Ik heb een gentoo machientje dat als mail en fileserver dient. Er zit heel beperkte hardware in maar draait prima. Cel. 266mhz/128mb/400GB storage. Kernel is linux-2.4.22-openmosix-r2.
Probleem ermee is dat ik niks meer kan compilen. Fout komt altijd neer op het volgende:
De kernel is oud maar de config files en updates zijn wel netjes bijgehouden. Foutmelding komt voor bij allerlei dingen die ik probeer te compilen en niet in dit specifieke bestand. Ik heb geprobeerd gcc en gcc-libs opnieuwe te emergen met de -k optie maar dat mislukte. Openmosix wordt niet meer gebruikt.
Ik snap dat het een beetje rare probleem omschrijving is maar ik heb even geen idee meer hoe ik hem weer aan het compilen kan krijgen.
Probleem ermee is dat ik niks meer kan compilen. Fout komt altijd neer op het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| cryptlib.c:230: internal compiler error: Segmentation fault Please submit a full bug report, with preprocessed source if appropriate. See <URL:http://bugs.gentoo.org/> for instructions. Preprocessed source stored into /var/tmp/portage/openssl-0.9.7d-r1/temp/ccNmMR2v.out file. make[1]: *** [cryptlib.o] Error 1 make[1]: Leaving directory `/var/tmp/portage/openssl-0.9.7d-r1/work/openssl-0.9.7d/crypto' make: *** [sub_all] Error 1 !!! ERROR: dev-libs/openssl-0.9.7d-r1 failed. !!! Function src_compile, Line 161, Exitcode 2 !!! (no error message) |
De kernel is oud maar de config files en updates zijn wel netjes bijgehouden. Foutmelding komt voor bij allerlei dingen die ik probeer te compilen en niet in dit specifieke bestand. Ik heb geprobeerd gcc en gcc-libs opnieuwe te emergen met de -k optie maar dat mislukte. Openmosix wordt niet meer gebruikt.
Ik snap dat het een beetje rare probleem omschrijving is maar ik heb even geen idee meer hoe ik hem weer aan het compilen kan krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door Aike op 28-06-2004 20:09 ]
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com