Toon posts:

Hoe recover ik alle Outlook Exp. mails +adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..

Ik had een PC en die is gisteren doorgebrand. De HD doet het nog goed want ik heb hem aan mijn nieuwe PC gehangen als slave. Ik kan dus nog overal bij.

Outlook Express was mijn standaard email applicatie maar ik heb hiervan helaas nooit een back up gemaakt. Nu denk ik dat alle data er natuurlijk nog op moet staan (op die oude HD), alleen.. hoe krijg ik die data in mijn nieuw outlook express?

Staan alle email adressen en mails niet opgeslagen in een of andere .dat file ofzo? kan ik dat kopieren naar mijn nieuwe map? Is er een import mogelijkheid? (Dit heb ik overigens al geprobeerd maar ik kwam helaas niet zo ver).

Dit is het enige nog wat ik moet doen om mijn HD te recoveren dus een antwoord zou me zeker verder helpen!

Mijn dank bij voorbaat..
groetjes..

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:31
zoeken naar *.dbx

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
ps: op beide pc's draai(de) ik Windows XP met Oulook 6.0

beide systemen zijn dus Intel machines met verder gewoon standaard configs.

Verwijderd

Topicstarter
en als ik die gevonden heb.. wat dan?

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 20:57:
[...]

en als ik die gevonden heb.. wat dan?
Kan je ze importeren als het goed is. Je contactpersonen staan volgens mij in een .wap bestand

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
ok jongens..

de .dbx file is nergens te vinden.. zoek en gij vindt niets..

ook de .wap file is er niet want die maak je alleen als je een back up maakt..

bij de windows Search functie levert dit niets op..

next .. ;)

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Alle email bverichten:
C:\Documents and Settings\GEBRUIKER\Local Settings\Application Data\Identities\{raar nummer}\Microsoft\Outlook Express\

Gewoon deze hele dir overzetten.

Adres boek:
C:\Documents and Settings\GEBRUIKER\Application Data\Microsoft\Address Book\

daar staat een .wap die je kan importeren vanuit Outlook express

...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
De wab heb ik op mijn eigen systeem gevonden onder

C:\Documents and Settings\%udername%\Application Data\Microsoft\Address Book

De rest onder

C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data\Identities\{CLSID}\Microsoft\Outlook Express

Edit: Damn, te lang lopen zoeken :P

[ Voor 7% gewijzigd door Paul op 28-06-2004 21:09 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Haranaka schreef op 28 juni 2004 @ 21:04:
Alle email bverichten:
C:\Documents and Settings\GEBRUIKER\Local Settings\Application Data\Identities\{raar nummer}\Microsoft\Outlook Express\

Gewoon deze hele dir overzetten.

Adres boek:
C:\Documents and Settings\GEBRUIKER\Application Data\Microsoft\Address Book\

daar staat een .wap die je kan importeren vanuit Outlook express
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je niet domweg die directory kopieren. Je zult in je nieuwe Windows eerst Outlook Express op moeten starten zodat hij zo'n map aanmaakt met een {raar nummer}. Daarna kun je de inhoud van je oude Outlook Express map overzetten naar je huidige systeem.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:53
Kies voor het menu Bestand > Importeren > Berichten en dan de instructies volgen (kies voor 'E-mail uit een OE6-archiefmap importeren').

Voor het adresboek: Bestand > Importeren > Adresboek en dan voor een *.wab-bestand kiezen. Succes! :)

Overigens kan het kopiëren ook, heb ik zelf ook meerdere keren gedaan, omdat dat sneller gaat dan importeren. Je raakt dan wel de mail kwijt die je al ontvangen had.

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

het is geen .wap maar .wab

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad wab. En zijn bestanden waarschijnlijk verborgen (pas de instellingen van de verkenner aan).

Maar jaimiefanatic: een seconde zoeken levert me heel veel keer dezelfde vraag op. Met hetzelfde antwoord, alleen zie je dat mnsen daar wel zeggen welke Windows en welke OE versie er wordt gebruikt ;)

Kortom: lees SA Policy onder het kopje beleid en FAQ Forumgedrag even door voor je een volgende vraag stelt: scheelt ons dubbel "werk" en raden, en scheelt jou onnodig topics openen ;)

Dit topic sluit ik omdat dit heel goed zelf is op te lossen. Open maar een nieuw topic als je er echt niet uitkomt, maar dat lijkt me met deze tips niet mogelijk. Geef dan natuurlijk wel even meer info :)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 28-06-2004 22:53 . Reden: dsn, dan, dus :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.