Nicknames na userbase merge

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, wat gebeurt er eigenlijk met je nick na de merge als je 'm wilt veranderen?

Wil eigenlijk een nickchange maar met de merge gaat ws. mijn tweakers nick de GoT nick overschrijven. Of zal ik maar wachten tot na een merge (anno 2011 :P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 14:25:
Vraagje, wat gebeurt er eigenlijk met je nick na de merge als je 'm wilt veranderen?

Wil eigenlijk een nickchange maar met de merge gaat ws. mijn tweakers nick de GoT nick overschrijven. Of zal ik maar wachten tot na een merge (anno 2011 :P)?
Ze onthouden waarschijnlijk alleen uit welk profielnummer je gegevens worden overgenomen. En dus zullen de gegevens die er dan staan gebruikt worden.

Verder moet je (als je het dus al wil en dus een hopeloos geval bent :P ;) ) het gewoon lekker nu doen. En je kan zowel t.net als GoT een change aanvragen, dus je maakt er uberhaupt voor niets een probleem van.

[ Voor 14% gewijzigd door Voutloos op 28-06-2004 14:31 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:29
Je kunt hier opgeven welke nick je wilt na de merge, je GoT-nick of je Tnet nick.

Als je daar aangeeft met je GoT-nick verder te willen, en je verandert je GoT-nick dan krijg je denk ik je nieuwe nick. Afaik staat er in de db op ^^ alleen 2 getalletjes(GoT uid en Tnet uid) en een boolean (got of tnet) of zo :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Move HK > LA. Aan alle mensen die in het topic hebben geroepen dat het topic in LA had gemoeten: verspilde moeite, de topicstarter zelf kan daar niks aan doen nadat hij het geplaatst heeft. Maak dan een TR aan.

Aan de topicstarter: bij oude posts komt je nieuwe nick te staan, bij gequote posts van jou door anderen (voordat je je nickchange hebt gehad dus) staat je oude nick nog. Er gaan dus geen oude posts/topics van jou verloren in je posthistory omdat je oude nick erbij zou staan :)

edit: ik zie net dat dit een ouder topic is. De kick:
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 14:25:

Hier zal ACM even antwoord op moeten geven :)

[ Voor 32% gewijzigd door Remy op 28-06-2004 14:52 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

edit:
nm, dit is een oud topic :(

Voor vragen over de merge kun je het beste even in de sticky van Frontpage Algemeen kijken: Tweakers.net en GoT userbase merge

[ Voor 158% gewijzigd door BalusC op 28-06-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Topicstarter
Even nieuw topic uitgesplitst, komt dus uit Nickchange vraagje? :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Bestaat de mogelijkheid om een 'niet tellende' nickchange aan te vragen, wanneer de nick die je wenst te hebben gelijk is aan de nick na de merge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 08:29

THiCE

Say it with a flourish!

Ik heb denk ik 2 jaar geleden ofzo al dat merge formuliertje ingevuld, maar ondertussen wel van beide profielen (t.net en GoT) mijn mailadres veranderd... kan dit geen complicaties op gaan leveren?

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
THiCE schreef op 28 juni 2004 @ 15:40:
Ik heb denk ik 2 jaar geleden ofzo al dat merge formuliertje ingevuld, maar ondertussen wel van beide profielen (t.net en GoT) mijn mailadres veranderd... kan dit geen complicaties op gaan leveren?
Nee het gaat enkel om de koppeling tussen de 2 userid's die gelegd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

THiCE schreef op 28 juni 2004 @ 15:40:
Wat gebeurt er met mijn huidige profiel en posts?

Er zal weinig veranderen. Al je posts op de frontpage en op het forum blijven op je eigen naam staan, met als enige verschil dat dat voortaan zonder uitzondering dezelfde naam is. Wachtwoord en mailadres worden overgenomen van de account die jij je voorkeur geeft, en onderdelen van het profiel die alleen voor GoT of alleen voor de frontpage relevant zijn worden ook gewoon aan je nieuwe account gekoppeld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan karma (frontpage) en signature (forum). Zelfs bans en notes zullen gewoon intact blijven . Voor een kleine groep bezoekers zijn user-id en registratiedatum belangrijk. Als registratiedatum van de nieuwe accounts zal de kleinste van de twee losse accounts worden gekozen. De nieuwe user-ids worden vervolgens uitgedeeld op volgorde van registratie.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
En wanneer komt de merge eindelijk?
Any time soon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat project op een laag pitje staat, en ik denk ook dat ik begrijp waarom ;)

Nu heb ik bovenstaande een aantal keren doorgelezen en het lijkt erop dat het van mijn mergekeuze afhangt. Dus over een tijd wordt het mijn Tweaker-nick. Fine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 16:31:
Ik denk dat dat project op een laag pitje staat, en ik denk ook dat ik begrijp waarom ;)
Omdat er verdomd veel gedoe bij komt kijken ;)
Nu heb ik bovenstaande een aantal keren doorgelezen en het lijkt erop dat het van mijn mergekeuze afhangt. Dus over een tijd wordt het mijn Tweaker-nick. Fine :)
Tis heel simpel: door je voorkeur in te leggen worden er 2 nummertjes aan elkaar gekoppeld, met een voorkeur voor 1 van de 2.

