K8V+ PC3200: per se 2 modules nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een module van pc2100 in mn pc zitten, dit is bij een reparatie gebeurd, ik wil er weer pc3200 in hebben. Ik belde net met de winkel, die weten niet zeker of het wel kan, ik heb de chip van de module en het model van de asus site gegeven die erop zou moeten kunnen werken.

Het systeem

Amd64 3000
Asus K8V deluxe
momenteel Twinmos 512 pc2100

Wat is het punt...

Pc3200 oftewel ddr400 zou niet goed functioneren als 400mhz maar als 266mhz als er een enkele module werd geplaatst. Het zou wel werken als er 2 van werden geplaatst. Ik heb hier nog niet van gehoord en vraag me af hoe dat dan precies zit, want dat was niet echt duidelijk voor me. Het moederbord is Single channel, dus moet niet uitmaken lijkt me

[ Voor 4% gewijzigd door Arjen86 op 28-06-2004 15:59 ]

Foto

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-08 17:56
Dit lijkt mij zeer sterk. Zoals je zegt is de geheugencontroller in jou AMD64 single channel. Ook hoort ddr geheugen gewoon te werken als er maar 1 in zit. Vraag anders bij die zaak eens of je een ddr400 module mag testen in je pc.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat is volslagen onzin, kijk maar eens in het boekje van je moederbord, daar staat het allemaal precies uitgelegd, samen met de snelheden en dergelijke. Staat in een tabel.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Arjen86
  • Niet online
ja ik d8 ook huh wat is dit, maar ja ik ging twijfelen. Lees ook vaak genoeg mensen die 1 hebben dat gewoon goed loopt.

Bedankt voor de reacties

Foto

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Arjen86 schreef op 28 juni 2004 @ 16:10:
ja ik d8 ook huh wat is dit, maar ja ik ging twijfelen. Lees ook vaak genoeg mensen die 1 hebben dat gewoon goed loopt.

Bedankt voor de reacties
Je had er dus ook zelf uit kunnen komen door even in het boekje van je mobo te kijken...

• Arjen86
  • Niet online
nee, want daar staat dus niet of het geheugen dan op 266 of 400 mhz werkt. HEt staat dat het werkt niet hoe snel, als een monteur verteld dat het niet per se op 400 loopt of kan lopen, dan zie je het antwoord niet in je boekje

Foto

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 legt het boekje onder de scanner.

Ik post zo wel ff een pic, dan weet je precies waar je aan toe bent.

Komt ie alsnog:

Afbeeldingslocatie: http://home.skyaccess.nl/d2tip446/got/mobo.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Hooglander1 op 28-06-2004 16:26 ]

• Arjen86
  • Niet online
Das relaxt, bedankt voor de moeite, maar ik ben zelf wel overuigd:)

Foto

• Arjen86
  • Niet online
hooglander, wat voor merk geheugen heb je?? kzie dat je de asus k8v hebt, nogal kieskeurig...

Foto

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Op de Asus site kun je precies zien ( linkje ) welk DDR400 geheugen getest en gekwalificeerd is voor dit bord. D'r staat ook een Twinmos 512MB PC3200 DIMM tussen, check voor de grap eens of die van jou van hetzelfde model is :) Anyway, dat verhaal over minimaal twee DIMM's voor DDR400 snelheid is quatsch.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Arjen86
  • Niet online
ik heb die ook besteld, die op de site staat. maar miss ook daar probs mee, daarvoor ff checken, maar ieg bedankt voor moeite

Foto

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
het kan zijn dat hij op 333 draait, maar dat is alleen als je de wat oudere amd64 procs hebt die geen ondersteuning voor 400 mhz geheugen hadden. maar 266 is natuurlijk bull. Overigens geen twinmos nemen hoor veel problemen erover icm 64 bit procs

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25
266 Mhz FSB is toch alleen mogelijk als er 3 double sided geheugenrepen inzitten.

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 12:33

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

nou niet alleen dan natuurlijk, als je gebruikte dimm pc2100 is, dan draait hij gewoon op 266
Dit bord hoeft geen pc3200 geheugen te hebben om te werken, het is de max die hij kan hebben

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Arjen86
  • Niet online
Ja dat klopt wel, maar het gaat er dus om dat het werkt als het één module pc3200 oftewel ddr400 in zit en dat die dan dus op 400mhz draait. Maar hier ben ik wel van overtuigd

ik heb de amd3000+ is in elk geval niet de eerste 64bit cpu van amd, dit is de budgetversie, eerst had je geloof ik alleen de 3200+ Neem aan dat het dus wel 400 aan moet kunnen.

Foto

Pagina: 1