Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Orange -> Vodafone portatie verloopt stroef

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 15:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Daar ben ik dan, met mijn nieuwe werkende telefoontje, mijn nieuwe werkende netwerk en mijn nieuwe... tja. niet-werkende Vodafone abbonnement.

Ik kan wel kotsen op die lui, evenals Orange. Wat een janboel, wat een chaotische ***bende! Van alles beloven maar doen... ho maar.

Enfin, het probleem. Bij aankoop van mijn telefoon, donderdag 2 weken geleden, zei men dat a) de abbo aanvraag plm. een week zou duren, en daarbovenop zou de nummerportatie nog plm. een week duren. Ik wachtte dat rustig af, en hoezee, vanaf vrijdag had ik een nieuwe telefoon, nieuwe provider, en mijn oude nummer.

Wauw, wat was die nummerportatie snel gegaan zeg. Maar toen begon de trammelant. Ik kon zaterdag alleen door Vodafone-hebbers gebeld worden. Ik kon zelf naar alles toebellen of smssen. Zowel vast netwerk als alle mobiele providers.
Ik zaterdag gebeld: backoffice was naar huis toe, sorry mefroi. Maandag wordt het direct geregeld! :*
Niet dus. :( Vandaag half één gebeld, ja mefroi, we zetten het meteen om! :*
...Een kwartier later op kosten van de baas waren ze dan eindelijk met Orange in gesprek en zou alles goed komen... wat aanvankelijk ook zo bleek.
Nu konden al twee soorten mensen mij bellen: die van het vaste netwerk, en die van Vodafone nummers. Mijn vacuum begon gaten te vertonen!

Echter, vanavond belde ik mezelf vanaf onze Dutchtone mobiel (jaja dat kan nog) ... 'Het door u gekozen nummer is niet in gebruik.' :( }) Vanaf het vaste netwerk hier thuis: Jahoor, mijn telefoontje ging braaf over.
In helse stemming heb ik Vodafone gebeld. Een suffe klojo wist me te melden dat de backoffice zoals gewoonlijk weer eens naar huis toe was :( (ik streef naar een 168-urige werkweek voor die lafzakken) ... en verder kon hij mij nou niet vertellen wat er nou constant misgaat met die portatie!

Vodafone checkt de database; Vodafone belt met Orange; Orange / Vodafone past aan; enfin, het gaat om rechten per telefoonnummer en duidelijk weet de koe die mijn nummer rechten in moet stellen a) al 's ochtends de dringende post te lezen, b) snapt hij/zij tot twee keer toe niet hoe mijn rechten ingesteld moeten staan... |:( 2x over! leren ze niet van hun fouten daar?

...en ben ik nu nog geen stap verder, ik wil graag weten 'wat' er precies (fout) ingesteld kan worden / is gedaan door Vodafone of Orange, in welke 'database' ik sta, en of ik hier dringend achteraan moet of dat dit met een weekje allemaal opgelost is. De Vodafone kneus van vanavond wist het zelf ook niet en daarom heb ik de hoorn erop geknald. Wie heeft antwoord?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:13
Hee, dit is een bekend probleem!

Twee jaar geleden kon ik, na een portatie van KPN naar O2, niet meer gebeld worden door Dutchtone-nummers. En smsjes verdwenen ook in een zwart gat en kwamen niet bij mij aan. Klaarblijkelijk ging in mijn geval de routering van d* naar mijn nummer niet goed. Ik gok dat dit zo kwam doordat d* mijn gesprekken en smsjes door stuurde naar KPN. Maar KPN kon er natuurlijk geen ene f*ck mee.

Op een gegeven moment had ik ook wel gehad, zeker ook omdat ik in een bestuur zat en de voorzitter mij dus niet kon bellen :(. Beetje pissed off d* gebeld (haar provider) om te vragen wat er nou mis was. Die stuurden mij door naar O2, mijn nieuwe provider. Voelde de bui wel hangen (kastje -> muur -> kastje), maar gelukkig werd ik wel prima geholpen door O2. Daar nagevraagd wie eigenlijk eindverantwoordelijk is voor het nummerbehoud en de medewerker van O2 wist mij te vertellen dat de nieuwe provider eindverantwoordelijk was. Hetzelfde wat mij bij d* verteld was.

Twee uur later (12 uur gebeld) was alles gefixt. In die zin hoop ik voor je dat je morgenochtend ook even tijd hebt om te bellen naar de Vodafone KS, maar ik vermoed dat het in de routering fout loopt.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

rclahsen schreef op 28 juni 2004 @ 21:12:
Op een gegeven moment had ik ook wel gehad, zeker ook omdat ik in een bestuur zat en de voorzitter mij dus niet kon bellen :(. Beetje pissed off d* gebeld (haar provider) om te vragen wat er nou mis was. Die stuurden mij door naar O2, mijn nieuwe provider. Voelde de bui wel hangen (kastje -> muur -> kastje), maar gelukkig werd ik wel prima geholpen door O2. Daar nagevraagd wie eigenlijk eindverantwoordelijk is voor het nummerbehoud en de medewerker van O2 wist mij te vertellen dat de nieuwe provider eindverantwoordelijk was. Hetzelfde wat mij bij d* verteld was.
Wie eindverantwoordelijk is en waar de fout ligt, daar heb je feitelijk geen boodschap aan. Je bent nu klant bij Vodafone, dus als er problemen zijn, moet je daar aankloppen. En een goede provider lost het op, zonder de schuldvraag te beantwoorden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:13
Canaria schreef op 28 juni 2004 @ 21:16:
[...]

