Hello Twiekers,
ik wil samen met een vriend van mij een CD-review site opzetten. Deze moet bestaan uit CD-reviews (joh
), en elke review bestaat uit de volgende onderdelen:
-CD-cover JPG van 150x150
-Introductie artiest/CD
-De echte review
-Conclusie
-Beoordelingsbalkje (1 tot 10 sterren)
-Kleine samenvatting review
Het is nogal omslachtig om elke review weer in HTML te gaan zitten coden, als ze er eigenlijk allemaal hetzelfde uitzien, en die vriend van mij kán niet eens HTML/PHP enz. Wat we zoeken is een systeem dat als volgt werkt:
1-Je gaat naar www.site.nl/login (oid), daar vul je een username en een wachtwoord in
2-Nu ben je in het hoofdscherm, hier staan 6 vakjes:
-Een "bladeren" knop, hiermee kies je de cover uit. Deze wordt (liefst) geresized en ge-upload
-Een tekstvak waar je de introductie intypt
-Een tekstvak voor de review
-Voor de conclusie
-Een rij radiobuttons waar je 1 t/m 10 kan kiezen, hierbij wordt automatisch het juiste plaatje bij gezocht (7sterren.gif oid)
-En een vaak voor de samenvatting
In deze vakken kan HTML/UBB gebruikt worden voor opmaak (dikke tekst, evt. plaatjes, enz.)
Dan druk je op "submit" en wordt de review geplaatst (met automatisch de juiste kopjes als "Introductie", "Review" enz.). Het liefst in een MySQL database, zodat er een goed zoeksysteem aan gehangen kan worden.
Ik heb de beschikking over:
-Redelijk tot goede HTML kennis
-Matige PHP kennis (genoeg om gewdownloade scriptjes aan te passen naar wens)
En een server met:
-200mb
-PHP
-1 MySQL database
-ASP
-CGI
De server draait IIS.
Ik heb al met Google gezocht op "cd review database system" maar daar kwam niks zinnigs uit...en verder weet ik ook niet echt op welke woorden ik moet zoeken.
Wie o wie heeft er een idee?
ik wil samen met een vriend van mij een CD-review site opzetten. Deze moet bestaan uit CD-reviews (joh
-CD-cover JPG van 150x150
-Introductie artiest/CD
-De echte review
-Conclusie
-Beoordelingsbalkje (1 tot 10 sterren)
-Kleine samenvatting review
Het is nogal omslachtig om elke review weer in HTML te gaan zitten coden, als ze er eigenlijk allemaal hetzelfde uitzien, en die vriend van mij kán niet eens HTML/PHP enz. Wat we zoeken is een systeem dat als volgt werkt:
1-Je gaat naar www.site.nl/login (oid), daar vul je een username en een wachtwoord in
2-Nu ben je in het hoofdscherm, hier staan 6 vakjes:
-Een "bladeren" knop, hiermee kies je de cover uit. Deze wordt (liefst) geresized en ge-upload
-Een tekstvak waar je de introductie intypt
-Een tekstvak voor de review
-Voor de conclusie
-Een rij radiobuttons waar je 1 t/m 10 kan kiezen, hierbij wordt automatisch het juiste plaatje bij gezocht (7sterren.gif oid)
-En een vaak voor de samenvatting
In deze vakken kan HTML/UBB gebruikt worden voor opmaak (dikke tekst, evt. plaatjes, enz.)
Dan druk je op "submit" en wordt de review geplaatst (met automatisch de juiste kopjes als "Introductie", "Review" enz.). Het liefst in een MySQL database, zodat er een goed zoeksysteem aan gehangen kan worden.
Ik heb de beschikking over:
-Redelijk tot goede HTML kennis
-Matige PHP kennis (genoeg om gewdownloade scriptjes aan te passen naar wens)
En een server met:
-200mb
-PHP
-1 MySQL database
-ASP
-CGI
De server draait IIS.
Ik heb al met Google gezocht op "cd review database system" maar daar kwam niks zinnigs uit...en verder weet ik ook niet echt op welke woorden ik moet zoeken.
Wie o wie heeft er een idee?
leoaq.fm // Jeune Loop