Nieuwe Chieftech kast

Pagina: 1
Acties:

• Ferid
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 10:30
Ben aan het kijken voor een nieuwe kast. Heb veel goeds gehoord over chieftec. Alleen hebben ze ontzettend veel kasten waardoor ik door de bomen het bos niet zien.
De cx/bx/dragon/matrix lijken voldoende capaciteit te hebben. Er moeten op z'n minst 1 floppy, 6 HD's en 2 branders in. Het systeem zal 24/7 draaien. Er moet dan ook voldoende koeling mogelijk zijn.
Heeft iemand ervaring met dez kasten? Welke modellen zijn aan te raden? Ben al op hun website wezen kijken. Maar veel van die kasten lijken wel ok.
Kan op het moment wel wat advies gebruiken..
Thnx..

Verwijderd

Als je een systeem 24/7 wuil gaan draaien, let dan niet alleen op de kast, maar vooral ook op de onderdelen. Die kunnen natuurlijk ook uitvallen. Met name de processor fan is een zwakke schakel, is mijn ervaring.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 22:37
Kheb zelf een chieftech silver bigtower. Veel ruimte voor Fans. Erg makkelijke installatie en veel, veel ruimte met makkelijke kliksystemen voor HD's en 5.25 drives etc.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 12:14 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ferid schreef op 28 juni 2004 @ 12:01:
Ben aan het kijken voor een nieuwe kast. Heb veel goeds gehoord over chieftec. Alleen hebben ze ontzettend veel kasten waardoor ik door de bomen het bos niet zien.
De cx/bx/dragon/matrix lijken voldoende capaciteit te hebben. Er moeten op z'n minst 1 floppy, 6 HD's en 2 branders in. Het systeem zal 24/7 draaien. Er moet dan ook voldoende koeling mogelijk zijn.
Heeft iemand ervaring met dez kasten? Welke modellen zijn aan te raden? Ben al op hun website wezen kijken. Maar veel van die kasten lijken wel ok.
Kan op het moment wel wat advies gebruiken..
Thnx..
Je kunt dan iedere bigtower pakken, over het algemeen is enkel het uiterlijk van die chieftec anders, intern hebben ze allemaal plaats zat voor 6 hdds, 2 fikkers en een floppydrive (je kunt zonder al teveel moeite 11hdds in dat ding hangen zonder rare brackets te gaan modden).
Chieftecs zijn over het algemeen best stevig, dus dat is goed te doen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 12:15 ]

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Heb geen ervaring met de chieftec kasten. Ik kan je wel iets anders van harte aanbevelen (heb 'm zelf sinds een paar dagen :9 )
Ik heb het over de CoolerMaster Stacker.
In 1 woord: WOW :9~
Groot (dus veel ruimte) maar niet lomp, voorbereid op BTX, Stil en een goede koeling (dmv de mogelijkheid om voorin 3 120mm fans te plaatsen, achter ook een 120mm)

Voor het geval je echt perse een chieftec wil hebben dan kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen....

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 17:24
Ik heb een Chieftec Matrix, stevige kast met voldoende plaats voor koeling en schrijven.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nowell schreef op 28 juni 2004 @ 12:12:
Heb geen ervaring met de chieftec kasten. Ik kan je wel iets anders van harte aanbevelen (heb 'm zelf sinds een paar dagen :9 )
Ik heb het over de CoolerMaster Stacker.
In 1 woord: WOW :9~
Groot (dus veel ruimte) maar niet lomp, voorbereid op BTX, Stil en een goede koeling (dmv de mogelijkheid om voorin 3 120mm fans te plaatsen, achter ook een 120mm)

Voor het geval je echt perse een chieftec wil hebben dan kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen....
Ugh, dat is een lelijke kast... al die schermpjes en controls aan de voorkant zijn gewoon té veel van het goede! Nogal goed dat er een deurtje voorzit :r

Verwijderd

amour021 schreef op 28 juni 2004 @ 12:15:
[...]

