[Vbscript] script met grote loop handmatig stoppen

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 21:37
Ik heb een script draaien dat data toevoegd aan mn database in sql server 2000, dit gaat echter heel langzaam, en het is een hele grote loop (hij voegt data toe per dag, vanaf een van te voren ingestelde begindatum), nu is het wel eens dat ik het script wil stoppen halverwege, dit is alleen mogelijk door sql server stop te zetten, maar dat lijkt me niet echt netjes.

Is er ook een andere mogelijkheid om het script handmatig te stoppen, voordat de loop teneinde is en het vanzelf stopt?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Van waaruit heb je het script gestart, wat voor script?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• DarkShadow
sorry, het is een vbscript dat onder asp (in iis) draait...

Ik start het gewoon via mn paginatje op (linkje)

Verwijderd

IIS herstarten... ;)

maar nee ik denk niet dat daar een mogelijkheid voor is. Het werk gebeurd door IIS, dus je kan niet zelf nog iets veranderen want het request is al onderweg en wordt uitgevoerd.

Misschien browser sluiten cq stop knop, maar iets anders wil niet naar binnen schieten

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Hoe ziet het script eruit? en commit je naar iedere transactie?
of probeer je eerst alle data erin te proppen, en dan de commit te doen (wat een db wel traag wil maken).
Als je geen commit doet, script killen, DB zal wel effe hikken tijdens de rollback

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

wat je misschien wel kan doen is een tweede pagina maken die een veld in de database update. tijdens je loop (of iedere 10x van mijn part) check je die waarde en als die bv 2 is (0=stop, 1=in process, 2=noodrem) dan stopt de loop, ruim je alles netjes op en ben je klaar.

• DarkShadow
hmm laatste idee is wel omslachtig, maar toch bruikbaar :)

emmeau --> ik snap niet precies wat je bedoeld, ik heb gewoon ruwe data in tekstbestanden en dbf files, die lees ik uit (verschillende functies), en aan het einde van elke functie voeg ik ze toe... Voor elke dag heb je enkele bestanden per reeks (er zijn 4 reeksen)
Pagina: 1