IS mijn compu otje???

Pagina: 1
Acties:

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
ik had laats een keer een idee: mijn Hardeschjijf weer eens een keer formateren... (voor de snelheid)--> daar had ik dus geen problemen, nu komt het ik wil windows installeren... NOT, maakt niet uit welke windows het werkt gewoon niet,
ik heb 95/98/me/2k/whistler geprobeert. zelfs dos (6.0)!!! en dat werkt niet, elke keer bij het istalleren of na de herstart hang mijn pc, ik ben hiermee naar een deskundige gegaan, en die dacht dat mijn mem naar de klote was... dus ik al mijn geheugen eruit en een reepje 64 mb van een andere pc erin, Niks!!! nou deed windows nog steeds niks (ook niet installeren), ik heb al mijn pci kaarten eruit gehaald, alleeen HD en CD-rom aangesloten, ik, weer istalleren, He setup werkt!!!, maar na de herstart werkt ie niet meer!!!, nu denk ik dat toch mijn moederboord of proc naar de klote is .. Weten jullie raad????? PLease!!!!!!!!!!

VERY IMPORTANT!!! :'(:'(:'(:'(:'(:'(

If there's Oldskool i'm there

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het lijkt me eerder alsof je hdd kapot is ofzo. Misschien is ie verkeerd geformateerd, probeer dat anders nog eens.

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
ik heb hem daarna nog tig keer netjkes geformateerd, ps heb net met een andere hd geprobeerd, en doet het nog steeds niet....

Verwijderd

Probeer es fdisk /mbr

Misschien werkt het :?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Of je videokaart is dood. probeer eens een andere.

Verwijderd

O lama, ik had dat van die andere HD over het hoofd gezien, sorry...

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
Vidkaart net veranderd, weer nix, ik kom niet eens de setup in... iets met extended en cijfers, als error

Verwijderd

FF hd low level formatten, dan fdisk
(only for the pro's |:( )

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
ik ga niet low-level formatten, dan loop ik namelijk het risico dat mijn HD naar de klote gaat.

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
wat is er nu kapot dan??
HD
Proc
MOBO??

Verwijderd

Low-level....

Gaat je HDD niet van stuk btw...

En als hij dat wel doet dan was hij al niet al te lekker :-)

SUCzesssss

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
werkt niet....

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
niemand??

Verwijderd

erm.. jij draait meerdere OS'en?

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:27
Kun je wel in de BIOS komen?

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
ik draai meerdere OS'en ja, tot vor kort kwam ik gewoon in mijn bios.
Nu niet meer, hij maakt nu 3 piepies!!, wat betekend dat??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat voor mobo heb je erin zitten? Ff handleiding opzoeken en opzoeken wat die beepcodes zijn...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
er staat Or the mobo or the CPU....

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Als ik zo eens lees denk ik dat die peipjes van de POST komen (POWER ON SELF TEST)
dit is een testje dat de pc doet om zichzelf te controleren. (pas op school gehad)

kan geheugen zijn(2 lange piejes of 1 lange piep), Videokaart (3 korte piepjes) of CPU (helse herrie)

hoop je een beetje geholpen te hebben anders sorry !
Doei

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
het is PIEP/PIEP/PIEP PIEP, is dat de mobo proc of vidkaart??

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
en er staat niet wat het betekend in de manual...(VOLGENS MIJ IS MIJN SERVER OVERLEDEN!!!)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 23:34
tja, zal je mobo of je proc wel zijn, toen mijn mobo kapot was gaf ie een vage sirene

Verwijderd

ooit geprobeerd te installeren zonder enige hardware er in behalve je 3dkaartje en je mobo en je hdd en je floppy en je cd'rom (probeer het ook eens met 1 cd'rom als je er meerdere hebt) zo werkte het wel bij mij, zelfde probleem gehad

(of zet de tijd op je mobo terug als het een oud ding is ;))

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 21:34 schreef m0d het volgende:
ooit geprobeerd te installeren zonder enige hardware er in behalve je 3dkaartje en je mobo en je hdd en je floppy en je cd'rom (probeer het ook eens met 1 cd'rom als je er meerdere hebt) zo werkte het wel bij mij, zelfde probleem gehad

(of zet de tijd op je mobo terug als het een oud ding is ;))
en cpu en geheugen;).

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
hij komt alleen maar tot het, hardware detectie poep, en blijft ie hangen, als ik alles eruit haal post ie ook niet, en pd huij geeft 3 piepjes...

