nieuw abo?

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Waarschijnlijk zijn dit hele triviale vragen, maar ik wil toch graag antwoord hebben.

Al bijna 2 jaar (19 maanden ofzo) heb ik een mobiel abonnement (voor 1 jaar) bij Telfort (O2 in het begin). Nou heb ik een gunstiger abonnement bij T-Mobile gezien, en wil deze gaan afsluiten binnenkort.
Ik wil mijn nummer behouden en zo kort mogelijke tijd tussen het omzetten hebben zitten.

- Maar er is natuurlijk een opzegtermijn, van 3 maanden dacht ik.. betekent dat dat ik iig nog 3 maanden aan Telfort vast zit? Als ik het nu opzeg, kan de nieuwe dan pas ingaan over 3 maanden?

- Wat is de makkelijkste manier om een nieuw abo af te sluiten? Kan de nieuwe provider de hele boel regelen, bij de oude doorgeven dat het moet stoppen en m'n nummer omzetten? Of moet ik alles zelf regelen en perfect op elkaar proberen af te laten stemmen?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:45

reiker

dan jij!

Als het goed is kan je met je nieuwe provider gewoon een nieuw abonnement regelen. Zij verzorgen dan de opzegging en de portering van je nummer als je abonnementstermijn bij je oude provider verstreken is.
Vaak krijg je voor in de tussentijd een tijdelijk nummer waarmee je vast gebruik kan maken van je nieuwe abonnement, en wordt je oude nummer automatisch geporteerd als hij vrijkomt.

Dus: je kunt nu alvast dat nieuwe abonnement regelen, als je het niet erg vindt om drie maanden twee abonnementen te betalen. Maar dan gaat het wel naadloos in elkaar over.

[ Voor 20% gewijzigd door reiker op 28-06-2004 16:06 ]

Zo gezegd, zo gedaan.