Wie eindverantwoordelijk is en waar de fout ligt, daar heb je feitelijk geen boodschap aan. Je bent nu klant bij Vodafone, dus als er problemen zijn, moet je daar aankloppen. En een goede provider lost het op, zonder de schuldvraag te beantwoorden.
Heb je gelijk in, maar wat ik dus wilde zeggen is dat je aanspreekpunt de nieuwe provider is. In het doorschuiven van de hete aardappel heb je als klant helemaal niets aan en het is voor TS ook vervelend dat Vodafone het probleem (nog) niet oplost, in tegenstelling tot O2 in mijn geval.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
De hete aardappel doorschuiven, lol wat een term.
Inmiddels is het al een stuk beter:
Ik heb nu aan mijn lijstje toegevoegd: Dutchtone, Orange, en KPN kunnen mij bellen.

Nu is alleen de vraag of ik morgen door een vriend gebeld kan worden, die mij vanavond vlak na het eten niet kon bellen... 8)7 en die moet ik morgen wel spreken :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 21:28

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb ongeveer anderhalve maand gewacht op mijn portatie van T-Mobile naar Orange, dus ik vind dit nog wel meevallen.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 14:10
Dit zijn echt typisch van die gevallen waarbij alles fout loopt. Ik blijf in die gevallen net zo lang bellen tot ik iemand heb die het wel weet. Soms zit er echt schrikbarend veel verschil tussen twee medewerkers. Maar goed, als je constant dezelfde onnozelen krijgt schiet je er weinig mee op natuurlijk.

Ik ben het eigenlijk wel met je eens dat zo'n technische dienst gewoon 22 uur per dag bereikbaar moet zijn. Ze bieden nu eenmaal een 24/7 dienst aan.

Overigens ging de portatie van mijn KPN -> Orange prepaid wel enorm snel. Het kan dus wel normaal, maar het lijkt vaker mis te gaan dan goed.

[ Voor 15% gewijzigd door eborn op 29-06-2004 14:06 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

eborn schreef op 29 juni 2004 @ 14:05:
Overigens ging de portatie van mijn KPN -> Orange prepaid wel enorm snel. Het kan dus wel normaal, maar het lijkt vaker mis te gaan dan goed.
Volgens de consumentenbond, die een onderzoek heeft uitgevoerd naar nummerporteringen, werd bij alle providers tenminste 93% van de porteringen op de juiste datum uitgevoerd (datum waarop het contract bij de oude provider afliep, of bij prepaid: binnen 7 werkdagen). Maar in dat onderzoek werd verder niks gezegd over de bereikbaarheid nadat het nummer was overgezet. Nummers worden dus bijna altijd op tijd geporteerd, het probleem is dat dit soms te snel gebeurt, waardoor de routerings databases van de netwerkproviders dit niet kunnen bijhouden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 13:27

TwoR

Gekleurde stippen

sebastius schreef op 29 juni 2004 @ 00:32:
Ik heb ongeveer anderhalve maand gewacht op mijn portatie van T-Mobile naar Orange, dus ik vind dit nog wel meevallen.
He das bekend alleen dan anders om van Orange naar T-mobile 5 maanden :( vandaag heb ik op mijn nieuwe mobiel mijn oude nummer weer. 5 keer het formulier ingevuld van nummbehoud en alle keren heb ik legitimatie + orange rekeing meegestuurd en alle 5 de keren kreeg ik de melding dat ik bij orange anders ingeschreven stond terwijl ik bij orange eerst mijn gegevens opgevraagd had !! dus twee weken valt wel mee, en je kan alweer gebeld worden op je oude nummer dus je bent alweer op de helft ;)
Wat ik zou doen als ik jou was is elke dag, maar dan ook elke dag 's morgens om 9.30 uur bellen en 's middags om 17.00, op een gegeven moment zullen ze dan zeggen datje wel heel vaak belt en dan wordt het heel snel opgelost. Ook kan je om dit soort redenen contract breuk plegen en daar zijn ze niet blij mee tenminste ik heb er twee keer mee gedreigt en mijn nummer was over gezet.

