Internet Explorer start enorm langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 19:14
Ik weet dat het een vrij bekend probleem is, maar de Internet Explorer 6.0 SP1 op de PC van mijn vader doet er enorm lang over om op te starten (1 à 2 minuten minimaal). Nadat IE is opgestart werkt het browsen gewoon normaal en het openen van een nieuw venster d.m.v. Ctrl+N gebeurt ook direct. Een ander (misschien gerelateerd?) symptoom is dat System Restore niet meer naar behoren reageert.

Het probleem is begonnen toen ik Office 2003 Professional installeerde op zijn computer. Toen ik het IE-probleem bemerkte gooide ik Office er direct weer vanaf, maar het probleem bleef.

Het systeem in kwestie is een AMD Athlon XP 1800+ met 512 MB geheugen. Er staat Windows XP Professional op.

Zoals gezegd realiseer ik me dat het probleem niet onbekend is; ik heb de volgende dingen echter al zonder succes uitgeprobeerd:

- 'Disable third-party tools' (de NL-equivalent) in de Internet Opties, tabblad 'Geavanceerd'
- Met msconfig 'Onderdelen van opstartgroep laden' uitzetten en rebooten
- Adaware draaien
- Totale virusscan met Norton Antivirus

Er staat Norton Systemworks 2003 en Norton Internet Security 2002 op de PC; wellicht dat dat er iets mee te maken heeft. Vreemd dat die dan wel worden geladen als ik met msconfig->opstartgroep uitzetten opstart, maar ik vermeld het toch even.

Hopelijk kunnen jullie helpen want ik heb echt geen zin in weer een complete system-format!

TheStreme - Share anything with anyone

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 04:17
Kijk even in je "processen" (Ctrl-Atl-Del), om te zien of je CPU niet door een ander proces extra zwaar wordt belast, bv SpySweeper op de achtergrond slokt al
bijzonder veel cpu kracht op.

[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 29-06-2004 09:36 ]

Mijn YouTube Channel

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Je hebt Adaware gedraaid zeg je, maar kijk voor de gein ook eens met SpyBots Search en Destroy? Het kan eigenlijk aan alles liggen. Zoals Demonfreak zegt, kijk een bij je processen. Post ook ff een HijackThis-log (http://www.spywareinfo.com/~merijn/). Dan kunnen we kijken of er bepaalde dingen meedraaien.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

IE word standaard na een bepaalde tijd langszaam, net als het hele os van Bill. Dé truuk die ik gevonden heb is gewoon een nieuw (fris) account voor je zelf op de computer maken (en vervolgens alles wat je nodig hebt overplaatsen). Werk meestal super... daarnaast is het gewoon aan te raden om minimaal eens per jaar je computer helemaal opnieuw te installeren.... :X

seweso's blog

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
seweso schreef op 29 juni 2004 @ 09:45:
IE word standaard na een bepaalde tijd langszaam, net als het hele os van Bill. Dé truuk die ik gevonden heb is gewoon een nieuw (fris) account voor je zelf op de computer maken (en vervolgens alles wat je nodig hebt overplaatsen). Werk meestal super... daarnaast is het gewoon aan te raden om minimaal eens per jaar je computer helemaal opnieuw te installeren.... :X
Dat is een oplossing ja, maar zo loop je van het probleem weg.

Zorg er trouwens ook ff voor dat je al je temporary (internet-)files weggooid. Het leggooien van C:\Windows\Prefetch zorgt ook voor een beetje snelheid (behalve de eerste keer dat je je programma's weer opstart).

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
start anders Internet Explorer eens met de parameter "-nohome". Op die manier wordt alleen IE gestart en gaat ie niet kijken naar verbindings-methoden en standaard ingestelde homepage.. Als ie dan wèl snel opstart weet je dat het NIET aan IE ligt.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

[qoute]
Er staat Norton Systemworks 2003 en Norton Internet Security 2002 op de PC; wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.
[/qoute]

Ja dat kan er iets mee te maken hebben. Dat is een pakket dat je pc heeel erg langzaam maakt en maar wenig virussen vind. Deinstall en probeer eens een andere kleine virus scanner zoals AVG of ClamWin.

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 19:14
SSH schreef op 29 juni 2004 @ 10:24:
[qoute]
Er staat Norton Systemworks 2003 en Norton Internet Security 2002 op de PC; wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.
[/qoute]

Ja dat kan er iets mee te maken hebben. Dat is een pakket dat je pc heeel erg langzaam maakt en maar wenig virussen vind. Deinstall en probeer eens een andere kleine virus scanner zoals AVG of ClamWin.
De PC in kwestie heeft al eens perfect gewerkt (toch zeker zo'n 2 jaar zonder fresh install) mét Norton zut erop. Dat het de computer gewoon langzaam maakt is dus waarschijnlijk niet het probleem.

En daarbij, de rest werkt allemaal prima en snel, zelfs het browsen gaat goed. Het probleem is dat IE eerst een minuut blijft hangen en daarna pas z'n werk gaat doen.

Ik ga vandaag even wat dingen proberen die hier zijn genoemd; allemaal bedankt alvast!

[ Voor 7% gewijzigd door Eelke Spaak op 29-06-2004 11:19 ]

TheStreme - Share anything with anyone

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 04:17
Norton Internet Security maakt van je pc een marathon slak, verwijder dat programma maar, aan je standaard windows vuurmuur heb je genoeg.

Ik heb het zelf ook meegemaakt, zonder N.I.S. draait je pc een stuk soepeler.

Kijk ook even in de msconfig (startmenu \ uitvoeren \ msconfig <enter> ) en dan
bij opstarten om te zien wat voor rommel al dan niet mee wordt opgestart.
SpySweeper wordt, als je het hebt geinstalleerd standaard op de achtergrond
in het geheugen geladen, idem als N.I.S., realplayer meuk en Msn Messenger.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1