Wireless USB adapter reconnect niet na boot

Pagina: 1
Acties:

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 16:23
Ik heb wireless USB adapters van het merk SMC2662W, en deze werken prima... De verbinding wordt automatisch gemaakt met het juiste netwerk zodra het kastje wordt aangesloten.

De bedoeling is natuurlijk dat dit ook automatisch gebeurt na het opstarten van de computer (of na reboot, standby of hibernate). Dit gebeurt echter niet; zodra het user profile wordt geladen, wordt even een verbinding gemaakt met het netwerk (dat verschijnt in zo'n balloon-tip), maar deze wordt meteen weer verbroken, en het verbindings lampje op de adapter blijft dan knipperen (terwijl hij continu zou moeten branden). Het kabeltje naar de adapter moet worden losgemaakt, en na 5 seconden weer worden vastgemaakt, en dan werkt het wel...

Het gekke is dat - terwijl de computer uit staat - de lampjes op de adapter blijven branden alsof hij nog steeds een verbinding heeft. Nou is dat niet zo erg, als hij maar automatisch verbinding zou maken...

Ik gebruik Wireless Zero Configuration, maar ook met de bijgeleverde brakke utility, en WZC uitgeschakeld, is er geen verschil. Iemand suggesties wat ik nog zou kunnen proberen? Of misschien een work-around, bv. een klein programmaatje waarmee je een USB poort kunt uitschakelen en inschakelen, zodat het nog een beetje automatisch kan...?

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Verwijderd

Dit is typisch een USB probleem.

Voor zover ik na kan gaan wordt het veroorzaakt doordat de computer en het apparaat aan de USB poort elkaar "kwijt raken" tijdens het opstarten. Door de USB kabel even los te maken start het apparaat opnieuw op.

Probeer de nieuwste drivers voor de USB controllers op het moederbord.