[w2003] [SBS] Problemen verzenden mail via Exchange

Pagina: 1
Acties:

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 08:04

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ik heb hier een Server draaien met windows server 2003 SBS en kan ineens geen mail meer versturen via exchange, ik draai gewoon met een domein en vanmorgen kon ik dus nog gewoon mail versturen.
Vanmorgen heb ik ipv. mijn router achter de ADSL modem (Alcatel Speedtouch 510i) vandaan gehaald en nu doet dus de Speedtouch het routen enz.
Internet werkt gewoon goed maar als ik bij de queues ga kijken dan staan daar de mailtjes lekker opgehoopt met de melding "Unable to bind to the destination server in DNS"

De oplossingen van MS heb ik al gevolgd maar het mag niets helpen, onderling kunnen we nog wel gewoon mailen.

Kan dit aan het ADSL modem liggen? port 25 staat gewoon open maar dat mag er toch niks mee te maken hebben?

Verwijderd

hmm ff denken.. poort 113 is er ook een als ik het goed heb... kan er naast zitten.. maar goed..

in iedergeval staat me iets bij dat het met de dns te maken heeft... kijk daar eens naar..

Verwijderd

Alleen 25 moet open staan om mail te verzenden via SMTP, verder blijft alles intern zoals de openingspost lees. Hij maakt gebruik van Interne mail via Exchange en daardoor hoeft de mail niet naar buiten toe. Oftewel niet voorbij de router.

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Naar de DNS ben ik al heel de morgen aant staren :)

Deze melding geeft de queue ook "The remote server did not respond to a connection attempt"

O ja, het is ADSL via planet

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20

mutsje

Certified Prutser

default wordt port 25 niet doorgelaten bij Planet Internet. Waarom het wel heeft gewerkt bij jou geen idee. Er schijnt bij Planet Internet wel een FAQ te bestaan hoe je e.e.a kunt rerouten. Ook staat in PN&S een topic hierover.

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Dat maakt toch niet uit als je zelf een mailserver hebt , ik dacht dat dat alleen een probleem was bij het ontvangen van mail en dat is opgelost dmv. de mailrelayserver

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Jou mailserver wil nu niet versturen toch? daarom krijg je queues. Dit heeft weinig met ontvangen wat wel mogelijk is default bij planet. Welke Q article had je trouwens gevonden bij Microsoft dat mis ik nog in je starters post.

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ja dat was een oplossing die niet eens precies paste bij dit verhaal en daarom dat daar ook geen oplossing uit kwam :)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

had je article 290290 al gelezen(help and support is momenteel offline). deze beschrijft een missende smtp connector of defecte smtp connector.

ook kun je article 279616 nog bekijken.
(heb hier technet cd's dus kan dit nog wel bekijken alleen online is het niet mogelijk momenteel..)

[ Voor 22% gewijzigd door mutsje op 28-06-2004 15:38 ]

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ja die van die missende/defecte smtp connector heb ik gedaan, nu zag ik dat er bij eventviewer een fout stond van de DNS :

The DNS server has encountered a critical error from the Active Directory. Check that the Active Directory is functioning properly. The extended error debug information (which may be empty) is "". The event data contains the error.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Jman schreef op 28 juni 2004 @ 15:40:
Ja die van die missende/defecte smtp connector heb ik gedaan, nu zag ik dat er bij eventviewer een fout stond van de DNS :

The DNS server has encountered a critical error from the Active Directory. Check that the Active Directory is functioning properly. The extended error debug information (which may be empty) is "". The event data contains the error.
misschien handig als je eens begint met EventID nummers te posten. deze kun je opzoeken bij www.eventid.net of www.microsoft.com/technet

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Sorry mensen, ik moest dus blijkbaar de smarthost instellen van Planet maar dan begrijp ik nog niet waarom het dan wel even gewerkt heeft...

iig bedankt
Pagina: 1