeert. En door zijn kleinschaligheid (dus niet 1000den users maar bijvoorbeeld max 100 ofzo) heeft ie voor iedereen een lijst met alle bestanden waar je door heen kan browsen (ook zoeken natuurlijk).

Dus een soort p2p alle dat wombat share, gekoppeld aan een deamontools achtige drive.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

gladiool schreef op 29 juni 2004 @ 11:33:
Maar een ander filesystem implementeren is ook veels te extreem, Als kazaa en zoveel anderen het kunnen dan moet dit ook kunnen, alleen is de "interface" naar het p2p programma geen interface zoals kazaa of dc++ maar gewoon een "drive" in je computer. Netzoiets als DeamonTools ook een drive er bij creeert. En door zijn kleinschaligheid (dus niet 1000den users maar bijvoorbeeld max 100 ofzo) heeft ie voor iedereen een lijst met alle bestanden waar je door heen kan browsen (ook zoeken natuurlijk).

Dus een soort p2p alle dat wombat share, gekoppeld aan een deamontools achtige drive.
Maar wil je dat de gebruikers (jullie dus) eerst het bestand moeten downloaden voor ze het kunnen bekijken, of wil je het echt als "drive" benaderen?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 20:01
Stel dat iedereen nou z'n MP3 directory shared.
Iedereen maakt hier shortcuts van (dus niet aan een drive letter koppelen) en gooit deze in 1 map. (Dit moet dus wel voor elke computer apart gebeuren)

Stel dat je het hele gebeuren nog aan een drive letter wilt koppelen dan doe je gewoon:
net use x: \\je-comp-naam\c$\het\path\naar\de\dir

Het is niet echt een mooi stukje software. Het neemt ook wat tijd in beslag maar volgens mij lijkt het wel op wat je zoekt.
Hopelijk heb je er wat aan :)

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
ja dat is inderdaad cruciaal, gebruikers moeten het als "drive" kunnen benaderen, het moet kunnen "streamen" zodat je bijvoorbeeld bestanden uit die drive direct naar je winamp playlist kan slepen. Als je dingen eerst op je eigen schijf moet zetten dan wordt het gebruik een stuk minder tranparant.
Dat wombat share doet dat dus al met mp3's, dus in princiepe moet dat ook met andere bestanden kunnen niet?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
op het werk gebruiken we hiervoor DFS (distributed file system zoek de microsoft KB er maar op na)
Je kunt dan verschillende shares aan elkaar koppelen als 1 drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
m3gA schreef op 29 juni 2004 @ 11:52:
op het werk gebruiken we hiervoor DFS (distributed file system zoek de microsoft KB er maar op na)
Je kunt dan verschillende shares aan elkaar koppelen als 1 drive.
Maar daarvoor heb je weer een server windows nodig, EN een server, niet? :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
gladiool schreef op 29 juni 2004 @ 11:59:
[...]

Maar daarvoor heb je weer een server windows nodig, EN een server, niet? :)
heb je geen oude p1 ofzo waar je w2k server op kan zetten? en die alleen DFS afhandelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

gladiool schreef op 29 juni 2004 @ 11:11:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben die dit idee wel handig zou vinden.
Klopt. Hier in huis ook wel een over nagedacht maar qua ideeen kwamen we niet verder dan een servertje met veeeel opslag ruimte neerzetten.
dawuss schreef op 29 juni 2004 @ 11:20:
[...]
Om eens een heel ander idee te opperen: Heb je al eens aan een zoekmachine gedacht?
De storage staat dan nog altijd verspreid, maar je kunt in ieder geval nog wat zooi terugvinden :P
Dan krijg je zoiets als de zoekmachienes op campusnet van UT. Die indexeren alles een keer in de zoveel tijd en zijn daardoor redelijk snel. Maar om ff snel zoiets te schijven in php/mysql :/
FireFly3k schreef op 29 juni 2004 @ 11:50:
Stel dat iedereen nou z'n MP3 directory shared.
Iedereen maakt hier shortcuts van (dus niet aan een drive letter koppelen) en gooit deze in 1 map. (Dit moet dus wel voor elke computer apart gebeuren)

Het is niet echt een mooi stukje software. Het neemt ook wat tijd in beslag maar volgens mij lijkt het wel op wat je zoekt.
Hopelijk heb je er wat aan :)
En dan zie ik precies hetzelfde als dat ik op "mijn netwerklocaties" klik in winXP.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Laatst online: 10-09 20:01
IorGie schreef op 30 juni 2004 @ 12:20:
[...]

En dan zie ik precies hetzelfde als dat ik op "mijn netwerklocaties" klik in winXP.
Ja, maar met dat stukje wat je weg gelaten hebt kan je de directory waar alle shortcuts in staan aan een drive letter koppelen.
Stel dat je het hele gebeuren nog aan een drive letter wilt koppelen dan doe je gewoon:
net use x: \\je-comp-naam\c$\het\path\naar\de\dir
Dus je hebt bijvoorbeeld:

c:\mp3\shortcut 1
c:\mp3\shortcut 2
c:\mp3\shortcut 3

m.b.v. net use koppel je c:\mp3\ aan bijvoorbeeld aan x:
Zo heb je alle shortcuts/shares onder 1 drive letter wat volgens mij de bedoeling was...

