Toon posts:

Batterij eerste keer opladen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.094 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus eindelijk mijn nieuwe phone en nu wil ik hem natuurlijk zo snel mogelijk eens bekijken. Ik weet dat je hem de eerste keer minstens 10 h moet opladen en dat ga ik natuurlijk ook doen. Maar ik vroeg me af of ik hem ondertussen (terwijl hij nog aan de adapter hangt en dus oplaadt) mag aanleggen en es rondkijken in de menus }) ? Of onderbreekt dit het opladen? Graag een zinnig antwoord :). Het gaat trouwens over een Samsung S 500.

Verwijderd

ik heb zelf er eigenlijk nooit aan gehouden dat 10uur opladen na een kwartier zet ik hem al aan maar het blijft altijd aan jou de keus

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 19:56:
ik heb zelf er eigenlijk nooit aan gehouden dat 10uur opladen na een kwartier zet ik hem al aan maar het blijft altijd aan jou de keus
Maar als hij ondertussen aan de lader blijft hangen, maakt dat iets uit?

Verwijderd

zal ik het maar zo zeggen alle telefoons hier in huis (7stuks) laden gewoon door als je hem aanzet of het iets uitmaakt ? ik heb nog nooit probleemen met de gsm's gehad daardoor

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 20:12:
zal ik het maar zo zeggen alle telefoons hier in huis (7stuks) laden gewoon door als je hem aanzet of het iets uitmaakt ? ik heb nog nooit probleemen met de gsm's gehad daardoor
Mja maar tis de eerste laadbeurt en die is wel belangrijk vandaar :).

Verwijderd

Meestal zet ik een nieuwe phone ook direct aan en heb er nog nooit probs mee gehad, over het algemeen gaan mijn telefoons eerder naar z'n mallemoer dan de batterijen.... :9

Anniewee, het maakt denk ik weinig uit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 20:16:
Meestal zet ik een nieuwe phone ook direct aan en heb er nog nooit probs mee gehad, over het algemeen gaan mijn telefoons eerder naar z'n mallemoer dan de batterijen.... :9

Anniewee, het maakt denk ik weinig uit
Ok thx dan ga ik dat ook maar doen }) .

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:05
Het is echt niet de eerste keer voor een batterij als jij hem thuis gaat opladen.
In de batterij zelf zit altijd al stroom. De accu is dus al meerdere malen opgeladen en ontladen in de fabriek. Denk aan het testen van de accu.
Dus zoveel boeit het ook niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door C00KW4US op 28-06-2004 20:59 ]

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 14:18

HellFish

Hang The DJ

Je kan hem toch nooit 10 uur opladen?
Zelfs de eerste keer stopt hij al na 2 uur ofzo.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 09:33

supersook

Professioneel prutser

HellFish schreef op 28 juni 2004 @ 21:34:
Je kan hem toch nooit 10 uur opladen?
Zelfs de eerste keer stopt hij al na 2 uur ofzo.
nooit van druppelladen gehoord joh?

Verwijderd

als ik eerlijk moet zijn zou ik het nooit 10uur volhouden om te wachten tot mijn gsm opgeladen is als ik hem net heb

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

Huh? In de manual van de T610 staat dat je em 4.5 uur moet opladen...na die tijd stond er "bezig met opladen", maar was de batterij-animatie gewoon een stilstaande groene batterij geworden. Toen heb ik em er maar afgehaald :?

(stond niet "klaar met opladen" oid, ook bij de 2e keer laden niet...)

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 28-06-2004 22:21 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

toen ik mijn nokia6230 een weekje geleden had gekocht, ging ik letterlijk bellend de zaak uit. De verkoper had m'n oude abonnement (dat nog even doorloopt) in de telefoon gedaan, ding dichtgeklikt, aangezet, en zei "zo, tik je pin maar in, en hij is klaar voor gebruik".

