Zyxel 650R + switch + linksys accespoint

Pagina: 1
Acties:

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 14:38
Hallo,

Ik gebruik de Zyxel 650R als router. Precies zoals ik hem heb gekregen bij mijn tiscali abbo. Daarachter heb ik een switch hangen. Deze opstelling werkt prima.

Nu heb ik een linksys accespoint gekocht er er aan gehangen, maar dat wil maar niet lukken. Ik heb het accespoint de volgende info gegeven

statisch ip: 192.168.1.100
subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.254 (ip adres van Zyxel 650R)

Verder heb ik nog ff geen beveiligingen ingeschakelt. Mijn draadloze laptop ziet het accespoint. Ik kan ook alles configuren enzo.

Alleen hoe ik mijn laptop ip enzo ook instel. Ik krijg maar geen internet via mijn draadloze verbinding.

laptop instellingen:

192.168.1.50
255.255.255.0
192.168.1.254

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

MVG

Knackje

Verwijderd

Haal de Gateway-setting op je AP eens weg. Gewoon leeglaten.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 21:21:
Haal de Gateway-setting op je AP eens weg. Gewoon leeglaten.
Of je haalt die gateway settings weg of je zet je AP als gateway in je config lijkt me?

Raku

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

reiker

dan jij!

Of dat je DHCP in je modem/router aanzet en zowel je laptop als je AP via DHCP de instellingen laat krijgen? Dan kijken wat voor instellingen er komen, en dit overnemen...

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Mijnes is makkelijker :9

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:34
Misschien wil het acces point de mac adressen nog registreren?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• knackje
Wanneer ik dhcp op mijn laptop aanzet. krijg ik geen adres. vandaar dat ik hem er vast in heb gezet. Dus wat jullie mij aanraden is om mijn gateway adres in mijn accespoint weg te halen. Ik zal het ff gaan proberen

Verwijderd

Ik heb de Zyxel toen als modem (Bridge mode) gezet en de linksys de DHCP laten doen.

Laptop instellingen op alles automatisch zetten en dan krijgt hij van de Linksys een IP nummertje en klaar is klara.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 21:39 ]

• knackje
Ik moet een gateway opgeven. ik kan hem niet weg laten. Dus dat is geen optie.

Ik heb gelijk geprobeerd om het accespoint auto een ip adres te laten verkrijgen. Maar dat wertk dus ook al niet

• knackje
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 21:38:
Ik heb de Zyxel toen als modem (Bridge mode) gezet en de linksys de DHCP laten doen.

Laptop instellingen op alles automatisch zetten en dan krijgt hij van de Linksys een IP nummertje en klaar is klara.
Heb je aan het linksys accespoint een switch gehangen voor je andere pc's?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

knackje schreef op 28 juni 2004 @ 21:39:
Ik moet een gateway opgeven. ik kan hem niet weg laten. Dus dat is geen optie.

Ik heb gelijk geprobeerd om het accespoint auto een ip adres te laten verkrijgen. Maar dat wertk dus ook al niet
Toch maar eens proberen op bij je laptop je AP als gateway in te stellen? En je AP instellingen zo laten ( dus de router als gateway)

Om veel posts onder elkaar van dezelfde gebruiker te voorkomen hebben we een edit knop ;)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif

[ Voor 20% gewijzigd door Raku op 28-06-2004 21:41 ]

Raku

• knackje
Wanneer mag ik dan wel een nieuwe post doen.

Ik heb op mijn laptop als gateway het adres van mijn ap ingevuld. Maar helpt niks. Ik krijg nu wel bytes toegezonden maar dat is dus van mijn ap en niet van de router.

Verwijderd

Je móet een Gateway opgeven? Da's een probleem. Is er geen firmware-update of iets van dien aard waarbij dat niet meer hoeft. Ik kan me voorstellen dat die verplichting bij veel mensen problemen gaat opleveren. Bij mij zou dat bijvoorbeeld ook een probleem zijn.
Kun je in de tussen tijd niet even stoeien door het AP zijn eigen IP (of 127.0.0.1) als Gateway te geven, terwijl je op je laptop gewoon je Zyxel als Gateway houdt?

• knackje
Ik zal het straks ff gaan proberen. Jullier horen nog van me
Pagina: 1