Exchange 5.5 Directory Name Users

Pagina: 1
Acties:

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:51

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Topicstarter
Medetweakers,

Sinds jaar en dag draait er hier een Exchange 5.5 server op een W2K server. Nu zijn alle users aangemaakt in de Exchange Directory volgens een bepaalde opbouw, namelijk: %achternaam%. Als die naam al bestaat (denk aan de naam Jansen) dan komt de eerste voorletter er achter in een hoofdletter. Dus dhr. Jan Jansen zou "JansenJ" worden.

Welnu, er is een helder licht bezig geweest en is hiervan afgeweken, door de voornaam met de eerste letter van de achternaam te gebruiken. Dus JanJ" bijvoobeeld. 8)7

Nu is dat op zich niet schokkend maar met bepaalde koppelingen met een Oracle applicatie gaat dit niet goed, dus wil ik het liefst de directory name in Exchange wijzigen.

Dit gaat echter niet direct; je kunt een hoop aanpassen in Exchange, behalve de directory name. Ik heb na enig puzzelen googelen de volgende 2 oplossingen bedacht:
- rawmode van admin gebruiken om de naam aan te passen.
- mailbox exporteren naar pst bestand, de mailbox opnieuw aanmaken en de pst terugplaatsen.

De eerste optie heb ik geen ervaring mee en de 2e is weer zo'n houtje-touwtje manier.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zo makkelijk maar zeker zo veilig mogelijk kan doen? Als ik info ben vergeten: vraag...

640KB should be enough for everyone

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16

Arno

PF5A

Raw mode (admin.exe /raw) is een enge mode van de Adminstrator. Veel veilger is het om de mailbox te exporteren en de user opnieuw aan te maken. Enige nadeel is dat de user dan zijn persoonlijke instellingen kwijt is.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Arno schreef op 28 juni 2004 @ 17:10:
... Enige nadeel is dat de user dan zijn persoonlijke instellingen kwijt is.
Dat geldt net zo goed voor het geval dat je de Directory Name wijzigt, dan gaat er ook het een en ander stuk (messaging profile, server rules)
@TS: ken die oracle applicatie niet een ander veld queriën; de displayname bevobbeld, of de alias?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• A_De2

A_De2

Topicstarter
@Brahiewahiewa: Het kan wel idd. Dit heb ik even overwogen maar doe ik liever niet om 2 redenen:
- de applicatie heeft altijd goed gewerkt maar een of ander helder licht heeft deze mailboxen verkeerd aangemaakt. Dus kan ik de applicatiebeheerder niet mijn probleem opleggen
- de server is op een bepaalde manier opgebouwd met een zekere logica in deze veldnaam. Zoals aangegeven de achternaam gevolgd door een eventuele voorletter. De server moet nog een aantal jaren draaien en het is niet netjes voor mijn collega's om dit zo achter te laten.

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

A_De2 schreef op 28 juni 2004 @ 23:05:
@Brahiewahiewa: Het kan wel idd. Dit heb ik even overwogen maar doe ik liever niet om 2 redenen:
- de applicatie heeft altijd goed gewerkt maar een of ander helder licht heeft deze mailboxen verkeerd aangemaakt. Dus kan ik de applicatiebeheerder niet mijn probleem opleggen
- de server is op een bepaalde manier opgebouwd met een zekere logica in deze veldnaam. Zoals aangegeven de achternaam gevolgd door een eventuele voorletter. De server moet nog een aantal jaren draaien en het is niet netjes voor mijn collega's om dit zo achter te laten.
In dat geval zou'k het zekere voor het onzekere nemen en de mailboxen exporteren naar .PST, nieuwe mailboxen aanmaken met de juiste directory name en de .PST's daar importeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:26
A_De2 schreef op 28 juni 2004 @ 15:53:
De eerste optie heb ik geen ervaring mee en de 2e is weer zo'n houtje-touwtje manier.
Waarom is die tweede manier nou weer een houtje-touwtje manier?? Werkt perfect en zonder problemen, niets houtje-touwtje aan als je het mij en vele anderen vraagt..

Verwijderd

Inderdaad gewoon exporteren. Ik weet niet om hoeveel mailboxen het gaat maar als je een beetje creatief bent met exmerge kun je het exporteren voor 90 procent automatiseren.

• A_De2

A_De2

Topicstarter
@ Sierra: Houwtje-touwtje zoals in de zin van een work-around. Doe ik ook uiteraard vaker maar als het even kan, gebruik ik het liefst de build-in technieken van Exchange.

On topic: ik vraag me af als ik in de raw mode van admin de directory name aanpas, of er dan nog andere zaken fout lopen omdat die misschien nog naar de oude naam staan te zoeken. Hier kan ik weinig tot geen info over vinden op internet.

Pagina: 1