Tvout problemen 9800pro @XT

Pagina: 1
Acties:

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

Topicstarter
Hoi allen,

als eerste: ik zag net ook al een post over de saphire 9800 pro, heeft er gedeeltelijk mee te maken (en heb ook een saphire 9800 pro die geflashed is naar XT een hele lange tijd terug). Mocht een mod denken dat mijn nieuwe post er beter bij kan, dan kan ik het me hier in vinden.

Mijn probleem is alleen het volgende. Ik heb afgelopen weekend er een harde schijfje bij gezet en na alles terug gedaan te hebben wilde ik een tijdje later overschakelen naar mijn tvout. Nu geeft dat alleen heel donker beeld (als of het contrast hee hoog staat) en ook zijn bepaalde kleuren heel fel, vooral rood. Daarbij stoorde het beeld ook nog wat.

Foute boel dus, waarbij ik zelf dacht aan driverproblemen, iets op de kaart wat beschadigd zou kunnen zijn, kabels kapot, of mijn tv.
- Heb nieuwe drivers geinstalleerd, zelfde, dat is het dan sowieso niet;
- Heb een andere videokaart in mijn pc gedaan, kreeg goed beeld, dus kabels en tv zijn goed;
- Heb de kaart ook nog in een andere pc gehad en deze op een andere tv aangesloten, dit keer zonder koppelstuk (svideo -> tulp): qua kleuren was ie goed, alleen beeld stoorde nog steeds. Kan dus nog kijken of het koppelstuk wel goed is...

Goed, nu is toch mijn vraag: zal het werkelijk zo zijn dat mijn videokaart toch enigzins stuk is (misschien iets kleins los)? Want zo ja: zien ze het bij saphire wanneer ik er weer de bios in flash van de 9800pro (had die via de andere saphire post al gevonden)? If so, dan kan ik er wrs wel donder op zeggen dat ik kan zwaaien naar mijn garantie.... En het kopen van een beetje redelijke nieuwe is nu niet even goedkoop.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaaltje

Folding@home

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:09
ik had dit ook met een 9800Pro, mijn tv-out doet nu helemaal niks meer..

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:15

gws24

Thinking is hard!

zal het werkelijk zo zijn dat mijn videokaart toch enigzins stuk is (misschien iets kleins los)?
Misschien, maar is voor ons natuurlijk niet zeker te zeggen, het kan altijd nog iets zijn wat je over het hoofd ziet of nog niet geprobeerd hebt ;) .

Even over die nieuwe drivers die je geprobeerd hebt: vaak wil het helpen om niet de nieuwste drivers te proberen maar juist een versie terug te gaan. Dus catalyst 4.4 proberen ipv 4.5 (en als dat niet helpt nog een versie terug te gaan etc.... >:) )
zien ze het bij saphire wanneer ik er weer de bios in flash van de 9800pro
Voor zover ik weet niet ;) , als ze de bios uitlezen zal die gewoon de pro bios laten zien en is er niks aan de hand. Als je echt geen oplossing vindt zou ik het gewoon proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.