Toon posts:

[XP] PC valt zomaar uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen,

Ik ondervind al geruime tijd problemen met mijn PC. Hij valt namelijk om de zoveel tijd (ca. half uur) zomaar uit. Dit is erg irritant..

Zou het misschien kunnen liggen aan de videokaart? Ik heb een NVIDIA GeForce FX 5600. Verder heb ik een Asus-moederbord: A7N8X. Hoe kan ik deze twee dingen updaten?

Dank.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Uitvallen als in compleet uit of restart 'ie? Wat doe je op het moment dat 'ie uitvalt?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

driverupdates, biosupdates, softwareupdates van windows :?

Wat zijn je temps, hoe zit het met je voltages :?

Valt ie uit met een BSOD of gewoon een zwart scherm, in het geval van een BSOD wat is de melding...

met andere woorden wat heb je eraan gedaan om het op te lossen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Turkish op 28-06-2004 14:59 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
ken zijn dat je temperaturen te warm zijn...
misschien eens alle updates van windows installeren...
bios update...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle windows updates geïnstalleerd.. verder heb ik geen bios update gedaan en ook geen updates voor het moederbord en de videokaart.. vind helemaal niks op die sites..

verder is de temperatuur helemaal niet warm..

• Somora
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02-2025
Heb je het automatisch herstarten vinkje uit geklikt In Control Panel -> System -> Tabblad Advanced -> Startup and Recovery -> Automatically Restart? Kan wel eens helpen ;)

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Ik heb dit probleem ook gehad. Toen ik een PC van een vriend aan het updaten was, nieuwe nvidia drivers er op, hele systeem instabiel. Het beeld viel soms een seconde weg, na een paar minuten, viel dan de pc zelf ook uit.

Ik heb dit opgelost door de drivers die bij het systeem zaten weer te installeren, was niet echt een oplossing, meer een workarround. Ging btw om precies dezelfde kaart, misschien is die een beetje brak :/

One's never alone with a rubber duck.

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Somora schreef op 28 juni 2004 @ 15:06:
Heb je het automatisch herstarten vinkje uit geklikt In Control Panel -> System -> Tabblad Advanced -> Startup and Recovery -> Automatically Restart? Kan wel eens helpen ;)
TS zegt dat de pc uitvalt, lijkt me dan niet dat deze optie roet in het eten gooit.

One's never alone with a rubber duck.

Verwijderd

Topicstarter
daaan schreef op 28 juni 2004 @ 15:06:
Ik heb dit probleem ook gehad. Toen ik een PC van een vriend aan het updaten was, nieuwe nvidia drivers er op, hele systeem instabiel. Het beeld viel soms een seconde weg, na een paar minuten, viel dan de pc zelf ook uit.

Ik heb dit opgelost door de drivers die bij het systeem zaten weer te installeren, was niet echt een oplossing, meer een workarround. Ging btw om precies dezelfde kaart, misschien is die een beetje brak :/
maar ik heb nog geen enkele update geïnstalleerd..

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
is het ooit wel goed geweest? viel ie toen ook welles uit en gebeurt dit steeds vaker?

ik heb vaak pc's gehad die dit probleem hadden....meestal was het een geheugen probleem...je zou eens kunnen proberen je geheugen te testen met memtest86. http://www.memtest.org/#downiso
Download de iso, brandt em als bootable! en start opnieuw op...

Ik las dat je een a7n8x moederbord hebt...hoeveel geheugen reepjes heb je op dat bord en hoe staan ze? dat kan van belang zijn, want als je er maar 1 hebt en die staat in het slot die het meest dicht bij de processor zit dan geeft ie ook problemen zoals jij omschrijft....

laat even weten hoe het gaat

[ Voor 3% gewijzigd door CRAM op 28-06-2004 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
CRAM schreef op 28 juni 2004 @ 15:15:
is het ooit wel goed geweest? viel ie toen ook welles uit en gebeurt dit steeds vaker?

ik heb vaak pc's gehad die dit probleem hadden....meestal was het een geheugen probleem...je zou eens kunnen proberen je geheugen te testen met memtest86. http://www.memtest.org/#downiso
Download de iso, brandt em en start opnieuw op...

Ik las dat je een a7n8x moederbord hebt...hoeveel geheugen reepjes heb je op dat bord en hoe staan ze? dat kan van belang zijn, want als je er maar 1 hebt en die staat in het slot die het meest dicht bij de processor zit dan geeft ie ook problemen zoals jij omschrijft....

laat even weten hoe het gaat
ja ooit weleens goed geweest.. ik heb de pc vorig jaar zomer gekocht, maar van de winter heeft-ie het goed gedaan..

ik heb het cd'tje gebrand en de pc is nu t geheugen aan het testen. ik weet niet precies wat je bedoeld met geheugenreepjes.. en hoe dat op het bord staat. hoe kan ik daar achter komen?

• CRAM
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 15:26:
[...]

ja ooit weleens goed geweest.. ik heb de pc vorig jaar zomer gekocht, maar van de winter heeft-ie het goed gedaan..

ik heb het cd'tje gebrand en de pc is nu t geheugen aan het testen. ik weet niet precies wat je bedoeld met geheugenreepjes.. en hoe dat op het bord staat. hoe kan ik daar achter komen?
kijk dit is een a7n8x
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/m.a.sikkema/systeem2/_pgtres/a7n8x.jpg
je ziet 3 balkjes onder elkaar...een zwarte en 2 blauwe
Kijk nu in hoeveel van die balkjes een kaartje zit...en onthoudt hoe ze staan.

Maar voor je dit doet, test eerst je geheugen helemaal met memtest86. Laat hem helemaal lopen. Het vervelende met geheugenproblemen is dat ie het soms wel goed doet en soms niet.

