Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compaq tft op pc voeding vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hier een compaq fp720 TFT scherm, zonder voeding. Nu zijn er 2 dingen waar ik wat hulp nodig bij heb, ik ben redelijk handig, maar echt "into" electriek ben ik niet.

Eerst moet ik zien uit te vinden hoe de voeding op de tft aangesloten moet worden, dus wat is de plus en wat is de min. Kunnen jullie uit de onderstaande plaatjes afleiden of de kern van de aanlsuiting, of de mantel + (of - ) is? Of hoe kan ik dat doen?

Verder staat er op de voeding 12,6 volt en 3,8 ampere. Kan ik hier ook 12 volt voor gebruiken? En dan mijn volgende vraag, iemand zei dat je hem dan ook aan je pc voeding kan hangen. Ik heb een CWT 480 watt voeding (antec) en hij levert max 22 Ampere op de 12 volt lijn. Nu heb ik een dual xp2400 (tbred B), 5 scsi schijven en 1 ide schijf, cdrom, en een hoop (stuk of 8) 8 cm fan's. (ik geloof dat de netwerk, geluid, agp video enzo niet aan de 12 hangen?) Kan die 3.8-4 ampere van de TFT er nog bij? Ik ben een beetje in de war, want een xp2400 slurpt op zijn 1,65 volt maximaal 41 ampere, maarja hoeveel slurpt ie van de 12 volt? Want als ik dicht bij die 22 zit dan vind ik het beetje eng om te doen. In princiepe zou dit goedkoper zijn dan 30+ euro voor een 12 volt 4 amp voeding neer te tellen.

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/compraq/achterschaaldeel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/compraq/printplaat01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/compraq/printplaat02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/compraq/printplaat03.jpg

specs

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Kun je niet voor de + of -, de spoortjes van die elco volgen? Deze staat hoogst waarschnlijk parallel aan de ingangs spanning. Dus de + van de elco is de plus van de adapter aansluiting.

Of ie op 12 V werkt waarschijnlijk wel gewon proberen kapot zal hij er niet van gaan.

En als laatste waarschijnlijk gebruikt hij maar 2,8A max omdat hij ook zo te zien 1 A naar eventuele audio aparatuur kan brengen.

[ Voor 52% gewijzigd door Steefph op 28-06-2004 16:23 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• maratropa
  • Niet online
Steef1983 schreef op 28 juni 2004 @ 16:21:
Kun je niet voor de + of -, de spoortjes van die elco volgen? Deze staat hoogst waarschnlijk parallel aan de ingangs spanning. Dus de + van de elco is de plus van de adapter aansluiting.

Of ie op 12 V werkt waarschijnlijk wel gewon proberen kapot zal hij er niet van gaan.

En als laatste waarschijnlijk gebruikt hij maar 2,8A max omdat hij ook zo te zien 1 A naar eventuele audio aparatuur kan brengen.
ajha tuurlijk, thanx, die geluidscrap gebruik ik toch niet.

hier heb ik in modieus oranje het een en andere proberen duidelijk te maken, alleen hoe meer ik er naar kijk hoe minder ik er van snap.

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/compraq/uitleg.jpg

specs

Verwijderd

mantel is - kern is +. Dit kun je zien omdat de kern verbonden is met de + van de condensator

• maratropa
  • Niet online
Thanx, ik heb hem even uitgetekend na nog eens goed gekeken te hebben, en volgens mij kom ik op hetzelfde uit.

Dan nog de vraag, als een Tbred xp2400 op 1,65 volt 41 ampere trekt, en ik geloof dat de processoren hun "juice" uit de 12 volt lijn halen, hoeveel ampere moet ik dan voor 1 proc van die 22 ampere die de voeding op de 12 volt lijn kan leveren aftrekken? Iets van 5,6 amp toevallig?

specs

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

Ik ben ook geen electronica kenner, maar als je het mij vraagt:
Je ziet/weet zeker dat de kern van de speakervoeding de plus is.
Als je nou een multimeter op de 2 plus polen houdt hebben die minder weerstand dan de kruislinkse meting, en dan kan je dus vinden wat de plus is bij de ingang, toch?
Of beredeneer ik nu verkeerd?
Volgens mij kan je zo zien wat wat is.

. . . . . Youp.net . . . . .

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
idd, gewoon multimeter op de min van de elco flikkeren en dan kun je gewoon beide punten, mantel en kern bijlangs gaan...

Over die amperes... waarschijnlijk is die 22 amp een piekvermogen. Ook kun je ff testen door gewoon de monitor eraan te hangen, en dan gewoon schijf voor schijf eraan te hangen... Een tabel voor watt's zweeft wel ergens op GoT rond, en er is een formule voor R I en U en dan kun je berekenen of het kan...

• maratropa
  • Niet online
Nou ik heb geknutseld en gesoldeerd, en de tft werkt nu prima op de pc voeding, das wel erg relaxed.

Alleen als ik een aansluiting in een pci-afdekplaatje maak, maakt het dan uit dat de mantel, dus de "-" (min) de behuizing raakt. ik neem aan dat dat niet erg is omdat dat de aarde is?

specs

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
gladiool schreef op 29 juni 2004 @ 23:14:
Nou ik heb geknutseld en gesoldeerd, en de tft werkt nu prima op de pc voeding, das wel erg relaxed.

Alleen als ik een aansluiting in een pci-afdekplaatje maak, maakt het dan uit dat de mantel, dus de "-" (min) de behuizing raakt. ik neem aan dat dat niet erg is omdat dat de aarde is?
Je zal verbaast staan hoeveel er op de buitenkant van je kast zit aangesloten aan grounds..., zoveel zelfs dat je eiglijk de - helemaal niet uit de molex hoeft te trekken als ie maar aan de buitenkant van de kast hangt...

Moet je maar 's een multimeter pakken en de wwestand tussen de 12v - en de buitenkant van je kast meten...

Juist, heeel erg laag ;)

Dus dat is totaal geen probleem...

Als je er maar mee oplet;

als je een jackplug gebruikt kan je _NIET_ hotpluggen, dit omdat jackpluggen kort kortsluitig maken tijdens het insteken/uithalen, dit zal je psu niet aardig vinden en direct uitvallen... (heb het al wel 's gehad)

En gebruik een stekker die eerst de - en dan de + aansluit...
ivm evt. statische ladingen etc...

• maratropa
  • Niet online
thanx, ik gebruik inderdaad een soort jack. Hotpluggen zal nooit gebeuren, hij blijft er gewoon altijd in zitten. merci.

specs

Pagina: 1