Toon posts:

kaffeine speelt geen xvid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Suse Linux Personal 9.1 met Kaffeine 0.4.1 en Xine 0.99 rc3a. Ik heb hier http://packman.links2linu...ndex.php4?action=172&vn=1 een XviD rpm gedownload voor Suse 9.1. Als ik nu een XviD avi afspeel hoor ik alleen het geluid. Ik heb de Xine, XviD en Kaffeine websites al doorzocht, ik heb al gegoogled, maar ik kan niks vinden. Kunnen jullie misschien helpen?

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Nieuwere xine-lib installeren.

Op de website hebben ze het over xine-lib 1.0 rc4

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik heb Xine en Kaffeine geũninstalled in YaST, en toen nieuwe rpm's gedownload. Toen ik de nieuwe Kaffeine rpm wilde installen, gingen ie wel klagen over dependencies, maar dat heb ik maar genegeerd :). Nu doet ie het prima. Naar het schijnt werkte het niet omdat SuSe een gemodificeerde versie van Xine had meegeleverd, las ik ergens in een nieuwsgroep.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:41
Als het dan toch over Kaffeine gaat, weet iemand of dat ding ook op de een of andere manier zo ver is te krijgen om op de overlay (van m'n TV) of (ook goed) op een ander xineramascreen kan afspelen?

Mplayer kan beide, maar in kaffeine kan ik er geen optie voor vinden.

offtopic:
Oeh, sneaky topic hijacking :P

Maar het probleem van de topicstarter is toch al opgelost binnen 2 posts ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Wilke op 28-06-2004 23:30 ]

• irondog

irondog

Ik dacht dat overlay nooit op meerdere displays tegelijk mogelijk is, je hebt immer maar een ramdac. Via interlacing kan dit dan nog omzeild worden.

Lukt het met andere output drivers misschien wel in xine / kaffeine?
Schakelt mplayer op je tv niet siekum over op een andere output driver?

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• irondog

irondog

Ondanks mijn theorieën over waarom overlay niet mogelijk is op meerdere displays, heb ik het toch aan de praat gekregen.
We zien hier Kaffeine (xine-lib) KillBill2 afspelen over twee displays met een gloednieuwe videokaart (gf fx 5900xt). Jullie moeten ff van mij aannemen dat ik hier geen X11 o.i.d. gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://130.161.56.19/~gerte/kut1.jpg

Hier wordt gebruik gemaakt van NVdia's Xinerama implementatie/uitbreiding (TwinView genaamd). Op verzoek zet ik mijn xorg.conf wel neer, maar de configuratie is recht toe recht aan en op veel plaatsen gedocumenteerd.

Nu afwachten hoe uitgebreid nvidia-settings gaat worden in de toekomst, zodat we makkelijk on-the-fly dingen aan kunnen passen. Mijn verwachtingen zijn hoog.

Pagina: 1