Verwijderd

Topicstarter
CRAM schreef op 28 juni 2004 @ 15:31:
[...]

kijk dit is een a7n8x
[afbeelding]
je ziet 3 balkjes onder elkaar...een zwarte en 2 blauwe
Kijk nu in hoeveel van die balkjes een kaartje zit...en onthoudt hoe ze staan.

Maar voor je dit doet, test eerst je geheugen helemaal met memtest86. Laat hem helemaal lopen. Het vervelende met geheugenproblemen is dat ie het soms wel goed doet en soms niet.
dat geheugen testen duurt behoorlijk lang.. is nu nog bezig.

• CRAM
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 17:31:
[...]

dat geheugen testen duurt behoorlijk lang.. is nu nog bezig.
hehe....dan heb je uitgebreide test gedaan wat eigenlijk niet nodig is. Heeft ie al een error geven? Als dat zo is, meldt het dan :)

[ Voor 10% gewijzigd door CRAM op 28-06-2004 19:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
CRAM schreef op 28 juni 2004 @ 19:29:
[...]

hehe....dan heb je uitgebreide test gedaan wat eigenlijk niet nodig is. Heeft ie al een error geven? Als dat zo is, meldt het dan :)
haha ik kom net terug en is nog steeds bezig.. uhm, hij heeft al meerdere keren dezelfde test gedaan. dat is zeker niet goed?..

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Als hij 100% haalt zonder fouten (onderste helft scherm blijft leeg) is je geheugen goed hoor :) Dan begint ie inderdaad vrolijk opnieuw :)

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Verwijderd

Topicstarter
oh.. oké, dan is-ie geslaagd.. dan zal ik morgen eens kijken naar die geheugenstreepjes.

• Royale de Luxe
  • Laatst online: 24-04 19:43

Royale de Luxe

The limit is out there

Heb je je voeding al eens uitgetest. Als je nieuwe hardware hebt gestoken kan het zijn dat je voeding het geheel niet meer kan trekken.

Herstarten en uitvallen zijn een van de symptonen die brakke voedingen hebben.
Verder helpen ze aan onstabiele systemen.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 14:56:
Dag beste mensen,

Ik ondervind al geruime tijd problemen met mijn PC. Hij valt namelijk om de zoveel tijd (ca. half uur) zomaar uit. Dit is erg irritant..

Zou het misschien kunnen liggen aan de videokaart? Ik heb een NVIDIA GeForce FX 5600. Verder heb ik een Asus-moederbord: A7N8X. Hoe kan ik deze twee dingen updaten?

Dank.
Hey,

Ik wilde even zeggen dat ik bijna precies hetzelfde probleem als jou hebt.
Ik heb zelf ook een ASUS A7N8X en een NVIDIA GEFORCE FX 5600.
Mijn computer valt niet uit maar doet wel een reboot, maar hij wil niet iedere keer op de juiste manier opstarten, soms helemaal niet meer, dan moet ik het via veilige modus doen....
Dit gebeurd alleen wanneer ik bijvoorbeeld mijn audiostekkers verander. (ik heb namelijk een koptelefoon en mijn stereo-installatie).
Dit probleem heb ik sindskort, in het verleden heb ik nergens last van gehad...
Dit probleem is spontaan begonnen.

Na een plotselinge reboot krijg ik de volgende melding:
"Windows is onstabiel en wordt mogelijk veroorzaakt door de videokaart"
Iets in die woorden in ieder geval.
Ik zou ook niet weten hoe dit probleem opgelost kan worden...

Het er lijkt er bij mij in ieder geval op dat mijn videokaart erg gevoelig is voor pc-aanrakingen... Hij gaat nooit zomaar reboote, alleen wanneer ik de pc aan de achterkant ofzo aanraak...

Ik hoop dat we nu een oplossing kunnen vinden.

Groetjes Sander

• CRAM
WildernessChild schreef op 28 juni 2004 @ 22:24:
Als hij 100% haalt zonder fouten (onderste helft scherm blijft leeg) is je geheugen goed hoor :) Dan begint ie inderdaad vrolijk opnieuw :)
kijk dat is dus het probleem...

ik heb welles meerdere malen geheugen getest en toch bleek het later niet goed te zijn....(soms gaf ie wel errors en later weer niet)

dit is gewoon klote....

• CRAM
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 22:39:
oh.. oké, dan is-ie geslaagd.. dan zal ik morgen eens kijken naar die geheugenstreepjes.
het zou de voeding kunnen zijn maar ik zou me toch eerst op het geheugen concentreren. Meestal is het toch het geheugen dat deze problemen veroorzaakt.

Kijk hoe het geheugen staat in je moederbord. Check info in post van mij hierboven....

daarna zou ik gaan kijken naar je voeding...

• CRAM
hoe is het afgelopen?

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik herinner mij bij mijn eerste eigen PC'tje dat er een Riva TNT2 kaartje inzat. Een van de eerste grafische versnellers met ballen. 't Ding had echter wel problemen op mijn Asus moederbord: het zoop teveel stroom, wat 2 keer tot een begrafenis van mijn moederbord heeft geleid.

Een bios update van mijn schermkaart loste het probleem op, maar het heeft mijn reseller wel 2 moederborden in garantie gekost.

Misschien is het weer zo'n probleem? Inderdaad, is je voeding zwaar genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
Hier ben ik weer, ik wil even zeggen dat de PC het goed doet. Het probleem was dat het te heet werd in de pc. Ik heb toen de systeemkast opengelaten en vervolgens de pc opgestart - het probleem was verdwenen! Dus nu zit ik met een open pc te computeren..

• CRAM
Je bent mooi op tijd met je reaktie :P

Dan maar betere koeling aanschaffen?
Pagina: 1