Al is het 5 jaar later, dan nog wordt op het moment van de merge dat voorkeursnummertje gekozen, de bijbehorende data op dat moment opgehaald en in de nieuwe centrale usertabel gefrot. Ergo het boeit niet wat er toen in stond, zolang je userId maar niet verandert. En geloof me, als ik dat niet voor je kan doen kan jij het zelf al helemaal niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 16:31:

:+ Ik gok dat het eerder aan de 3e databaseserver ligt :P Zodra die er is kan de schijnbaar brakke huidige databaseserver eruit en is er tijd / vertrouwen om zoiets zwaars te gaan doen...

Maar ja, totdat iemand die er ook daadwerkelijk iets over te zeggen heeft blijft het gissen :) Iedere 3 maanden duikt er weer een topic(kaping) op over wanneer de merge doorgevoerd wordt, en iedere keer is het "wanneer het af is" :)

Heb je er last van? Je kunt op beide delen van de site nickchanges aanvragen, dus ikzelf zie geen enkel probleem :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay, het technische verhaal snap ik. Dus in mijn geval wordt het Species 8472 (dat was mijn voorkeur toen). En als ik hier een nickchange doe heeft het effect tot het moment van de merge en dan ga ik hier ook S.8472 heten, rite? dus mocht ik een geheel andere nick wensen zal ik of moeten wachten tot na de merge, of mijn nick nu in beide profielen laten wijzigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09 13:55

Res-q

Redder in nood?

ff een vraagje voor mij dan tussendoor :P

Ik heb op GoT de nickname Res-q, en op t.net ook Res-q. Als ik dan naar http://arethusa.tweakers.net/~acm/dbmerge/prognose.php ga, en ik vul bij GoT account Res-q en wachtwoord in, dan krijg ik het volgende resultaat:
Je nieuwe account wordt (waarschijnlijk):

Oude T.net account: (0)
Oude GoT account: Res-q (66315)

Nieuw account: Res-q (123324)
Email: [emailadresverwijderd]
Registratiedatum: 2002-12-26 17:59:04
Als ik andersom doe, dus bij T.net account mijn gegevens invul, dan krijg ik:
Account niet gevonden.
Misschien heeft dit er mee te maken dat ik op t.net nog geen reactie heb gepost of gemodereerd, maar ik wil toch wel ff weten hoe dat nu zit dan :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ook een vraag van mij , het is misschien cheaten waar ik op doel , maar desondanks vraag ik me af of het mogelijk is.

Ik heb eens een topic gezien over een nickchange op GoT binnen de 1,5 jaar onder het mom van gelijke nicks op de Frontpage en het forum. Nu heb ik op de FP een nickchange "over" maar op GoT niet. Als ik nu op de frontpage een nickchange aanvraag , kan mijn nick op GoT dan ook aangepast worden?

Over het waarom van een nickchange kan ik kort zijn , mijn huidige nick is irritant lang , voornamelijk op IRC is het door mijn mede-chatters in #stamkroeg afgekort tot Simmie. Ik vind dit zelf een leukere nick , maar de herkenning (voor de mensen die mijn kennen van GoT) toch wel bestaan imho :) Of het jammer is om een nickchange te doen oid wil ik verder niet op ingaan. Ik loop op irc al een behoorlijke tijd rond met mijn afgekorte nick.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Simultated Zero: er van uitgaande dat de merge binnen nu en 18 maanden plaatsvind kan het ja.

de betekenis van de vorige zin laat ik aan jezelf over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Toch maar eens een keertje de vraag posten die al lang op m'n lippen ligt: waarom krijg ik "account niet gevonden" op de prognose pagina?
Overigens is mijn nick op de FP is hetzelfde als hier op GoT

[ Voor 24% gewijzigd door P_de_B op 28-06-2004 21:11 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik weet niet of 't uitmaakt, maar op de FP bevat je nick geen hoofdletters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb jij wel gemerged? Zo ja, wanneer dan precies? Op die overzichtspagina van ACM wordt namelijk niet dynamisch gekeken welk account je krijgt na de merge. De inhoud van die database is een aantal maanden geleden gegenereerd als test. Alle merges na het online gaan van die database zijn dus niet verwerkt en de uitslag van een merge met die accounts zul je daar dus niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Steve schreef op 28 juni 2004 @ 21:12:
Ik weet niet of 't uitmaakt, maar op de FP bevat je nick geen hoofdletters.
Helaas, dat lijkt geen verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

curry684 schreef op 28 juni 2004 @ 21:08:
Simultated Zero: er van uitgaande dat de merge binnen nu en 18 maanden plaatsvind kan het ja.

de betekenis van de vorige zin laat ik aan jezelf over ;)
Oke , dan hopen we maar dat er snel gemerged gaat worden ;)

//edit

Ik zie net dat ik destijds GoT profiel als voorkeur op heb gegeven |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Raku op 28-06-2004 21:22 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Res-q schreef op 28 juni 2004 @ 19:42:
ff een vraagje voor mij dan tussendoor :P

Ik heb op GoT de nickname Res-q, en op t.net ook Res-q.