Ugh, dat is een lelijke kast... al die schermpjes en controls aan de voorkant zijn gewoon té veel van het goede! Nogal goed dat er een deurtje voorzit :r
ff goed kijken en dan kan je zien dat er geen deurtje voorzit en dat al die schermpjes en controls er niet bij worden geleverd en dat je zonder die dingen een hele mooie kast over houdt

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 12:17:
[...]

ff goed kijken en dan kan je zien dat er geen deurtje voorzit en dat al die schermpjes en controls er niet bij worden geleverd en dat je zonder die dingen een hele mooie kast over houdt
offtopic:
:o

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 21:51
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/special_report/stc-t01/image_02.jpg

Zo wordt ie geleverd hoor.

Mooi USB frontje en ruimte genoeg voor uitbreiding, vind hem toch redelijk strak.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

amour021 schreef op 28 juni 2004 @ 12:15:
[...]

Heb jij uberhaupt wel enig idee waar je het over hebt?!?!

Ten eerste: "al die schermpjes en controls aan de voorkant ..." --> die zitten er standaard dus niet bij he? Die zijn optioneel...

Ten tweede: "Nogal goed dat er een deurtje voorzit " --> Er zit helemaal geen deurtje voor! Dat zijn roosterplaatjes waardoor lucht wordt aangezogen voor de 120mm fans.

Dusseh... klik nog eens op die link, zet je bril op (of af) en geef dan nog eens een reactie... |:(

• Ferid
DAMN!
Had niet zo snel zo veel reacties verwacht. Alvast allemaal bedankt...
Als ik het zo hoor maakt het niet uit welke kast ik neem (behalve uiterlijk). Uiterlijk vind ik niet belangrijk. Moet alleen nog even kijken of er een voeding bij wordt geleverd. Wat voor voeding zou ik nodig hebben waar ik geen problemen mee ga krijgen?
Ga er vanuit dat het met de kabel (IDE, voeding) ook wel goed gaat kwa ruimte met deze kasten.

• Ferid
Nou, ben er over uit..
Het wordt de CX-01SL-SL-B. Aangezien deze 2 fans bij de HD cage heeft.
http://www.chieftec.de/?p...id=1&language=uk#vorteile
Nu alleen nog een bijpassende voeding.
Iemand suggesties?

Verwijderd

Ik heb een aantal weken terug ook een CX-SL-SL-BL gekocht, super kast en mooie ruimte erin. Ook goed afgewerkt en verder prettig om in elkaar te zetten.

Ik heb er twee 80mm Papst NGMLE fans ingehangen aan de achterzijde zuigen lucht uit de kast (syntec lager, 19db geluidsopbrengst) en twee 120mm Papst NGLE fans bij de HD tray( syntec lager, 23db geluidsopbrengst) deze blazen lucht langs de HDs.

Als voeding heb ik gekozen voor een BeQuiet 520Watt dual fan. Dit is een voeding met 2 fans, één die lucht uit de kast aanzuigt en de ander voert de warme lucht af.

Ook zit er een temperatuursensor in de voeding die de rotatiesnelheid van de twee fans aanstuurt, als de ambient temperatuur in de kast stijgt dan wordt de draaisnelheid opgevoerd; daalt de temperatuur dan neemt de draaisnelheid af. Ook blijft deze voeding na het uitschakelen nog even doordraaien om de restwarmte na uitschakeling van de kast af te voeren.

De casefans worden ook aangestuurd door deze voeding en gaan dus ook sneller of langzamer draaien afhankelijk van de temperatuur in de kast! 8) :*)

Verder een Zalman CNPS7000-CU (koper) processorkoeler geïnstalleerd. Deze levert een super koeling tegen een acceptabel geluidniveau!

Ook nog een geluiddempend mattensetje aangebracht en het geheel wordt hierdoor zelfs onder zware belasting fluitsterstil! :*)

Kijk maar eens hier voor de voeding en de dempingsmatten:

http://www.be-quiet.de/english_flash/index.htm

ze hebben trouwens nog veel meer spul, leuk om even te checken.

• Ferid
Vind het te veel geld voor een voeding om eerlijk te zijn. Maar zou het wel verrekte handig vinden, zo'n temp/rpm regelaar. Zou mijn kamer ook eens stiller zijn.. ;)
Maar heb er wel 6 HD's in zitten. Denk dat die juist de meeste herrie maken.
Verder nog modellen aan te raden?

