[irda] IR ontvangst op je laptop

Pagina: 1
Acties:

• mornstar160
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 16:29
Is er een manier om je IRDA poort (van mijn laptop) te gebruiken om een applicatie te besturen op mijn laptop???

Er zijn programma's (en hardware oplossingen) zoals IRman en dat soort gevalletjes. Alleen die werken alleen met eventuele seriele aansluitingen.

Is er misschien een programma om je IRDA poort als een virtuele compoort te delen en vervolgens te gebruiken met zo een programma.
Ik weet wel dat het moet kunnen aangezien mijn mobiele telefoon software ook gebruikt maakt van een virtuele compoort als modem......

Maar om terug te komen op mijn vraag...

Is er dus software om je pc via een IRDA (onboard) poort aan te sturen ?????

Alvast bedankt,

Peter

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

Kappie

Tell me your secrets...

Je IRDA op je laptop heeft toch een compoort? Dan kun je proggies zoals IRman toch gebruiken!

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• pyro_1979
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01-2020
je zou ook lirc (Linux Infrared Remote Control) kunnen gebruiken, of WinLirc als je Windows gebruikt.

"Ik denk dus ik besta" - Descartes

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 20:13
Schreeuw voortaan niet in je topictitel; komt wel heel erg irritant over..

En trouwens: [rml][ IrDA] Computer bedienen met afstandsbediening toch mogelijk[/rml]
Staat denk ik genoeg info over; ook hoe je je IRDA module kunt gebruiken om gewoon IR signalen van je afstandbediening te ontvangen

[TR]

Pvouput live

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Als je het al werkend krijgt, het lukt hier en daar heb ik gelezen. Is de ontvangst dan niet bagger? irda werkt op zo'n verschrikkelijk zwak signaal dat je de afstandsbediening er maximaal op 10 centimeter kan houden

zijn er mensen die dit lukt om gewoon door de hele kamer te besturen?

• mornstar160
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 16:29
sorry voor mijn verkeerde topic title...

maar Winlirc bijv. werkt alleen met COM ports..

En je irda poort is geen com poort !! Daarom vroeg ik of er virtuele com poort software bestond....

Dus Winlirc etc. is niet te gebruiken...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

mornstar schreef op 28 juni 2004 @ 16:54:
sorry voor mijn verkeerde topic title...

maar Winlirc bijv. werkt alleen met COM ports..

En je irda poort is geen com poort !! Daarom vroeg ik of er virtuele com poort software bestond....

Dus Winlirc etc. is niet te gebruiken...
Yep, die is er, om bijvoorbeeld ook via een IR poort met je mobiel te kunnen inbelle e.d. ff zoeken dan maar... (net als voor de IRDA, dat had je ook makkelijk zelf kunnen vinden)

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 28-06-2004 17:04 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 20:13
Mornstar; klik eens op die link die ik al eerder gaf... staat gewoon letterlijk in wat jij wilt..

Pvouput live

Pagina: 1