Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 01:56
Ik heb van het weekend mijn carkit laten inbouwen bij een inbouwstation (Otosam)
Op zich heb ik altijd goeie ervaringen met hen gehad in het verleden dus waarom niet.

Maar goed, nu is het probleem als volgt;

Als ik word gebeld dan hoor ik eerst ff storing over de boxen van mijn radio voordat de radio op mute gaat, daarna verder geen last meer van storing. Hier kan ik gerust mee leven.

Nu komt het irritante, de telefoon zoekt tijdens het rijden nogal eens naar het netwerk, en dit levert dus (op vaste plaatsen tijdens mijn rit van Amsterdam naar huis) een irritante storing op over de boxen. Hier kan ik dus niet mee leven.

Ik heb vandaag Otosam opgebeld om dit te vragen, en volgens hun komt het omdat ik geen gebruik zou maken van een externe antenne ?

Maar ik ben nu weer thuis en kijk op de bon wat er zoal gefactureerd is en dat is dit;

- Nokia handsfree carkit Cark 126
- Nokia ant.aansl. AXF-15S (tbv 6610/7210)
- Nokia houder 6110 (ik heb een 6230 maar neem aan dat dit dezelfde houder is)

Waar kan de storing aan liggen mensen ?

Verwijderd

Supershiva schreef op 28 juni 2004 @ 18:41:

- Nokia handsfree carkit Cark 126
- Nokia ant.aansl. AXF-15S (tbv 6610/7210)
- Nokia houder 6110 (ik heb een 6230 maar neem aan dat dit dezelfde houder is)

Je hebt wel de ant. aansluiting, op je telefoon, dat is het gedeelte dat achterop je houder wordt gemonteerd, omdat de 6230 geen externe antenne aansluiting heeft. Hier moet je nog wel een externe antenne op aansluiten en dat is blijkbaar niet gebeurd, staat iig niet op het factuurtje wat jij laat zien.

Verwijderd

Jewel
Nokia ant. aansl. AXF-15s

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 21:45
Ligt aan amateuristische inbouw.

Wat ze hebben gedaan: de antannekabel ligt te dicht bij de de kabels van de radio, daarnaast doet dit probleem zich ook wel eens voor als de carkit recht naast de radio geplaatst wordt. Maar dit heeft ook te maken met de afscherming van de radio. Wat voor auto heb je?? Vaak zijn er meerdere inbouw mogelijkheden en dashmounts verkrijgbaar voor 1 type.

Meeste gevallen echter hebben ze het waardeloos ingebouwd. Gewoon alle kabels achter het dashboard gepropt en dan is het te dicht bij de bekabeling van de radio/boxen gekomen. Enigste mogelijkheid is om de kabels eruit te halen, goed vast te tapen met iets van ductape of isolatie tape. Zo ver mogelijk van de overige bekabeling af en op de kortste manier achter het dashboard vandaan (dus geen kabel die over is oprollen en erachter stoppen).
Daarnaast ga ik ervanuit dat er een binnenraam plakantenne gebruikt is op het voorruit. Aangezien je zegt dat er geen externe antenne gebruikt is. Dit mag geen enkel probleem opleveren.

Succes!

ps. Antenne staat er inderdaad niet op. Dat ding van nokia is een antennebox die op de carkit zit. Het zwarte ding bovenin (werkt via inductie).

[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 28-06-2004 21:24 ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat had m'n vriendin dus ook bij deze carkit toen ze 'm inbouwden in haar Ford Ka. De radio stoorde als een gek. Terug naar de Ford dealer en daarna was het opgelost. Was inderdaad iets met de kabels.

Verwijderd

Supershiva schreef op 28 juni 2004 @ 18:41:
Als ik word gebeld dan hoor ik eerst ff storing over de boxen van mijn radio voordat de radio op mute gaat, daarna verder geen last meer van storing. Hier kan ik gerust mee leven.
....
Ik heb dezelfde telefoon en carkit en wel met externe antenne, maar heb een ander probleem.
Tijdens het telefoneren "spettert" het geluid. Wellicht heeft dit te maken met het feit dat het volume uit de speakers erg hoog is, zelf als het volume op de telefoon in de laagste stand staat.
Kent iemand dit fenomeen?

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 01:56
Tnx voor de replies tot dus ver mensen.

Ik heb net ff zitten kijken in het boekje wat bij de carkit wordt geleverd,
hierin staat een plaatje met hoe alle onderdelen van nokia die je bij je carkit kan kopen er uit zien.

Hier zag ik een plaatje van hoe de Nokia ant.aansl. AXF-15S er uit ziet, ben toen
direct naar mijn auto gelopen, zie ik dat dit hele ding niet eens achter op mijn telefoonhouder gemonteerd zit :( GODVER.

Dat wordt dus zaterdag ff terug gaan naar de winkel en ff zorgen dat ze het als nog er op monteren.

Doen die mensen wel een plakantenne achter mijn raam, maar niet ff de Nokia ant.aansl. AXF-15S er tussen zodat de telefoon er ook echt gebruik van maakt als ie in de carkit staat, lekker is dat.

Auto is trouwens een VW Golf IV Cabrio, de telefoon zit in de houder die op zijn beurt op een radiomount (dus vlak bij de radio is geplaatst)

Nu had ik in mijn vorige auto, mijn carkit voor de Siemens M55 ook op ongeveer dezelfde plek, vlak bij de radio zitten en nooit ergens last van gehad. (Overigens ook ingebouwd door hetzelfde Otosam)
Pagina: 1