Toon posts:

[FMX] Handler voor het afspelen van extern videobestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet in mijn Flash movie geluid en video (avi) integreren, die twee dingen worden getriggerd door actionscript wanneer er gespeeld moet worden en wat er moet gebeuren na het afspelen. Geluid was simpel, die heeft het Sound.start() en Sound.onSoundComplete() command. Maar voor video kan ik dus niets vinden, hoe start ik een avi file en hoe zorg ik dat er iets getriggerd wordt wanneer hij klaar is met spelen?

Verwijderd

Ik lees weer te snel. Geen id hoe dit werkt met een extern video bestand. Sorry.

Misschien staat hier iets tussen: http://www.macromedia.com...ments/video_resources.htm

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 20:19 ]

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
waarom wil je persee avi appart doen, zet de avi in een movieclip, dan kan je de avi gewoon als movie clip aanspreken.

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt idd ook, was ik inmiddels zelf ook opgekomen :)

thx in ieder geval

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

denk er wel om dat doordat je jouw avi in een flash bestand knalt je een ontzettend groot bestand krijgt... je kan m ook als extern .swf bestand opslaan en dan met loadmovieclip importeren in je bestaande bestand

Deze plek is te koop.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Je zou er toch een .flv van kunnen maken dmv. Sorenson Sqeeze en vervolgens deze .flv inladen in flash? Volgens mij kan dat ook in Flash MX.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
Ik vrees dat je als je een extern bestand gebruikt en je wilt een callback bij het einde van de video dat je dan iets zult moeten doen in de trant van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
this.createEmptyMovieClip("temp_mc", 999);
temp_mc.onEnterFrame - function(){
       if( video_mc._currentframe == video_mc._totalframes ){
               callback();
               this.onEnterFrame = null;
               this.removeMovieClip();
       }
}

Waarbij video_mc de ingeladen video is (.swf). Om te kijken wanneer de video start met spelen zou je op frame 2 kunnen testen.
Pagina: 1