Toon posts:

BITS en WEBDAV

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik probeer een BITS of WEBDAV IIS site op te zetten in windows server 2003. Dit als vervanging voor onze FTP sites. Ik heb al info gevonden die aangeeft dat dit niet langzamer is, veilig is en dat je gewoon via IE gebruik kan maken van een WEBDAV site.

Ik kom alleen nog niet echter achter het verschil tussen WEBDAV en BITS. Beide lijken betrekking te hebben tot het onderwerp "website als ftp site".

Ik heb al uitgevonden dat ik webdav moest installeren in IIS. Dat is dan ook gelukt. Ik heb vervolgens een site aangemaakt op een willekeurige poort (1450), naar een virtuele map laten verwijzen en in de "BITS server extension" tab heb ik aangegeven dat ik hier gebruik van wil maken. Op de virtuele map en alles heb ik iedereen tijdelijk volledige rechten gegeven.

Als ik nu leuk naar de nieuwe site surf dan is dat leuk, ik kom dan in de directory browsing van die site en er staat een map "BITS Session". Erg grappig, maar geen enkele mogelijkheid om hier files naar te uploaden, wat volgens mij de bedoeling moet zijn.

Ik kan daar verder geen enkele informatie over vinden en hoop dat jullie kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, een collega van mij heeft het net verteld. Het werkt blijkbaar niet via de IE zelf, maar als je een netwerklocatie aanmaakt dan werkt het perfect. Bedankt! (hij mag nu weer dicht).

Verwijderd

OK.

Dit topic is gesloten.