Toon posts:

tiberian sun connection problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overgestapt van kabel naar adsl van wanadoo. Nu lukt het niet meer om een spel te joinen of op te starten in tiberian sun. Ik kan in de lobby komen, daarna ook nog een spel joinen of een opstarten maar wanneer ik of de ander op go druk kom ik als enige in het spel!!! HELP!!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 11:25

.je

Kan het zijn dat je adsl modem toevallig ook als router functioneerd?

Ik zou zeggen, kijk eens op de modem, daar zal waarschijnlijk wel een serie nummer op te vinden zijn. Daarnaast kun je dat serie nummer invoeren bij google wat dan weer een wonder verricht en jou voorziet met website waar info staat over het modem.

Naar mijn eigen weten met adsl is het vaak zo dat de modem daarnaast ook nog de functie van een router heeft. Deze router heeft een ingebouwde vuurmuur (lees: firewall) welke een aantal connecties (lees: poorten) blokkeerd waardoor je niet meer online kunt gamen. Het uitzetten van deze firewall doet meestal wonderen. Hoe je dit moet doen kun je het beste opzoeken zoals ik hierboven heb beschreven.

Verwijderd

@ .je: Je hebt het waarschijnlijk over een NAT-router? Dat wordt vaak voor het gemak vaak een firewall genoemd. En die 'firewall' wil je niet uitzetten, want dan doet je router het niet meer. Verder heb je wel gelijk, het zou best een modem+router kunnen zijn

@ wazie: het zou kunnen dat je een aantal poorten moet mappen (door laten sturen) naar jouw eigen pc. Ik neem aan dat je een game wil hosten? Want dan moet je sowieso poorten mappen. Zoek maar eens naar port mapping + naam/merk van je modem/router en dan is genoeg te vinden. Let op: sommige fabrikanten noemen het anders, zoals Virtual Server, maar er zijn nog vele andere benamingen.

Verwijderd

Heb tijdje terug gehoord dat heel westwood online dood is... TS, TS, en red alert 2 ook.

Nog ff gekeken waar ik dit gelezen had... hier dus :
[rml][ XP] Tiberian Sun - Online[/rml] :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 11:51 ]