Misschien heeft dit er mee te maken dat ik op t.net nog geen reactie heb gepost of gemodereerd, maar ik wil toch wel ff weten hoe dat nu zit dan :)
Je hebt je maart dit jaar op de frontpage geregistreerd, en afaik is die prognose een testrun op een snapshot oid van (ver) daarvoor :) Er staan afaik dan ook alleen de users in die op het moment van de snapshot geregistreerd waren, en als je naderhand pas je voorkeur hebt opgegeven is die natuurlijk ook niet meegenomen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Simulated Zero schreef op 28 juni 2004 @ 21:13:
[...]

Oke , dan hopen we maar dat er snel gemerged gaat worden ;)

//edit

Ik zie net dat ik destijds GoT profiel als voorkeur op heb gegeven |:(
Mocht dat fout zijn, geef ACM even een gil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00
Hoe zit het eigenlijk met nieuwe users? Is het mogelijk om op GoT een account te openen met username die op de frontpage al bestaat (en v.v.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Eärendil schreef op 09 juli 2004 @ 18:43:
Hoe zit het eigenlijk met nieuwe users? Is het mogelijk om op GoT een account te openen met username die op de frontpage al bestaat (en v.v.)?
Nu wel nog, ja. Na de merge vanzelfsprekend niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
ehmmmm. Paul Nieuwkamp in "Nicknames na userbase merge"

Ik gok dat hetzelfde voor jou opgaat :) Juni vorig jaar geregistreerd op GoT, 31 juli op de fp.

De merge (edit: prognose 8)7) is van 16/6 of eerder (Bron plan: Tweakers.net en GoT userbase merge update #3 ) dus waarschijnlijk was je ten tijde van de snapshot nog niet geregistreerd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Paul op 09-07-2004 19:51 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op 09 juli 2004 @ 19:50:
[...]

ehmmmm. Paul Nieuwkamp in "Nicknames na userbase merge"

Ik gok dat hetzelfde voor jou opgaat :) Juni vorig jaar geregistreerd op GoT, 31 juli op de fp.

De merge (edit: prognose 8)7) is van 16/6 of eerder (Bron plan: Tweakers.net en GoT userbase merge update #3 ) dus waarschijnlijk was je ten tijde van de snapshot nog niet geregistreerd :)
Hmm, dat zal het zijn idd, niet goed gelezen. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Reiber
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-09-2022

Frank Reiber

aka Kiuchi

BalusC schreef op 28 juni 2004 @ 14:53:
edit:
nm, dit is een oud topic :(

Voor vragen over de merge kun je het beste even in de sticky van Frontpage Algemeen kijken: Tweakers.net en GoT userbase merge
Die mag wel eens upgedated worden, voor wat meer duidelijkheid voor de gebruikers, dat vookomt weer topics zoals deze

Proud member of Los Alcoholicos
Real life goes before e-life -- Toppunt van arrogantie: En toen was er licht sprak ik God

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Frank Reiber schreef op 08 september 2004 @ 15:49:
[...]

Die mag wel eens upgedated worden, voor wat meer duidelijkheid voor de gebruikers, dat vookomt weer topics zoals deze
Wat, moeten we erbij posten dat ie nog steeds niet gebeurd is? :?

Ja er is meer nieuws, en nee we vertellen het niet omdat we willen voorkomen dat we verdere beloftes niet na kunnen komen. Je ziet het vanzelf gebeuren dus.

* curry684 snapt nut van deze kick totaal niet...

Verwijderd

kijk, en daarna vraag ik lekker pas een nickchange aan!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 09:38:
kijk, en daarna vraag ik lekker pas een nickchange aan!
Omdat? :?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je een nickchange wil, hoef je echt niet te wachten. Je profiel wordt heus niet gewist bij de merge dan :P Als je je nu stoort aan je naampje, waarom zou je dat dan zo houden? En misschien is het zelfs slimmer om nu te doen, ipv vlak na de merge als er misschien wat users wakker schrikken en SeM met nickchanges/mergevragen overspoelen. Dat laatste is puur speculatief trouwens O-) , neem nou maar gewoon een nickchange, zodra je er eentje wil.

Maar goed, als je pas na de merge een change wil, is dat natuurlijk ook geen probleem, dat moet je zelf weten. :)

{signature}

Pagina: 1