[Script-taal] Maken van een script ivm veelvuldig inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Hoi,

Ik log vaak dagelijks in op bepaalde websites, zoals een website waarop cijfers bekend worden gemaakt. Het onthouden van gebruikersnaam en wachtwoord is bij enkele sites niet mogelijk, bovendien kom ik pas na enig geklik op de gewenste pagina terecht.

Ik vraag me af of het met gebruik van een bepaalde scripttaal mogelijk is dit te automatiseren, zodat ik met 1 klik op de gewenste pagina terecht kom, ingelogd en wel.

Indien dit mogelijk is, welke scripttaal raden jullie dan aan te gebruiken? Ik heb een weinig ervaring in Javascript, verder niet. Is het bovendien wel raadzaam met je script automatisch in te loggen, of is dit gevaarlijk in zekere zin?

Mijn zoektocht bij Google leverde tot nog toe geen resultaat.

NB: Dit is geen scriptrequest, maar puur enkele vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben...

BvD :*)

//taalfoutjes eruit

[ Voor 3% gewijzigd door nenne op 28-06-2004 18:54 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:27
Ik stel voor dat je gewoon automatisch aanvullen aanzet in je browser?

• nenne
djluc schreef op 28 juni 2004 @ 18:54:
Ik stel voor dat je gewoon automatisch aanvullen aanzet in je browser?
Dan word ik vaak alsnog ge-redirect en moet ik alsnog inloggen.

Het gaat mij om de mogelijk mbv een script al deze stappen over te slaan en direct op de juiste pagina te komen....

Bij het aanmaken van een nieuw hotmail-adres wordt sinds enige tijd bijvoorbeeld gevraagd een cijfercode in te voeren, zodat hotmail het automatisch aanmaken van e-mailadressen tegengaat. Het moet dus wel mogelijk zijn iets dergelijks te maken...

Iemand een idee?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
AI RoboForm

Geen script, wel precies het programma dat doet wat jij wil.

Overigens, het automatisch invoeren van die zogenaamde one-time cijfercodes, zoals bij het aanmaken van een emailadres bij Hotmail, gaat je niet lukken. Het hele idee van die codes is juist dat je het proces niet met een script kunt automatiseren.

[ Voor 54% gewijzigd door mjax op 28-06-2004 18:59 ]

• nenne
mjax schreef op 28 juni 2004 @ 18:57:
Overigens, het automatisch invoeren van die zogenaamde one-time cijfercodes, zoals bij het aanmaken van een emailadres bij Hotmail, gaat je niet lukken.
Dat was ik ook helemaal niet van plan, ik wil het script gebruiken voor de situatie die ik in mijn openingspost schetste.

Bedankt voor de url. :7

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05 19:52

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Rational Visual Test. Was ooit van Microsoft, maar overgenomen door Rational.

het is gemaakt om een test script te maken waarmee je een applicatie gaat testen. Je zal eerst zelf het script moeten maken door het een keer "voor te doen" en daarna zal het script jouw handelingen volgen.

Op deze manier kan je een applicatie altijd op de zelfde manier testen.
Het is een redelijk uitgebreide scripttaal, waarbij je zelf een aantal functies zal moeten schrijven, maar hij lijkt erg veel op VB script.
Ik ben wel bang dat het eol is dus je zal weinig tot geen zupport meer krijgen. (Als je het uberhaubt nog kan vinden)

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 22:52

Ralluph

Aus der Reihe...

CyberJ schreef op 28 juni 2004 @ 19:16:
Ik ben wel bang dat het eol is dus je zal weinig tot geen zupport meer krijgen. (Als je het uberhaubt nog kan vinden)
Yup, Rational Visual Test is inderdaad enf of life. Je zult nu Rational Robot moeten gebruiken. Mercury Interactive is de grootste concurrent van Rational op dit gebied en levert ook producten die doen wat je wilt, als je ze oneigenlijk gebruikt. (Kijk naar WinRunner of Astra Quicktest Professional (QTP), pakketten waarmee je geautomatiseerde functionele tests door de GUI kunt doen, die kun je dus ook wel een paar veldjes laten invullen) Deze enterprise software gaat je overigens ook enterprise pieken kosten. Van Astra QTP kun je trouwens ergens een 7-dagen demo downloaden geloof ik.

Om het meer in de DIY-sfeer te houden: als de sites die je wilt bezoeken nauwelijks veranderen kun je natuurlijk ook met Perl ofzo een scriptje klussen dat de requests op HTTP-niveau afspeelt en de voor jou relevante data uit de respons filtert. Lijkt me meteen een leuk project om wat meer over HTTP- en socket-programming te leren :).
Pagina: 1