In een externe harddisk behuizing, type Mapower H31C1 (bij Alternate gekocht), heb ik een harddisk, type Maxtor 540x 60Gb. Deze mooie alluminium behuizing beschikt zowel over een USB 2.0 als FireWire interface. Wanneer ik hem aansluit via de USB poort wordt de drive netjes herkent inclusief driveletter. Dit werkt perfect zowel op USB 1.1 als USB 2.0. Via de FireWire wordt er wel een device herkend, Genesys 711 SBP2 device (onder diskdrives) en een Genesis IEEE1394 device (apart), echter er verschijnt geen drive letter. Hierdoor kan ik de schijf niet benaderen. Onderin, bij Safely remove hardware, staat wel dit SPB2 device echter hier ontbreekt de drive letter ook.
Ik gebruik Win XP SP1 Pro als OS. Mijn PC heeft echter geen USB 2.0, maar wel FireWire vandaar dat ik hem voor de snelheid daar aan wil sluiten.
Ik heb dit probleem zowel met mijn eigen Agere (lucent) FW323 IEEE1394 als een Texas Instruments IEEE1394 (van mijn zwager) controller geconstateerd. Verder heb ik ook de hotfix van Microsoft met nummer 329263 geprobeerd. Dit maakte echter geen verschil.
Binnen dit forum las ik dat ook een andere tweaker hier ooit een probleem mee had gehad. Jammergenoeg stond de oplossing hier niet bij.
Wie weet hoe ik mijn externe harddisk behuizing via FireWire aan de praat krijg ?
Ik gebruik Win XP SP1 Pro als OS. Mijn PC heeft echter geen USB 2.0, maar wel FireWire vandaar dat ik hem voor de snelheid daar aan wil sluiten.
Ik heb dit probleem zowel met mijn eigen Agere (lucent) FW323 IEEE1394 als een Texas Instruments IEEE1394 (van mijn zwager) controller geconstateerd. Verder heb ik ook de hotfix van Microsoft met nummer 329263 geprobeerd. Dit maakte echter geen verschil.
Binnen dit forum las ik dat ook een andere tweaker hier ooit een probleem mee had gehad. Jammergenoeg stond de oplossing hier niet bij.
Wie weet hoe ik mijn externe harddisk behuizing via FireWire aan de praat krijg ?
[ Voor 49% gewijzigd door FuzzyFocus op 28-06-2004 22:49 ]