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook een voordeligere versie kiezen, je hoeft natuurlijk niet de 520 Watt variant te kopen. Ze hebben daar ook minder dure voedingen met minder vermogen.

Als je naar de toekomst kijkt; grafische kaarten slurpen steeds meer. Je wil èn 6 harde schijven gebruiken èn een krachte processor èn CD-rom drives...

Ik zou dan in ieder geval niet bezuinigen op de voeding, hiervan hangt onder andere de stabiliteit van je systeem af. Ook de levensduur van een voeding is belangrijk; je kunt ook een voeding van het merk 'goedkopie' kopen, maar die kunnen snel kapot gaan.

Een voeding waar je naar zou kunnen kijken is de ZM300B-APF, 300 watt, maar staat wel heel goed aangeschreven. Dat was mijn eerste keus, ik heb toen de vermogensbehoefte grofweg ingeschat en geconcludeerd dat ik een zwaardere moest kiezen.

Ik heb toen gekeken naar de lange termijn; een overcapaciteit op de voeding is bij uitbreiding van het systeem natuurlijk niet verkeerd!

• Ferid
Ik heb gisteren de chieftec cx kast gekocht met een chieftec 360watt voeding, 4 fans en een fancontroller. Kabels krijg ik vandaag binnen. Zal dan gelijk alle hd's en fans aansluiten.
Voor wat ik heb gezien, ben ik zeer te vreden over de kast... Voorals de plaatsing van de HD's en de 2 92mm fans bij het HD kabinet.

• MikeN
  • Laatst online: 15-05 20:05
Ik zit te denken over de aanschaf van een BX of CX kast (eigenlijk hetzelfde eh?), vraag me alleen nog 2 dingen af:

• In de "nieuwe generatie" passen er 6 hd's onderin, de hd's zijn hier gedraaid, kun je nu nog steeds goed een SATA hd aansluiten met een normale stekker of moet je een 90 graden stekker gebruiken?
• Kun je er meer dan 6 hd's in kwijt? (kun je er bijvoorbeeld 2 in de floppy ruimte stoppen :p)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik heb 2 Chieftecs gehad, en bij beide modellen, Dragon Big tower en de BX variant ervan, had ik te weinig ruimte. Zat altijd wel een balk bij de voeding in de weg, tijdens het inbouwen. Kon de kabels er niet mooi in wegwerken, en tevens heb je wel plaats voor 6 hdd's in de zogenaamde hdd bakjes van Chieftec, alleen wordt het dan erg krap mbt de airflow. Want hdd's worden wel warm :(

..::System Specs::..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ferid schreef op 28 juni 2004 @ 16:08:
Nou, ben er over uit..
Het wordt de CX-01SL-SL-B. Aangezien deze 2 fans bij de HD cage heeft.
http://www.chieftec.de/?p...id=1&language=uk#vorteile
Nu alleen nog een bijpassende voeding.
Iemand suggesties?
http://www.tweakers.net/pricewatch/81029
Er zit al een 360 Watt voeding bij hoor ;)
Deze voedngen zijn echt uitstekent. Hij powered nu mijn Dual Mp2400+ met R9700 Pro :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Ferid
Atlas schreef op 01 juli 2004 @ 08:32:
[...]

http://www.tweakers.net/pricewatch/81029
Er zit al een 360 Watt voeding bij hoor ;)
Deze voedngen zijn echt uitstekent. Hij powered nu mijn Dual Mp2400+ met R9700 Pro :)
Dan heb ik toch echt iets verkeerd gedaan. Heb er nl geen voeding bij gekregen. Deze heb ik er apart bijgekocht...
Maar weet wel dat ze daar bij chieftec geen rekeing hebben gehouden met de kabels. Heb 6 HD's onderin zitten met rounded kabels. Maar heb met de GROOTSTE moeite de kast weer dicht gekregen.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ferid schreef op 01 juli 2004 @ 10:01:
[...]