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
Mijn Server is btw een:
AMD k6-2 400@550
Giga Byte GA 5AX mobo
128 MB CAS 2 MEM 100 MHZ
10.2 GIG maxtor 7400 RPm HD
2.16 GIG Samsung BeOS HD
Afreey 50x CD-rom
Mistumi 2801TE CD-r
Ensonique AudioPCI soundcard
Trust Netwerk kaartje
el cheapo Vidkaart 8mb sis
Voodoo2 (diamond)

Verwijderd

et kan zijn dat het mobo ergens kortsluiting maakt. (soms kwam ie bij mij tot installen van windows (en bleef ie hangen) en soms deed ie gewoon helemaal nix) probeer in je kast te kijken ofje pc totaal geen kortsluiting maakt (met de pc kast zelf in verbinding staat kan ook)en probeer het dan nog eens :)

Verwijderd

godver, is verkeerd gegaan hier...... (in verkeerde vraag gekomen, sorry

Verwijderd

et kan zijn dat het mobo ergens kortsluiting maakt. (soms kwam ie bij mij tot installen van windows (en bleef ie hangen) en soms deed ie gewoon helemaal nix) probeer in je kast te kijken ofje pc totaal geen kortsluiting maakt (met de pc kast zelf in verbinding staat kan ook)en probeer het dan nog eens :)

Verwijderd

waarom blijft dit antwoord in de verkeerde bus vallen.....???? ik snap er geen hol van... je bent dan wel dezelfde user op wie ik reply maar dit is niet mijn bedoeling

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
mobo maakt geen kortsluiting, ik heb alles door gemeten...

Verwijderd

ik heb die piepjes ook eens gehad, toen had ik een card cooler geinstalleerd maar hij kwam NET heel zachtjes tegen 1 fin van een connector op de geforce aan. toen heb ik hem een stukje lager gezet en toen deed ie het ;)

dus echt GOED KIJKEN >:)

• barrel
  • Laatst online: 10-03 21:10
Sorry maar je proc is dood :( .. wat je kan doen is hem terugklokken naar bijv 300 mhz en dan kijken of ie het nog wilt doen ik denk zomaar dat je cache eruit ligt :( :( ik heb dat zelf ook hier met zo'n k6-2 :(

Verwijderd

drie piepjes weet ik zo niet uit mijn hoofd,
maar je moet ook ff je cpu een paar keer in en uit het slot halen.. zou nl. ook een slecht contactje kunnen zijn,

het zelfde geld voor je geheugen (eventueel ander slot) en ook je video kaart , maar die had je al los gehad dus die contactjes zulle nwel goed zijn .

enne als je contactspray hebt ff inspuiten .. dan weet je tenminste zeker dat het dus niet aan zoiets simpels ligt.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Je kan nog twee dingen proberen:
1. Als je de bios in kan zet de bios dan op default.
2. Als het boven staande niet helpt dan even de reset jumper op zoeken op je motherboard.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Ronald
  • Laatst online: 19:55
Worden een hoop goede adviesen gegeven, maar die over low levelen moet je maar beter niet uitproberen.. low - level = garantie weg
je hebt eeen k6-2 dus ik denk dat als je HD stuk is dat je nog voor garantie in aanmerking komt

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:59

CasGas

.

Op zondag 24 december 2000 17:49 schreef Poepel het volgende:
het is PIEP/PIEP/PIEP PIEP, is dat de mobo proc of vidkaart??
hij komt alleen maar tot het, hardware detectie poep, en blijft ie hangen, als ik alles eruit haal post ie ook niet, en pd huij geeft 3 piepjes...
wat is het nou dan? 3 of 4?
|:(|:(|:(

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Tefflar
  • Laatst online: 09-05-2025
Hij piept als hij geen geheugen of VGA kaart heeft.
Dat is normaal.

Zet je HDD in de bios eens op AUTO / AUTO (Dus geen LBA ofzo).
Daarna opnieuw FDISK en formateren.

Succes.

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
Sorry het was 3 piepjes,
aan de HD LIGT het NIET want ik al 2 andere geproprobeerd, ook het geheugen verwisseld met ander geheugen, vidkaart ook verwisseld..

• Tefflar
  • Laatst online: 09-05-2025
Als je HDD het eerst wel deed en je hebt niks in je BIOS verandert ben ik ook bang dat je CPU niet goed meer werkt...
Pagina: 1