Toon posts:

[XP] Netwerk schijf niet zichtbaar wel benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heeft 1 van de gebruikers een probleem, dat 1 van de netwerk schijven niet zichtbaar is. Bij bijvoorbeeld Deze Computer of de Verkenner.

Maar wanneer hij P: in de adresbalk intypt komt hij even te voorschijn. En kun je overal gewoon bij.

Inlogscript wordt gewoon uitgevoerd en kan geen probleem zijn (bij 20 man werkt het perfect).

Zelf denk ik dat het probleem in het register zit, maar daar kan ik ook niks vinden.

Het is geen groot probleem, maar wil toch graag weten hoe het kan en hoe ik dit kan oplossen.

Heb gezocht op GoT, M$ Microsoft en google maar kon niks vinden.

OS = Win XP NL sp1

Microsoft verbasteringen worden niet gewaardeerd

[ Voor 8% gewijzigd door Spider.007 op 28-06-2004 15:48 ]

Verwijderd

Wat voor een rechten heeft de gebruiker en wat voor een soort loginscript is het?

Verwijderd

Topicstarter
De gebruiker heeft alle toegang.

Het is een simpel batch script: wat net use P: \\servernaam\share$

Dit heeft altijd gewerkt en ik weet 100 zeker dat het niet bij de rechten of het script zit, omdat hij wel gewoon toegang tot de schijf heeft, maar windows laat hem niet zien, pas wanner hij de naam in de adresbalk invoert kun je gewoon bij je bestanden komen.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 16:03:
De gebruiker heeft alle toegang.

Het is een simpel batch script: wat net use P: \\servernaam\share$

Dit heeft altijd gewerkt en ik weet 100 zeker dat het niet bij de rechten of het script zit, omdat hij wel gewoon toegang tot de schijf heeft, maar windows laat hem niet zien, pas wanner hij de naam in de adresbalk invoert kun je gewoon bij je bestanden komen.
Foutmeldingen in je eventviewer :?
Zet je audit eens aan op je domein met logon/logoff en andere security related zaken (zie policy snapin in je admin tools) .

Daarnaast, je kan proberen met het resetten van het account, eventueel die ene account verwijderen en opnieuw aanmaken :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 11:53

lizardking77

----------------

In dit topic staat het zelfde probleem maar helaas zonder oplossing...

[rml][ XP - AD] Drive mapping niet meer in explorer[/rml]

i am the lizardking, I can do anything

Verwijderd

Topicstarter
Riemer Reinalda schreef op 28 juni 2004 @ 16:08:
[...]
Foutmeldingen in je eventviewer :?
Zet je audit eens aan op je domein met logon/logoff en andere security related zaken (zie policy snapin in je admin tools) .

Daarnaast, je kan proberen met het resetten van het account, eventueel die ene account verwijderen en opnieuw aanmaken :?
Oja event viewer had ik ook ff kunnen melden, die geeft namelijk niks. :(
De rest zal ik morgen ff proberen. Gebruiker is al naar huis :/
Pagina: 1