debian unstable geen hd controller (floppy install)

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:14
Ik probeer debian unstable te installeren mbv de floppy installatie set. Ik gebruik nu deze floppy's

boot.img
root.img
net-drivers.img

alles gaat prima totdat ik aankom bij het partitioneren. ik kan hier niets doen.
in de console werkt fdisk /dev/hda ook niet omdat mijn harddiskcontroller niet herkent wordt.
Wat kan ik hieraan doen? bestaan er nog drivers disks voor de harddisk controllers?
mijn hdisk controller is een intel 82371

Verwijderd

je moet (waarsch) er nog een diskette bij hebben:

cd-drivers.img

daar staan ook ide drivers op en die kan je gewoon van debian.org afhalen.

http://ftp.nl.debian.org/...ges/floppy/cd-drivers.img

daar dus :)

• savale
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 14:10:
je moet (waarsch) er nog een diskette bij hebben:

cd-drivers.img

daar staan ook ide drivers op en die kan je gewoon van debian.org afhalen.

http://ftp.nl.debian.org/...ges/floppy/cd-drivers.img

daar dus :)
ok dat werkt. alleen lukt het partitioneren nog steeds niet. als ik erase all laat doen dan lukt het toch niet. Ik wil het nu zelf even via fdisk in de console proberen maar hij kent dan /dev/hda niet :( (gebruik gewoon ide geen scsi oid)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Is dat Intel ding een hele nieuwe SATA/RAID adapter ofzo? Dan zou dat een probleem kunnen zijn omdat de drivers daarvoor niet in de kernel van Debian unstable zitten (welke kernel zit daar ook alweer bij :?) Ik zie dat bij de eerder genoemde images her en der ook wel images staan met kernel 2.6, probeer die anders eens.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

waarmee partitioneer je?

ik gebruik zelf vanuit de console (ctrl+alt+F2) cfdisk.
Die kan ook overweg met rare raid en scsi setups.

probeer dat eens. (die lvm en autopartitiedingen vinnik eng, dwz, ik kan er niet mee overweg)

• savale
het is een compaq p3 500 bak niets bijzonders maar de ide controller kan ik niets over vinden: intel 82371

cfdisk geeft aan: cannot open diskdrive

de standaard partitie manager pakt hem trouwens wel. die zegt netjes wat voor hdisk ik heb, maar zodra het op het wegschrijven aankomt failt deze ook.

Ik gebruik trouwens de beta 4 unstable floppy disk set met kernel 2.4.25

[ Voor 57% gewijzigd door savale op 28-06-2004 14:56 ]

Verwijderd

Waarom installeer je niet eerst gewoon stabel en dan upgraden naar unstable ?

• savale
geeft dat niet onwijs veel "rotzooi"?

ik heb nu de testing installatie floppies geprobeerd maar krijg hetzelfde probleem. Ik heb het idee dat dit dezelfde floppies als de unstable zijn?
via de standaard partitioneer guide lukt het wel maar daarna wil hij de partities mounten maar dat lukt niet. Ik kan namelijk ook nergens een /dev/hda(x) vinden namelijk. Is er misschien een methode om unstable te installeren via de stable floppies? Het liefst zonder achteraf alles te updaten.

Ik heb nu de allernieuwste floppies gebruikt. http://ftp.nl.debian.org/...6/20040528/images/floppy/

deze werken wel. Echter kan ik alleen het standaard partitioneer systeem gebruiken. (/dev/hda bestaat niet). Ik kan ook niets zelf mounten :S

[ Voor 110% gewijzigd door savale op 28-06-2004 15:36 ]

Verwijderd

Nadien een dist-upgrade doen geeft je totaal geen rotzooi. Toch niet als je eerst de basic install doet, daarna de upgrade en dan pas alle extra dingen gaat installeren.
Pagina: 1