Vreemd netwerk probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
Hallo,
Ik heb een vreemd netwerk probleem, het ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
[PC1] -------------- [HUB] ---------- [PC2]
WinXP                                    LINUX
10.10.10.2                             10.10.10.3

Op dit moment zitten alleen die 2 pc's aan de Hub. Het netwerk heeft tijden goed gefunctioneerd maar toen ik bezig was met nieuwe bekabeling in het huis heeft het het begeven. (Het waren ook al oude, getapete aansluitingen).

Toen heb ik nieuwe kabels overal getrokken, nieuwe stekkers geknepen en het werkt. Dat wil zeggen: volgens de HUB. Als ik de PCs aanzet, gaat het lampje bij de HUB keurig branden. als ik vanaf PC1 naar PC2 ping of andersom, geeft de HUB aan dat er actie is, maar er komt bij de andere PC niets aan. Ik heb verschillende PCs gebrobeerd en verschillende kabels van PC1 naar HUB. maar dat mocht niet baten. De kabels heb ik gecontroleerd. De stekkers zijn goed geknepen en ik heb de kabels doorgemeten en dat klopt ook. Netwerk op beide computers opnieuw geinstalleerd. ipv PC1 heb ik de laptop geprobeerd en ipv PC2 een winXP comp. Maar nog steeds werkt het niet.

Ik heb nu geen flauw idee meer waar het aan kan liggen.
-niet de kabels of stekkers
-niet de computers
-niet de instellingen

Dus ik heb hulp nodig!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Heb je de kabels wel geknepen zoals in de FAQ staat? Je moet namelijk wel zorgen dat je de juiste volgorde hebt ivm het twisten van de kabels. Zeker omdat je nu na het leggen van nieuwe kabels problemen hebt. Ik denk dus dat je last hebt van interverentie :)

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/nt_straight.gif

Deze volgorde dus. Het is zeer belangrijk dat je exact de goede volgorde hebt.

Dat je ze doorgemeten hebt is goed , maar dat zegt alleen iets over de individuele geleiders , niets over de interverentie ;) Tenzij je een dure Fluke kabel tester hebt natuurlijk ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Raku op 28-06-2004 18:32 ]

Raku

• Thijsch
Ik heb het schema uit de FAQ gehaald. En ik heb net nog de stekkers nagekeken. Ze zitten precies op de juiste plaats.. Ik ga het voor de zeker heid nog een keer doen.

• Thijsch
Goed. Ik heb nog eens gecontroleerd en ben toch tot de conclusie gekomen dat de stekkers niet goed zijn.. Ik kan dus niet goed kabels knijpen. De volgorde heb ik wel goed maar bij het in de stekker duwen van de draadjes gaan 2 draadjes in 1 "sleufje" zitten. Ik heb net weer een half uur zitten proberen maar dat blijft het probleem steeds.. Weet iemand hoe ik dat voorkom? Ik strip de draadjes, zet ze op volgorde, maak ze "glad" en steek ze erin. Maar dan gaan ze door elkaar zitten...

Iemand tips ?

Verwijderd

Je moet de draden ook niet strippen, maar er zo in "frommelen".
Als je ze strip, hebben ze juist de kans om te crossen.

Als je ze niet stript, kunnen ze niet kruisen.

Succes!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:56

tozzke

aka tozzert

aders niet strippen :)

het zijn mesjes die je door de isolatie heen duwt

• Thijsch
Ik heb ze net op nieuw geknepen en het werkt! Achteraf een hele stomme fout natuurlijk :)
Pagina: 1