De rest van die dag heeft 't ding dus ook niet aan de lader gehangen, dat heb ik pas gedaan toen ik naar bed ging. En tot die tijd heeft dat ding door al m'n uitproberen zowat de kans niet gehad om op z'n screensaver te springen, dat zegt wel genoeg over de capaciteit die een batterij bij een nieuwe telefoon al bevat: hij is gewoon vol dus. :)

[ Voor 5% gewijzigd door jwbagger op 28-06-2004 22:27 ]

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 14:18

HellFish

Hang The DJ

supersook schreef op 28 juni 2004 @ 21:57:
[...]

nooit van druppelladen gehoord joh?
Ik dacht dat hij klaar was met laden als de telefoon dit ook aangaf. Hij meet dit toch door de spannng over de batterij te meten; ik heb dus nog nooit van druppelladen gehoord...

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 09:33

supersook

Professioneel prutser

HellFish schreef op 29 juni 2004 @ 08:49:
[...]

Ik dacht dat hij klaar was met laden als de telefoon dit ook aangaf. Hij meet dit toch door de spannng over de batterij te meten; ik heb dus nog nooit van druppelladen gehoord...
Het hoe en wat met nieuwe accu's is mij ook nog steeds niet 100% duidelijk, maar bijna alle handleidingen geven aan dat alvorens het toestel te gebruiken een nachtje laden geen kwaad kan.

Even over dat druppelladen: Als het toestel zegt dat ie klaar is met laden krijgt ie nog steeds een klein beetje laadstroom om zogezegd te druppelladen. Vroeger met de nimh/nicd accu's was de eerste keer erg van belang en werd altijd geadviseerd om de eerste keer volledig op te laden vanwege oa. het geheugeneffect. Nu met de li-ion accu's is er natuurlijk het een en ander veranderd, maar nog steeds is het in het belang van een goede accu om deze de eerste keer zo volledig mogelijk te laden.

Verwijderd

Volgens mij heeft de adapter een 2 keer zo hoge output dan de batterij, met m'n boeren verstand denk ik dan dat ie dus kan opladen en je telefoon van stroom voorzien tegelijk.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Li-Ion batterijen kunnen in tegenstelling tot NiMH batterijen het beste volgeladen worden bewaard, daarom zit er vanuit de fabriek al genoeg in om de eerste dag door te komen. Maar het is daarna wel beter om de batterij een paar keer goed op te laden, omdat Li-Ion hun volledige capaciteit nog niet direct hebben, die bereiken ze pas na een aantal keren opgeladen en weer ontladen te zijn geweest.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Juist... noemen ze ook wel conditieladen.. :) Gewoon drie keer een nachtje en dan tussendoor telkens helemaal leeg laten lopen.. Je ziet dan de duur tussen de laadbeurten toenemen.. Scheelt minstens een dag in de standbyduur tussen 1e en 4e keer volledig laden en ontladen..

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Canaria schreef op 29 juni 2004 @ 14:20:
Li-Ion batterijen kunnen in tegenstelling tot NiMH batterijen het beste volgeladen worden bewaard, daarom zit er vanuit de fabriek al genoeg in om de eerste dag door te komen. Maar het is daarna wel beter om de batterij een paar keer goed op te laden, omdat Li-Ion hun volledige capaciteit nog niet direct hebben, die bereiken ze pas na een aantal keren opgeladen en weer ontladen te zijn geweest.
If possible, store the battery in a cool place at about a 40% state-of-charge. Some reserve charge is needed to keep the battery and its protection circuit operational during prolonged storage.
http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

en
n addition to cycling, the battery ages even if not used. The amount of permanent capacity loss the battery suffers during storage is governed by the SoC and temperature. For best results, keep the battery cool. In addition, store the battery at a 40 percent charge level. Never fully charge or discharge the battery before storage. The 40 percent charge assures a stable condition even if self-discharge robs some of the battery's energy. Most battery manufacturers store Li-ion batteries at 15°C (59°F) and at 40 percent charge.

...

The speed of oxidation depends on the storage temperature and the battery's charge state. Keeping the battery in a cool place can prolong its life. The Li-ion battery should be stored at 40 percent rather than full-charge state.
http://www.macosxhints.co...p?story=20030314081843218

Dus juist NIET volgeladen bewaren, maar halfvol!

Als je een Li-Ion leeg gaat opslaan kan je hem trouwens na een paar maanden storage weggooien. De spanning in de batterij is dan gedaald onder de minimum spanning.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1