[Zoek] Bootable CD image

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Van allerlei verschillende onderdelen ben ik een PC'tje in elkaar aan het schroeven voor m'n zusje... die is net geslaagd en zou een PC krijgen als dat lukte. Heel fijn allemaal, maar dat mag ik dus weer vrolijk regelen.

Alles in elkaar gezet, blijft de FDD niet te werken. Andere FDD helpt niet, kabel wissel ook niet, dus ik vermoed dat de controller gewoon kapot is. Heel handig als je er een win98se bootdisk in stopt, die doet dus niets.

Toen ben ik bezig gegaan met het maken van een bootable CD met die win98se gegevens. Dat wilde met de instructies van "Bart's way to create bootable CD's" niet lukken.

Met de hulp van verscheidene sites geprobeerd om de bootdisk die ik heb met behulp van Nero om te zetten naar een bootable CD. Nu wil m'n eigen FDD ook geen floppy's meer lezen... ik word een beetje depressief.

Nu ben ik dus op zoek naar een image van een win98se bootdisk die ik direct met Nero kan branden. Als dat lukt ben ik klaar, dan moet ik alles in de lucht kunnen krijgen. Probleem is echter dat ik die images nergens kan vinden... ik krijg overal _of_ bootdisks voorgeschoteld, of handleidingen over hoe ik dit kan doen met behulp van een floppy.

Heeft iemand hier een image file van een win98se bootdisk die ik direct kan branden?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:09
www.bootdisk.com heeft allerlei soorten bootdisk's.
Je kunt een exe bootdisk omzetten naar ima met winimage, ook op bootdisk.com.
Dan kun je de ima file openen in nero's bootable cdrom

Verwijderd

als je van www.bootdisk.com een bootdisk download. Dan zet je in je apparaatbeheer je diskettedrive uit, zodat je geen a-drive meer hebt.
Daarna maak je op C:\ een map aan. Bijv. C:\bootdisk. Als je dit gedaan hebt geen je het commando "subst a:\ c:\bootdisk" En start je het programma wat je hebt gedownload van die bootdisksite.
Daarna kan je met nero een opstart CD maken en dan neemt ie als bootdisk die A-drive die je net hebt aangemaakt.

Succes!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ahaa owkee image gemaakt, kijken wattie er mee doet :) thx!

Ah foutje van mij.. nu werkt het! Mijn dank is groot!

[ Voor 82% gewijzigd door Kaastosti op 28-06-2004 15:43 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.