southbridge koelen

Pagina: 1
Acties:

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
ik ben sinds ik nu een tijdje ziek thuis zit weer eens aan het fijntunen geslagen met mijn pctje

heb een p4 2.4a met een fsb van 533 standaard
mobo is een p4s8x-x
videokaart een gf4 4200 ti

mijn tot nu toe hoogste snelheid die ik kan halen stabiel is 2699mhz en dan blijven de temps van de cpu op 30 graden iddle en max 45 graden stressed

ga ik hoger start mijn pc wel op maar na belasting als bijvoorbeeld een benchmark of een spel dan springt hij in de reset
als extra maatregelen heb ik een oude celeronkoelfan op mijn northbridge gezet alleen geeft dit niet het beoogde resultaat
verder heb ik er geen kaarten inzitten en gebruik ik mijn onboard sound en netwerkkaart
mijn systeem draait nu dus met de (gelockte multieplier uiteraard) op 18 en de fsb staat ingesteld op 150/38 dus hij neemt automatisch mijn systeembus mee
dat kan ik helaas niet uitzetten

nu mijn grote vraag.
heb van een p2 mobo een nortbridgekoelblokje afgesloopt is in perfecte staat hij koelde vroeger een sis5600 chipset en nu wil ik hem monteren op mijn sis963 southbridge van mijn huidige mobo

alleen is mijn vraag heeft dit ook daadwerkelijk zin? of zit de limiet gewoon gekoppeld aan de pcibussen die dus ongewilt meegeclockt worden
qua temps blijft de cpu gewoon perfect draaien want stel ik hem in op een fsb van bijvoorbeeld 156/39 geeft mbm5 bij het draaien van prime maximaal 46 graden aan alleen bij die temps gaat hij gewoon in de reset.
verder start mijn pc gewoon goed op zonder problemen en in eerste instantie ook geen atifacts in bijvoorbeeld de games

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Denk het niet, moet je maar eens voelen aan je southbridge wordt niet warm tenminste bij mij niet.
En dan nog Southbridge regelt data tussen HD's en cpu en randapparatuur dus heeft niet veel met overclocken te maken.

Denk dat het eerder aan het geheugen ligt.
Je kunt nog altijd volage verhogen van je CPU (niet te hoog ;)), misschien dat, dat helpt, of voltage van geheugen verhogen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 20:19 ]

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
De northbridge word daarintegen wel warm en zou ik , als je gaat ocen wel koelen.
Dit bevorderd de OC zwaar.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
draai mijn vcore nu op 1.70 en geloof niet dat het aan mijn mem kan liggen zit namenlijk kingston pc3200 in dus heb nog wel wat reserves over

of ik mijn vcore nu omhoog gooi of niet het maakt niet uit hij blijft gewoon boven de 150 mhz fsb instabiel maar tot 156mhz fsb start hij wel gewoon normaal op ondervind dan ook geen problemen op dat gebied

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
fooker schreef op 28 juni 2004 @ 20:19:
De northbridge word daarintegen wel warm en zou ik , als je gaat ocen wel koelen.
Dit bevorderd de OC zwaar.
daarom heb ik al een fan erop gezet van een oude 333mhz celeron cpu