Dan heb ik toch echt iets verkeerd gedaan. Heb er nl geen voeding bij gekregen. Deze heb ik er apart bijgekocht...
Het hangt ook van het type af. Ze verkopen ze met of zonder voeding. Als je de link ziet die ik gaf, zie je dat er 360W achter staat. Dit betekent dat de kast met voeding wordt geleverd. Je hebt ze ook zonder voeidng en die zijn, uiteraard, goedkoper :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Ferid
MikeN schreef op 01 juli 2004 @ 00:17:
Ik zit te denken over de aanschaf van een BX of CX kast (eigenlijk hetzelfde eh?), vraag me alleen nog 2 dingen af:

• In de "nieuwe generatie" passen er 6 hd's onderin, de hd's zijn hier gedraaid, kun je nu nog steeds goed een SATA hd aansluiten met een normale stekker of moet je een 90 graden stekker gebruiken?
• Kun je er meer dan 6 hd's in kwijt? (kun je er bijvoorbeeld 2 in de floppy ruimte stoppen :p)
Heb geen SATA schijven.
Je kunt er zeker meer dan 6 kwijt. Alleen onderin kun je er 6 kwijt. Vervolgens nog 2 (mocht je geen floppy aansluiten) bij de floppy ruimte. En je hebt altijd nog 4x 5 1/4".
Vind het wel fijn dat je 2x 93mm fans kunt plaatste gelijk bij de schijven. Daar ben ik zeer tevreden over. En heb ook gelijk 2x 80mm achteerin geplaatst. Deze bevinden zich onder de voeding en lekker dicht bij de cpu. Er is dan nog plaats voor nog 2 xtra fans aan de zijkant. Deze zal ik pas plaatste als ik merk dat het alleemaal te warm wordt.
Hoop dat je wat aan deze info hebt..

Verwijderd

Ik neem zelf óf een Chieftec, óf een Antec kast.. Ik vind ze erg mooi vormgegeven, hebben veel uitbreidingsmogelijkheden, en zijn goed gekoeld.. Voeding boeit me niet, heb ik hier nog twee juweeltjes van liggen (Zalman/EnermaX)..

De Antec Plus 1080 AMG (lijkt net wel een Mercedes :P)

De kast van buiten
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/PLUS1080AMG.jpg

Van binnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/plus1060inside.jpg

Het doosje: >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/package/PLUS1080AMG_US.jpg

De Chieftec Dragon DA-01B-D-SSI-460

De kast van buiten

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.de/images/big/DA-01W-D-SSI.jpg

Enkele shots van binnen

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.de/images/dragon/078.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.de/images/dragon/079.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.de/images/dragon/082.jpg

Lijkt mij genoeg ruimte in te zitten zo... _/-\o_

Ook al lijken deze kasten veel op elkaar, vind ik dat de Chieftec bescheidener over komt, hij heeft iets minder strakke lijnen.. Ik denk dat ik de Antec daarom nét iets mooier vind, maar tot dusver heb ik dus dat model van hun dus niet in het beige @ pricewatch kunnen aantreffen.. De prijs van beiden ligt tussen de 100 en 150 euro, alleen de Chieftec is groter (té groot voor mijn doeleinden).

Verwijderd

Ferid schreef op 01 juli 2004 @ 10:10:
[...]

Heb geen SATA schijven.
Je kunt er zeker meer dan 6 kwijt. Alleen onderin kun je er 6 kwijt. Vervolgens nog 2 (mocht je geen floppy aansluiten) bij de floppy ruimte. En je hebt altijd nog 4x 5 1/4".
Vind het wel fijn dat je 2x 93mm fans kunt plaatste gelijk bij de schijven. Daar ben ik zeer tevreden over. En heb ook gelijk 2x 80mm achteerin geplaatst. Deze bevinden zich onder de voeding en lekker dicht bij de cpu. Er is dan nog plaats voor nog 2 xtra fans aan de zijkant. Deze zal ik pas plaatste als ik merk dat het alleemaal te warm wordt.
Hoop dat je wat aan deze info hebt..
Als je de big tower hebt kun je boven je voeding ook nog 4 schijven kwijt. Deze hd cage kun je bij blacknoise/noiseblocker krijgen voor 10 euro of zo. In geval van nood kun je ook de 5.25 ruimte gebruiken voor extra schijven. Ruimte genoeg.

