"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
en je kan oneindig veel gratis instrumenten toe voegen! echt super programma, als je het een beetje goed aanpakt heb je bijna geen prof. software meer nodig!
Verwijderd
Verwijderd
Met een laptop is het keyboard wat moeilijk te bedienen, dan is een extern keyboard een uitkomst...
(sorry, frustratietje nadat 5 uur werk weg was...)
leoaq.fm // Jeune Loop
Het duurde ook even voordat ik mijn MobilePreUSB zodanig had ingesteld dat ik geen omgevingsgeluid en brom meer meekreeg... gewoon een kwestie van in de systeemvoorkeuren alles te laten aansturen door de MobilePreUSB (zowel invoer als uitvoer). Dat schakelt meteen de ingebouwde microfon van de iBook uit (kom er maar eens op - ik had niet door dat dat ding continu mee stond te samplen
Het enige wat me nog tegenvalt is de meegeleverde 'samples' en hoe je die inleest om op mee te spelen. Beetje omslachtig.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
12"powerbook + m-audio key station
echt geweldig al die piano's en orgels en het werkt echt super
iemand hier al eens geprobeerd om andere plugins te gebruiken de reaktor 4 demo is ook erg koelie joelie
You don't need eyes to see, you need vision
Ongetwijfeld... ik gebruik alleen analoge gitarenleffe_blond schreef op 04 juli 2004 @ 11:33:
Kan je met garageband ook midi instrumenten aansturen? Mn iBook is op komst en ik heb hier een midi instrument liggen, vandaar..
http://www.apple.com/nl/ilife/garageband
Succes!
<<en laat even weten wat jouw ervaringen zijn>>
Verwijderd
Ik wil in de zomervakantie aan wat Argentijnse vrienden GarageBand laten zien, nu heeft hij een elektrische gitaar, wat voor hardware heb je nodig (enof kabels) om die gitaar aantesluiten op mijn Powerbook (12" new model).
en dan wat in Garageband te kunnen doen? ik heb zelf niet zoveel verstant er van, maar het zou wel leuk zijn als het gewoon in 1 keer werkt en niet als ik daar ben dat ik dan nog eens van alles moet aanschaffen oid
Kabels/plug-in-materiaal is afhankelijk van model Powerbook en wat voor audio-inputmogelijkheden (mic) je hebt. Ik heb zelf een iBook (géén input-mogelijkheid) en heb dus een usb-powered console aangeschaft (€150,-). Op de Apple-site staan andere kabels, muziekhandelaren hebben allerlei verlooppluggen. Je moet, basicly, van 6,3 mm naar 3,5 mm plug (mono).Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 15:32:
dit vraagje kan hiermisschien wel bij
Ik wil in de zomervakantie aan wat Argentijnse vrienden GarageBand laten zien, nu heeft hij een elektrische gitaar, wat voor hardware heb je nodig (enof kabels) om die gitaar aantesluiten op mijn Powerbook (12" new model).
en dan wat in Garageband te kunnen doen? ik heb zelf niet zoveel verstant er van, maar het zou wel leuk zijn als het gewoon in 1 keer werkt en niet als ik daar ben dat ik dan nog eens van alles moet aanschaffen oid
Je kunt gewoon track-voor-track inspelen, eerst ritme/slaggitaar/toetsen/drums/bas, daarna solo's, fills, licks, zang... Alles kan zowat. Je hebt geeneens een versterker nodig, aangezien er amp-modelling inzit, met allerlei effecten.
Pas als ze 'toonbaar' zijn, natuurlijkVerwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 16:25:
Kunnen jullie misschien eens MP3'tjes uploaden met een paar demo's van de mogelijkheden?
Verwijderd
NiceRamzzz schreef op 06 juli 2004 @ 16:45:
[...]
Kabels/plug-in-materiaal is afhankelijk van model Powerbook en wat voor audio-inputmogelijkheden (mic) je hebt. Ik heb zelf een iBook (géén input-mogelijkheid) en heb dus een usb-powered console aangeschaft (€150,-). Op de Apple-site staan andere kabels, muziekhandelaren hebben allerlei verlooppluggen. Je moet, basicly, van 6,3 mm naar 3,5 mm plug (mono).
Je kunt gewoon track-voor-track inspelen, eerst ritme/slaggitaar/toetsen/drums/bas, daarna solo's, fills, licks, zang... Alles kan zowat. Je hebt geeneens een versterker nodig, aangezien er amp-modelling inzit, met allerlei effecten.