• eborn
Canaria schreef op 29 juni 2004 @ 14:13:
Maar in dat onderzoek werd verder niks gezegd over de bereikbaarheid nadat het nummer was overgezet. Nummers worden dus bijna altijd op tijd geporteerd, het probleem is dat dit soms te snel gebeurt, waardoor de routerings databases van de netwerkproviders dit niet kunnen bijhouden.
Het viel me op dat Oranje wel braaf mijn account had overgezet (om online mee in te loggen). Je logt namelijk in met je telefoonnummer.

Maar inderdaad, het opwaarderen gaat standaard dan weer mis. Met je nieuwe nummer kun je niet direct automatisch opwaarderen. Dit is uiteraard uit veiligheidsoverwegingen gedaan, maar het is wel lastig. De enige manier om het weer te activeren loopt namelijk via de klantenservice.

En als dit soort foutjes bij elke provider terugkomen dan maakt het inderdaad niet uit of je al je nieuwe nummer hebt.

Verwijderd

3 maanden wachttijd van Debitel Vodafone naar Orange. Mjah. Heel vervelend, maar dat wist ik van te voren. Als je maar voor de helft op je nieuwe sim gebeld kunt worden lijkt me dat knap irritant. Sterkte ermee.

• _Mystikal_
  • Laatst online: 21:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik heb het antwoord wel :P Orange is aan t kloten met geporteerde nummers. Ook een aantal in het verleden geporteerde nummers is door Orange gerecycled, wat ook leuke problemen oplevert de afgelopen weken.

Het probleem ligt hier bij orange, en die doen er erg lang over om het op te lossen.

Ik vermoed dat ook jouw nummer is gerecycled, want jouw klachten komen exact overeen met de klachten die ik hiervan ken: Enkel gebeld kunnen worden door vaste lijn en nummers van de Receiving Operator/Receiving Network.

Verwijderd

hey..dat heb ik dus ook :p tot nu toe : vast werkt, orange / t-mobile werkt niet :(

edit: Effe gebeld. ze zouden het doorgeven aan orange, orange heeft blijkbaar het nummer niet volledig vrij gegeven (wtf houdt dat nou weer in 8)7 ) en het zou binnen 2 werkdagen gefixed worden ...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 17:50 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Mystikal: Ik heb echt geen gerecycled nummer hoor... :?
Ik heb dit telefoonnummer nu al 2 jaar, en heb het indertijd bij mijn eerste Dutchtone prepaidje gekregen. Nou vraag ik me af wanneer dat was... ik denk 2, 3 jaar terug.

Overigens konden vanaf gisteravond alle mobiele nummers mij bereiken (zover ik me kan bedenken), evenals Vodafone en vaste lijnen (wat al kon).
Vandaag werd ik door Orange gebeld, jaja! Je kunt alles van ze zeggen maar ze hebben ongelooflijk attente klantenservice, toen ik net bij Orange abbo zat vorig jaar, werd ik ook om de haverklap gebeld om te vragen of ik nog steeds tevreden was :P
(maar toen mn t68i mol ging en het netwerk voor mij onbereikbaar werd, belden ze niet :( )

Enfin, het meisje wilde melden dat bij Orange alles goed zat, dat alle instellingen nu goed stonden en dat verdere problemen bij Vodafone moesten liggen, als die er nog waren. Nou, ik had geen probs meer vanmiddag, dus ik heb haar vriendelijk bedankt en ben als een gelukkig mensch door het leven gegaan! :D

Sorry jongens, storm in een glas water. Ik was serieus van plan geweest er nog weken achteraan te bellen als dit langer zou duren. Anderzijds ben ik ook wel blij dat ik zo adequaat en grof ben geweest (af en toe, tegen zo'n medewerkstertje een betoog houden waarom Vodafone nou zo slecht hierin was, terwijl zij er ook weinig aan kon doen) ... want daarmee bereik je een stuk meer *D

• eborn
Dark Blue schreef op 29 juni 2004 @ 17:50:
(maar toen mn t68i mol ging en het netwerk voor mij onbereikbaar werd, belden ze niet :( )
Mol ging? Heb je 'm onder de grond gestopt? :P Tja, dat gaat ie ook kapot :+

Het is me inderdaad al een paar keer opgevallen hoe goed de Orange helpdesk met je meedenkt. Het is niet de goedkoopste helpdesk, maar je hoeft vaak amper te wachten.

Nou ja, succes met je nummer ;)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
eborn schreef op 29 juni 2004 @ 18:12:
[...]
Mol ging? Heb je 'm onder de grond gestopt? :P Tja, dat gaat ie ook kapot :+

Het is me inderdaad al een paar keer opgevallen hoe goed de Orange helpdesk met je meedenkt. Het is niet de goedkoopste helpdesk, maar je hoeft vaak amper te wachten.

Nou ja, succes met je nummer ;)
Nee, vast kwaaltje bij dat ding, hij verloor geheel zn netwerk..alsof ie dichtslibde. Heb ik meerdere topics over gehad. :'( Nouja, aan dit telefoontje wen ik ook wel weer... :)

Verwijderd

jej.. heb nu al zoveel kastjes en muren gezien :p nog niet opgelost :(
Pagina: 1