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

En als jullie nou eens een DC++ hub opzetten?
Iedereen die zich aanmeldt, kan zoeken op alle shares van iedereen die zich aangemeld heeft.

Eén hub waar je alles van iedereen kunt vinden... handig.

Oh.. daar had je zelf ook al over nagedacht lees ik net.
Bij DC++ kun je met de filelist gewoon browsen, alleen niet streamen das waar...

[ Voor 37% gewijzigd door GeeBee op 17-07-2004 11:10 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuru1234
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01-2022

kuru1234

Morphineman

ik schop hem even omhoog: we zijn weer een dik half jaar verder en inmiddels voel ik dezelfde behoefte als de topicstarter, alleen wil ik ook nog over het internet kunnen sharen. heb al gezocht naar een fileshare progje, maar ze lijken allemaal via een centale server te werken (wat ik dus niet wil). Heeft iemand al een beter idee, en wat zou de topicstarter inmiddels gedaan hebben ?

Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Hey me topic!

Nou helemaal niks, :+ Maar ik voel ook nog steeds behoefte :'( Dus als iemand nog wat weet?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Er staat in de laatse Computer Totaal een heel artikel over hoe je (bijv.) een private P2P netwerk te creeren:
In dit artikel laten we u zien hoe u een P2P-netwerk in elkaar zet en kunt beschikken over de kracht van Shareaza of eMule én het gemak van gedeelde mappen in Windows. Zonder dat u dat met de hele wereld moet delen.
Misschien heb je daar wat aan ?

Zou thuis ff de linkjes moeten opzoeken naar de applicaties waar ze naar verwijzen
[edit]Of iemand die 'm wel bij de hand heeft zou ze over moeten kloppen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door TheRookie op 18-01-2005 09:46 . Reden: linkjes ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

wie weet, ik loop zo maar eens langs de boekenwinkel....

Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DFS. Distributed File system
Linkje
Je maakt 1 share, en je kan aan die share, de andere schijven mounten (van de andere pc's dus)
Soort tree, wat ik eerder hierlas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Kun je niet iets van software krijgen voor een softwarematige DFS??? wat je gewoon onder windows xp draait?

DOH!

Een lichtelijke dubbelpost

[ Voor 16% gewijzigd door SOCO_cola op 18-01-2005 10:30 ]

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ik heb het artikel niet gelezen, maar wellicht gaat het over grouper.
http://www.grouper.com

Dit voldoet volgens mij aan je eisen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Yep, grouper klinkt me iig érg bekend in de oren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

heb het net geinstalleerd. weet nog niet of het lekker werkt, maar het lijkt er wel op dat je je ook hier bij een centrale server aanmeldt met je emailadres (waardoor ze dus weer macht over je hebben,ik had liever gehad dat je gewoon een rijtje ip-adressen kunt opgeven met wie je wil communiceren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
  • Laatst online: 19-05-2023
Kun je niet gewoon een map delen waarin allemaal shortcuts zitten naar alle MP3's op alle PC's?
Dan heb je alle MP3's van iedereen bij elkaar in een map en je kunt denk ik zo ook wel draggen en droppen naar je MP3-player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

mmm....toch wel waat minpunten met GROUPER: de snelheid laat om een duistere reden te wensen over. En verder kun je MP3's alleen maar streamen (en dan alleen maa rmet grouper zelf afluisteren,niet met je eigen mp3-player), niet downloaden. (dit mag weer wel met foto's en films). Dus dit programma zuigt dus, als je het mij vraagt.

De zoektocht gaat dus voort: wie weet er wel een mooi progje ??

[ Voor 75% gewijzigd door kuru1234 op 18-01-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

Rookie, heb je thuis al in ComputerTotaal gekeken ? ik ben ten einde raad, er lijkt echt geen progje voor te zijn, terwijl het natuurlijk in een grote behoefte zou voorzien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

TheRookie schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:33:
Yep, grouper klinkt me iig érg bekend in de oren:)
[edit]
De andere genoemde p2p's zijn: www.laplink.com, www.bigspeed.net, www.clevercactus.com
Met name Grouper (gratis) en ShareDirect ($40) worden aangeraden ...

Andere alternatieven zijn een FTP server en VPN, maar is denk ik hier niet van toepassing.

[ Voor 49% gewijzigd door TheRookie op 18-01-2005 18:56 . Reden: +linkjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een windows 2000 server of NT 4.0 met dfs..he bah ik zit mezelf te herhalen.... ;)
Hoe te installeren?
Klik mij :)

edit
even een quote wat het ongeveer is..tis meer..jammer dat xp het niet meer ondersteund:
....by allowing multiple servers and share points on a network to appear as a single mapped drive to the user community.....
/edit

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

wat betreft Clevercactus: heb net de software geisntalleerd en me geregistreerd, vervolgens wacht ik nu al een halve dag (inmiddels anderhalve dag) op een email met een login....dat is toch niet meer van deze tijd ???

iemand betere ervaringen ? (heb ook nog met een ander emailadres geprobeerd, en al een keer om een password herinnering gevraagd)

[ Voor 5% gewijzigd door kuru1234 op 20-01-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

Lees zojuist opun websit dat clevercactus ermee gestopt is...... het lijkt erop dat mijn wens voor zo'n progje niet vervuld gaat worden....

Pagina: 1