[winxp] Automatische koppelingen bij "Mijn netwerklocaties"

Pagina: 1
Acties:

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
In mijn netwerk thuis heb ik een aantal shares die door mijn laptop automatisch worden toegevoegd als ik verbinding maak. Erg handig. Zodra ik mijn laptop aan het netwerk koppel kan ik gelijk de shares benaderen.

Deze werking wordt ook gedaan als ik mijn laptop op m'n werk in het netwerk hang. Het probleem is echter dat hier > 100 shares staan, die windows XP dus allemaal als snelkoppeling aanmaakt en in "Mijn netwerklocaties" toevoegd. Na verloop van tijd worden deze weer verwijderd, maar ik zoek me een ongeluk als ik weer eens een share thuis nodig heb.

Weet iemand of, en zo ja hoe, dit gedrag is uit te schakelen?

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Kan je je shares niet gewoon als schijven mappen? Op je werk zoekt hij dan naar die shares, geeft wat foutmeldingen, maar zoekt vervolgens niet naar andere shares.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:27
Dit kan je uitzetten in explorer. Bij Extra -> mapopties -> weergave. En dan het bovenste vinkje "automatisch zoeken naar netwerkmappen en printers" uit zetten.

Daarna kan je al die shares selecteren en deleten.

En handmatig snelkoppelingen of netwerk mappen maken.

[ Voor 85% gewijzigd door mhr-zip op 28-06-2004 21:04 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Zodra je een share benadert worden ze alsnog aangemaakt; dat vinkje voorkomt alleen dat het automatisch gebeurt...
Ook hier biedt TweakUI de oplossing: Explorer -> Maintain network history uitvinken en klaar ben je 8)

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Verwijderd

dit zocht ik ook al, maar als toevoeging hierop, wordt ik moe van de
Printers die overal automatisch worden gevonden, gaat dat met datzelfde vinkje weg??

[edit]
/me Moet eerst lezen,
er staat Mappen en Printers
sorry ...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 22:27 ]

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
mhr-zip schreef op 28 juni 2004 @ 20:52:
Dit kan je uitzetten in explorer. Bij Extra -> mapopties -> weergave. En dan het bovenste vinkje "automatisch zoeken naar netwerkmappen en printers" uit zetten.
Dat was hem inderdaad! Ik wist dat ik die optie ooit ergens had gezien, maar ik kon hem toch nergens meer vinden.

Dat een share automatisch erin wordt gezet als ik hem bezoek vind ik niet erg, maar ALLE shares wordt ik echt gek van.

Thanxs!

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43

Hoicks

Techno!

Is dit ook door middel van een lokale policy voor alle gebruikers in te stellen?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43

Hoicks

Techno!

Kick* IK ben benieuwd of dit mogelijjk is.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Uitgaande van http://support.microsoft.com/?kbid=320138 is het wel mogelijk (onderste "Note:" bij dat artikel), http://www.jsiinc.com/SUBK/tip5100/rh5184.htm

Als ik vervolgens in de .ADM file op 'NoNetCrawling' findstr dan vind ik niets terug.. :)

• Wilko990
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er staat in de genoemde artikelen ook niet genoemd dat deze setting middels een policy is uit te schakelen. Je zult het moeten doen met een registry import via een loginscript. Of handmatig onder folder options zoals eerder genoemd.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je het Microsoft kb artikel leest staat er wel degelijk dat het via een GPO uitgeschakeld kan zijn:
Note This functionality is disabled if more than 32 computers with shared resources are detected on your network, if you are joined to a domain, if you are using a dial-up or a VPN connection, or if an administrator has disabled the functionality by using Group Policy.
:)
Pagina: 1