[XP] Syncronisatie van mijn documenten*

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een win2k3 domein met windows xp clients en roaming profiles.

Nu heb ik dmv folder direction, de mijn documenten map naar de mijn documenten map in de profiles share verwezen. Daarnaast vervolgens de homedirectory ingesteld zodat hij netjes bij deze computer staat.

Dit werkt allemaal prima, maar ik krijg dus nu bij het aan en afmelden het zogenaamde syncroniseren. Kunnen gegevens niet direct weg worden geschreven ipv het cachen naar de lokale pc? Ik heb hier in mijn GPO voor mijn gebruikers nog geen optie kunnen vinden. Wellicht kijk ik er over heen, of is het gewoon niet mogelijk?

Wel besef ik dat ik nu veel traffic veroorzaak als alles direct weg word geschreven en op word gehaald, wellicht is het dan beter om hem gewoon eerst lokaal weg laten schrijven? Wat is jullie mening hier over? Ik heb het heir over zo'n 25 gebruikers.

Mocht dit niet mogelijk of niet verstandig zijn, is het mogelijk om de syncronisatie instellingen niet weer te geven bij de clients. Ze hebben namelijk nu de mogelijkheid om hier veranderingen in te brengen. Dus bijvoorbeeld rechte muis knop op my document en dan syncronisatie.

Mijn V&A

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
Het brengt inderdaad nogal wat data verkeer met zich mee, als iedereen gaat lopen synchroniseren.

Je kunt synchronisatie uitschakelen als volgt: ( op werkstations )

Configuratiescherm -> Map ( folder ) opties -> synchronisatie tabblad -> Offline files synchroniseren uitschakelen ( eerste optie, heb het nu niet direct bij de hand )

Nu zou het synchronisatie proces afgelopen moeten zijn.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20

mutsje

Certified Prutser

caching van roaming profiles uitzetten. Dit houd in dat bij afsluiten de data niet op de lokale pc blijft staan. Een voordeel is dat een gebruiker met local administrator rechten dan ook niet in deze data kan gaan rond snuffelen.

Computer Configuration\Administrative Templates\System\User Profiles\ Delete cached copies of roaming profiles.

Wil jezelf ook als admnistrator rechten op roaming profiles dien je volgende policy in te stellen.

Computer configuration\Admnistrative Templates\System\User Profiles\ Add the Administrative security group to roaming user profiles.

let wel op dit geld dan alleen voor nieuw aangemaakte profiles reeds bestaande zul je met calcs.exe de rechten juist moeten zetten.

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:26
Je kan ook de sync uitzetten en de mijn documenten redirecten naar de HOMEDRIVE. Nadeel hiervan is dat de documenten niet beschikbaar zijn als de gebruiker offline is. Als je alleen desktops hebt kan je dit gewoon doen natuurlijk. Anders moet je bijvoorbeeld een OU maken voor zowel Laptops als Desktops. Op zo'n manier synchroniseren alleen de laptops.