• MikeN
Mja, dan gaat het over een Dragon/Matrix/etc. serie.... Maar daarvan is de bigtower me nou weer net ff te groot, past niet onder mn bureau :p

Maar 6 onderin + 2 in fdd moet wel genoeg zijn, vraag ik me alleen nog af hoe het zit met aansluitingen van je hd, hoeveel ruimte je daar hebt. Informatique raadt namelijk aan haakse SATA stekkers te gebruiken, en om er daar nou weer een berg van te kopen.

• Ferid
Ik kan je alleen vertellen dat ik daar 6 non SATA IDE schijven heb met rounded kabels. En dat ik met groote moeite de kast dicht kon krijgen, ben daar zeker niet blij mee.

Verwijderd

Ik ga echt voor de dragon kasten. Strak, ruimte genoeg, en nog mooi ook nog.
En meerder kleuren :P altijd leuk :D.

• MikeN
Mja, de Dragon vind ik ook wel leuk, alleen is het 1 na grootste model daarvan weer te klein (4 hd's onderin) en het grootste model is me weer te groot (zou hier amper onder het bureau passen) :X

En het systeem van de 90 graden gedraaide HD's lijkt mij ook wel lastig ja... mgoed, moeten toch wat.

Verwijderd

Ik heb zelf 2 S-ATA schijven ge-striped in mijn CX geplaatst, plus nog een aantal andere schijven.

Door de dempingsmatten verlies ik iets aan ruimte aan de binnenzijde, maar de S-ATA stekkers kunnen er prima op worden aangesloten, geen 90 graden stekkers nodig...

Verwijderd

Er is een reden voor de gedraaide HD cage, omdat er twee fans aan de zijkant ervan kunnen worden aangebracht krijg je een optimale airflow langs je HDs op!

De aparte fans zorgen ook voor een gesepareerde luchtstroom naar de HDs toe, geen probleem met andere delen of lucht die al verwarmd is...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/BX/UP/BX-03SL.jpg

zelf heb ik deze ook een leuke kast
BX-03SL-SL-SL

wel met window natuurlijk maar die zat er standaard bij toen ik hem kocht

Verwijderd

prima spul!

Ben echt super-heppie met die CX...

Met een beetje zorgvuldig werk heb je zelfs met rounded HD cabels geen probleem! :7

Een aanrader! :*)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

De nieuwe BA-01 en CA-01 bigtower series van Chieftec zijn ook erg mooie kasten. Dit zijn de grote broers van de CX kasten en hebben als voordeel (naast de extra 5,25" sloten en de extra ruimte voor harde schijven) de betere koelingsmogelijkheden door de mogelijkheid om 120mm koelers te gebruiken ipv 80mm of 92mm koelertjes...

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/CA/1-CA-01B-B-SL.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/CA/1-BA-01B-B-SL.jpg
CA-01B-B-SL en BA-01B-B-SL
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/BX/CX/Man/CA03.jpg
De achterkant met 2x 120mm koeler en je ziet de ruimte voor 8 harde schijven, 2 bays voor floppy's (of ongekoelde schijven) en de 6 5.25" bays voor cd-roms etc.
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/BX/CX/Man/CA04.jpg
3x 92mm fans om de 8 harde schijven te kunnen koelen.

Ikzelf heb net een Coolermaster Stacker besteld omdat ik dan ook 120mm koelers kan gebruiken voor mijn harde schijven én omdat die om te bouwen is naar BTX formaat. De Chieftec kast heb ik ook serieus overwogen, vooral omdat ik die mooier vind dan de Stacker met zijn 120mm koelers aan de voorkant. Een prijs van deze Chieftec kasten heb ik nog niet daar ik nog geen winkels gevonden heb die deze kasten al verkoopt. Ik heb wel begrepen dat Informatique ze kan bestellen en de prijs zal vast niet veel hoger liggen dan zijn voorganger die ongeveer 130 euro kost...

edit:
verrek, dit is al best een oud topic en ook niet echt om een goede reden gekickt.... :|

[ Voor 4% gewijzigd door makje op 24-08-2004 16:10 ]

9800x3d

Verwijderd

inderdaad, sjiek spul...

wel locht die kast, je tilt je een breuk... 8)7
Pagina: 1