Toon posts:

[Bittorrent] Smilies blijven geel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, mijn smilies blijven geel. Dit kan er dus op duiden dat ik een NAT probleem heb omdat ik achter een router zit.

We hebben hier in het huis ADSL van tiscali via WIFI, draadloos dus.

Nu ben ik naar 10.0.0.138 gegaan en proberen een NAT entry te maken.
Ik heb via msdos-prompt mijn eigen IP opgevraagd met ipconfig. (Maar hier kwam bijv. een ander IP uit dan dat dit forum dacht met het inloggen)

Maargoed ik heb dus geprobeerd poort 6881 open te zetten. Maar als ik dit probeer dan zegt hij iets in de trant van: ERRROR, cannot make this NAT entry.

Heeft iemand er een idee van wat ik fout doe?

Als bittorrent client gebruik ik azareus en mijn besturingssysteem is WinXP, en mijn router/wifi ding is de 500-serie van Thomson.

Bij voorbaat dank!

ps. Nog een kleine vraag tussendoor die hier misschien niet thuishoort, maar te klein is om een topic aan te wijden. Ik heb Tiscali basic, maar precies om dezelfde tijd, om de 2 uur valt de vebinding heel even weg. Er irritant als je net een gesprek aan het voeren bent, of in de que staat op IRC. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb ook een tiscali adsl verbinding en ook zo'n thomson modem, echter geen draadloze maar dat boeit niet.
Check deze stappen ff:

IP adres checken:
"start", "verbinding maken","("alle verbindingen weergeven"), "lan verbinding", "tab naar "ondersteuning"", check je IP.

Port-forwarden: open je "ie" ga idd naar 10.0.0.138, "tabblad "advanced' en dan tabblad "nat".""new",

Protocol: tcp
Inside IP: de IP van boven waarschijnlijk 10.0.0.15X
Outside IP: 0.0.0.0
Inside Port: de bt port die je gebruikt, zoiets als 6881
Outside port: hetzelfde als inside

en dan "apply' en dan "save all"

voor elke poort moet je deze stappen herhalen

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Heb je tiscali via het kpn netwerk? Zoja (misschien ook als het niet zo is), dan kan je een programma genaamd NAT Manager downloaden van de KPN site. Hiermee kan je heel makkelijk je poorten configureren, gebruik het zelf voor mijn thomson speedtouch 510. Misschien dat het hiermee wel lukt.

linkje: KPN NAT Manager
edit:
zie net dat dit programma niet bij de draadloze variant als download staat, maar misschien werkt het toch.

[ Voor 14% gewijzigd door gws24 op 28-06-2004 17:59 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
svdvlist2 schreef op 28 juni 2004 @ 17:42:
Ik heb ook een tiscali adsl verbinding en ook zo'n thomson modem, echter geen draadloze maar dat boeit niet.
Check deze stappen ff:

IP adres checken:
"start", "verbinding maken","("alle verbindingen weergeven"), "lan verbinding", "tab naar "ondersteuning"", check je IP.

Port-forwarden: open je "ie" ga idd naar 10.0.0.138, "tabblad "advanced' en dan tabblad "nat".""new",

Protocol: tcp
Inside IP: de IP van boven waarschijnlijk 10.0.0.15X
Outside IP: 0.0.0.0
Inside Port: de bt port die je gebruikt, zoiets als 6881
Outside port: hetzelfde als inside

en dan "apply' en dan "save all"

voor elke poort moet je deze stappen herhalen
Dan krijg ik dus dit: ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!

Kan het er mee te maken hebben dat ik bepaalde rechten niet heb, die mijn pa wel heeft? Ik kan het namelijk niet op zijn pc proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 18:07 ]

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer eens een hard-reset, dan ff opnieuw instellen alles en dan doet ie het misschien wel, trouwens wel vaag dat het van de ene pc wel kan en de ander niet.