Ik ben begonnen met het schrijven van een script dat afhankelijk van waar je aanmeld het juiste home folder pakt. Wij hebben gezien dat het te traag gaat om Home Folders te synchroniseren over het internet.
Dus had ik het volgende idee... Ik maak wel verbinding met de 2 homefolders (We hebben 2 locatie's) en switch tussen te twee home-folders.
Nu komt het probleem: De gebruikers hebben niet genoeg rechten om deze regel uit te voeren: Set WshSystemEnv = WshShell.Environment("SYSTEM")
Dit is erg vervelend. Welke rechten heeft een gebruiker nodig voor deze regel !?!? Ze hebben nu "Domain User" en "User" rechten.
Het gaat om een Windows 2003 Domain met Windows 2000/XP systemen... Als ik naar een dos-box ga dan krijg ik wel met "Echo %locatie%" "IS-MM-DS" te zien.
Volledige Script:
Dus had ik het volgende idee... Ik maak wel verbinding met de 2 homefolders (We hebben 2 locatie's) en switch tussen te twee home-folders.
Nu komt het probleem: De gebruikers hebben niet genoeg rechten om deze regel uit te voeren: Set WshSystemEnv = WshShell.Environment("SYSTEM")
Dit is erg vervelend. Welke rechten heeft een gebruiker nodig voor deze regel !?!? Ze hebben nu "Domain User" en "User" rechten.
Het gaat om een Windows 2003 Domain met Windows 2000/XP systemen... Als ik naar een dos-box ga dan krijg ik wel met "Echo %locatie%" "IS-MM-DS" te zien.
Volledige Script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| Dim DriveLetter1, DriveLetter2, RemotePath1, RemotePath2
Dim objNetwork
Dim objEnv
Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
Set objSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo")
Set objEnv = WshShell.Environment("PROCESS")
REM Set WshSystemEnv = WshShell.Environment("SYSTEM")
REM if WshSystemEnv("locatie") = "is-mm-ds" then
DriveLetter1 = "R:"
DriveLetter2 = "S:"
RemotePath1 = "\\is-mm-ds\home$\" & objEnv("USERNAME")
RemotePath2 = "\\be-mm-ds\home$\" & objEnv("USERNAME")
REM msgbox (driverletter1 & " " & RemotePath1)
On Error Resume Next
objNetwork.MapNetworkDrive DriveLetter1, RemotePath1
objNetwork.MapNetworkDrive DriveLetter2, RemotePath2
objNetwork.MapNetworkDrive "P:", "\\is-mm-ds\apps$"
REM else
REM DriveLetter1 = "R:"
REM DriveLetter2 = "S:"
REM RemotePath1 = "\\be-mm-ds\home$\" & objEnv("USERNAME")
REM RemotePath2 = "\\is-mm-ds\home$\" & objEnv("USERNAME")
REM objNetwork.MapNetworkDrive DriveLetter1, RemotePath1
REM objNetwork.MapNetworkDrive DriveLetter2, RemotePath2
REM End if
Wscript.Quit |