Ruis in speakers computer

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 23:33
Ik heb de search gebruikt, alleen niks kwam echt overeen met mijn specifieke probleem.

Het zit namelijk zo, ik heb een paar dagen terug een nieuw bureau gehad, en de computer eerst weggehaald en daarna weer aangesloten. Sindsdien hoor ik echter een ruis in mijn rechterspeaker :(. Het is een goedkoop 2.1 setje van de Lidl overigens.

Ik heb al wat dingen geprobeerd, maar niks helpt. Het grappige is dat de ruis zich gewoon in het rechter geluidskanaal bevindt. Als ik de speakers omdraai blijft de ruis in de rechterspeaker. Ik heb ook al geprobeerd de nodige dingen uit te schakelen bij dat volume regelding, maar niks mocht baten.

Ik heb ook mijn broer's speakers aangesloten, maar die geven ook ruis. Op zijn computer hoor ik echter helemaal geen ruis... De geluidskaart zit overigens onboard.

Heeft iemand een idee, behalve een nieuwe geluidskaart kopen? :'(

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

TerryC schreef op 28 juni 2004 @ 16:23:
Ik heb de search gebruikt, alleen niks kwam echt overeen met mijn specifieke probleem.

Het zit namelijk zo, ik heb een paar dagen terug een nieuw bureau gehad, en de computer eerst weggehaald en daarna weer aangesloten. Sindsdien hoor ik echter een ruis in mijn rechterspeaker :(. Het is een goedkoop 2.1 setje van de Lidl overigens.

Ik heb al wat dingen geprobeerd, maar niks helpt. Het grappige is dat de ruis zich gewoon in het rechter geluidskanaal bevindt. Als ik de speakers omdraai blijft de ruis in de rechterspeaker. Ik heb ook al geprobeerd de nodige dingen uit te schakelen bij dat volume regelding, maar niks mocht baten.

Ik heb ook mijn broer's speakers aangesloten, maar die geven ook ruis. Op zijn computer hoor ik echter helemaal geen ruis... De geluidskaart zit overigens onboard.

Heeft iemand een idee, behalve een nieuwe geluidskaart kopen? :'(
Zoals :?

• Kijk eens of er ruimte zit in de plug. Beweeg het een beetje heen en weer dus, kan zijn dat het contact wat rot is.
• Alles goed aan gedrukt :?
• Magnetische bronnen uit de buurt gezet :?
• Boxen wat verder van het beeldscherm/van elkaar gezet :?
• enz.

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 28-06-2004 16:26 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Je hebt waarschijnlijk last van een aardelek. Meet voor de lol eens hoeveel spanning er op je kast staat? Wellicht biedt een geaarde stekker uitkomst :)

Magnetische storing zal het wel niet zijn, aangezien TS aangeeft dat het in de rechterspeaker blijft ookal verplaatst hij deze.

[ Voor 31% gewijzigd door AaroN op 28-06-2004 16:27 ]

JayGTeam (213177)

• TMC
Notna schreef op 28 juni 2004 @ 16:24:
[...]

Zoals :?

• Kijk eens of er ruimte zit in de plug. Beweeg het een beetje heen en weer dus, kan zijn dat het contact wat rot is.
• Alles goed aan gedrukt :?
• Magnetische bronnen uit de buurt gezet :?
• Boxen wat verder van het beeldscherm/van elkaar gezet :?
• enz.
Ohja. Ja, wat jij zegt heb ik allemaal al geprobeerd...
AaroN schreef op 28 juni 2004 @ 16:26:
Je hebt waarschijnlijk last van een aardelek. Meet voor de lol eens hoeveel spanning er op je kast staat? Wellicht biedt een geaarde stekker uitkomst :)

Magnetische storing zal het wel niet zijn, aangezien TS aangeeft dat het in de rechterspeaker blijft ookal verplaatst hij deze.
Euhm, kan je dat software matig bekijken? Ik heb daar niet zoveel verstand van :Y).

• Notna
  • Laatst online: 12:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

TerryC schreef op 28 juni 2004 @ 16:29:
[...]
Ohja. Ja, wat jij zegt heb ik allemaal al geprobeerd...
[...]
Euhm, kan je dat software matig bekijken? Ik heb daar niet zoveel verstand van :Y).
Nope met een spanningsmeter moet je dat doen :P

Xbox Live ID:Notna8310

• TMC
Notna schreef op 28 juni 2004 @ 16:34:
[...]

Nope met een spanningsmeter moet je dat doen :P
Toch. Nouja, even kijken :).

• miw
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

Je luidsprekers zijn dus in orde. Mogelijke probleem zit in de luidspreker kaart. Het is onwaarschinlijk dat er een software verandering heeft plaatsgevonden. Zijn er mogelijke andere storingbronnen aanwezig (TV's, electromotor, lamp met grote spoel, e.d.) die na je herinrichting problemen kunnen geven?

• TMC
suntsu schreef op 28 juni 2004 @ 16:35:
Je luidsprekers zijn dus in orde. Mogelijke probleem zit in de luidspreker kaart. Het is onwaarschinlijk dat er een software verandering heeft plaatsgevonden. Zijn er mogelijke andere storingbronnen aanwezig (TV's, electromotor, lamp met grote spoel, e.d.) die na je herinrichting problemen kunnen geven?
Nee, daar had ik ook al naar gekeken. Is helaas niet het geval... ;(

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
staat je Mic misschien erg hard? dat had ik ook laatst, gewoon muten, klaar

Heeft ook een computer!

• TMC
Bertus schreef op 28 juni 2004 @ 16:47:
staat je Mic misschien erg hard? dat had ik ook laatst, gewoon muten, klaar
Al geprobeerd, geen resultaat.

• TMC
Kick.

Ik heb er nog steeds last van, het is alleen maar erger geworden. Ik heb m'n kast gestofzuigd , en sindsdien kraakt het geluid ook. Alsof je naar een heel oud nummer luistert.

Heeft iemand nog tips, anders dan een nieuwe geluidskaart kopen? Geluid zit nu btw onboard...
Pagina: 1