Garageband - gebruikerservaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Ik ben net afgelopen weekend met mijn iBook/M-Audio MobliePreUSB/Garageband setupje aan het pielen geweest. Mijn 'axe' direct in de console geplugd, zonder 'amp' ertussen.

Nou ben ik zelf een liefhebber van 'vintagegeluid' maar ik moet zegge, die effecten en ampsettings in Garageband zijn echt goed te noemen! Ik speelde 'clean' een gitaardeuntje in, en maakte daarnaast een spoor met 'licks&fills' en een spoor met 'solo's', allemaal goed te doen! Het leuke is dat je een enkele gitaar kunt laten klinken alsof je 5 kuub aan amps hebt staan! Erg geinig.

Ik moet zeggen, voor een 'thuispielstudio' heeft Apple een erg mooi product op de markt gezet. iemand nog andere ervaringen/tips&tricks? Ik ben van plan het hele progje uit te proberen en in de oefenruimte met onze band opnamen te maken (spoor voor spoor) en dat dan 'af te mixen' op de budget-methode, gewoon op de iBook!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Hier gebruiken we het om soms een stuk geluid achter een filmpje te zetten. Heerlijk snel, en doet meer dan genoeg om dat te realiseren.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Ik ben er nog niet zo handig in, maar ik vind de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van GarageBand erg goed! er zijn ook veel gratis loops te downloaden :)
en je kan oneindig veel gratis instrumenten toe voegen! echt super programma, als je het een beetje goed aanpakt heb je bijna geen prof. software meer nodig!

Verwijderd

ik snap nog niet helemaal hoe ik met samples en loops kan klooien. Mischien nog een keertje beter lezen :(

Verwijderd

Eergisteren voor het eerst met Garageband gewerkt, heb ooit met Music Maker gewerkt, en ik heb het idee dat bij MM het meer de bedoelings is dat je met bestaande samples iets in elkaar zet, en bij Garageband je meer eigen inbreng erin kunt brengen met de instrumenten.
Met een laptop is het keyboard wat moeilijk te bedienen, dan is een extern keyboard een uitkomst...

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:56

sjaakaq

It might get loud

Bij Music Maker is het meer de bedoeling om om de 10sec. op te slaan voordat het weer es vastloopt :X

(sorry, frustratietje nadat 5 uur werk weg was...)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Affijn, ik heb dus lekker wat zitten tokkelen... lekker rocknummertje ingespeeld, zonder bas - die heb ik ooit uitgeleend en nooit teruggekregen (gevalletje noorderzon :( Waar je op moet letten is, dat je wanneer je aan het inspelen bent je de 'cache/buffer' op 'live inspelen' zet in de voorkeuren, terwijl bij mixen je die weer op 'zo veel mogelijk sporen' moet zetten, een beetje omslachtig.

Het duurde ook even voordat ik mijn MobilePreUSB zodanig had ingesteld dat ik geen omgevingsgeluid en brom meer meekreeg... gewoon een kwestie van in de systeemvoorkeuren alles te laten aansturen door de MobilePreUSB (zowel invoer als uitvoer). Dat schakelt meteen de ingebouwde microfon van de iBook uit (kom er maar eens op - ik had niet door dat dat ding continu mee stond te samplen |:( - vond de opnames wel bagger... nu is alles OK!)

Het enige wat me nog tegenvalt is de meegeleverde 'samples' en hoe je die inleest om op mee te spelen. Beetje omslachtig.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• M2XzeeD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2025
* M2XzeeD gebruikt het inmiddels on stage

12"powerbook + m-audio key station

echt geweldig al die piano's en orgels en het werkt echt super

iemand hier al eens geprobeerd om andere plugins te gebruiken de reaktor 4 demo is ook erg koelie joelie :D

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kan je met garageband ook midi instrumenten aansturen? Mn iBook is op komst en ik heb hier een midi instrument liggen, vandaar..

You don't need eyes to see, you need vision

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
leffe_blond schreef op 04 juli 2004 @ 11:33:
Kan je met garageband ook midi instrumenten aansturen? Mn iBook is op komst en ik heb hier een midi instrument liggen, vandaar..
Ongetwijfeld... ik gebruik alleen analoge gitaren :) dus heb ook nog niets geprobeerd. Het is zeker mogelijk, check even op:
http://www.apple.com/nl/ilife/garageband

Succes!

<<en laat even weten wat jouw ervaringen zijn>>

Verwijderd

dit vraagje kan hiermisschien wel bij :P

Ik wil in de zomervakantie aan wat Argentijnse vrienden GarageBand laten zien, nu heeft hij een elektrische gitaar, wat voor hardware heb je nodig (enof kabels) om die gitaar aantesluiten op mijn Powerbook (12" new model).
en dan wat in Garageband te kunnen doen? ik heb zelf niet zoveel verstant er van, maar het zou wel leuk zijn als het gewoon in 1 keer werkt en niet als ik daar ben dat ik dan nog eens van alles moet aanschaffen oid :P

Verwijderd

Kunnen jullie misschien eens MP3'tjes uploaden met een paar demo's van de mogelijkheden?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 15:32:
dit vraagje kan hiermisschien wel bij :P

Ik wil in de zomervakantie aan wat Argentijnse vrienden GarageBand laten zien, nu heeft hij een elektrische gitaar, wat voor hardware heb je nodig (enof kabels) om die gitaar aantesluiten op mijn Powerbook (12" new model).
en dan wat in Garageband te kunnen doen? ik heb zelf niet zoveel verstant er van, maar het zou wel leuk zijn als het gewoon in 1 keer werkt en niet als ik daar ben dat ik dan nog eens van alles moet aanschaffen oid :P
Kabels/plug-in-materiaal is afhankelijk van model Powerbook en wat voor audio-inputmogelijkheden (mic) je hebt. Ik heb zelf een iBook (géén input-mogelijkheid) en heb dus een usb-powered console aangeschaft (€150,-). Op de Apple-site staan andere kabels, muziekhandelaren hebben allerlei verlooppluggen. Je moet, basicly, van 6,3 mm naar 3,5 mm plug (mono).

Je kunt gewoon track-voor-track inspelen, eerst ritme/slaggitaar/toetsen/drums/bas, daarna solo's, fills, licks, zang... Alles kan zowat. Je hebt geeneens een versterker nodig, aangezien er amp-modelling inzit, met allerlei effecten.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 16:25:
Kunnen jullie misschien eens MP3'tjes uploaden met een paar demo's van de mogelijkheden?
Pas als ze 'toonbaar' zijn, natuurlijk ;)

Verwijderd

Ramzzz schreef op 06 juli 2004 @ 16:45:
[...]

Kabels/plug-in-materiaal is afhankelijk van model Powerbook en wat voor audio-inputmogelijkheden (mic) je hebt. Ik heb zelf een iBook (géén input-mogelijkheid) en heb dus een usb-powered console aangeschaft (€150,-). Op de Apple-site staan andere kabels, muziekhandelaren hebben allerlei verlooppluggen. Je moet, basicly, van 6,3 mm naar 3,5 mm plug (mono).

Je kunt gewoon track-voor-track inspelen, eerst ritme/slaggitaar/toetsen/drums/bas, daarna solo's, fills, licks, zang... Alles kan zowat. Je hebt geeneens een versterker nodig, aangezien er amp-modelling inzit, met allerlei effecten.
Nice :) zo;n kabel heb ik denk ik alleen nodig heb een minijack invoerpoort ik heb namelijk de PB :P iBooks hebben dit jammer genoeg niet :(
Pagina: 1