Sorry voor de wat onduidelijke topictitel, maar ik kan het volgende probleem niet (goed) in één zinnetje omschrijven. Het gaat hierom.
In de meest simpele situatie, zou een stukje XML er zo uit kunnen zien:
In zo'n situatie zou het me wel lukken om met behulp van XSL bijvoorbeeld een MySQL-query te maken, waardoor de XML-data dus eigenlijk terecht komt in een database, die later dan weer gebruikt kan worden om data mee te serveren op andere pagina's. Dat gaat bijvoorbeeld zo:
Ik zit echter met de volgende, iets minder prettig gegenereerde XML-code:
Met mijn relatief beperkte XSL-kennis, kan ik met geen mogelijkheid deze data in iets bruikbaars omzetten, zoals in het voorbeeld met slashdot helemaal bovenaan. Er zal waarschijnlijk nog e.e.a. aan syntax bijmoeten. Het probleem zit 'm eigenlijk in de manier waarop de XML-data is opgemaakt. Het is in dit geval dus <member><name>Name</name><value>Foo</value></member> in plaats van <name>Foo</name>.
Hoe kan ik deze XML-data verwerken? Wie kan me verder helpen?
In de meest simpele situatie, zou een stukje XML er zo uit kunnen zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <story> <title>Linuxcare Responds To Tim O'Reilly's Article</title> <url>http://slashdot.org/article.pl?sid=00/05/15/0254252</url> <time>2000-05-15 02:57:07</time> <author>timothy</author> <department>consider-source-horses-mouth-grain-of-salt</department> <topic>linuxbiz</topic> <comments>142</comments> <section>articles</section> <image>topiclinuxbiz.gif</image> </story> |
In zo'n situatie zou het me wel lukken om met behulp van XSL bijvoorbeeld een MySQL-query te maken, waardoor de XML-data dus eigenlijk terecht komt in een database, die later dan weer gebruikt kan worden om data mee te serveren op andere pagina's. Dat gaat bijvoorbeeld zo:
code:
1
2
3
4
5
6
| <xsl:template match="backslash/story">insert ignore into stories
(story_title, story_url, story_date)
values ("<xsl:value-of select="title"/>",
"<xsl:value-of select="url"/>",
"<xsl:value-of select="time"/>");
</xsl:template> |
Ik zit echter met de volgende, iets minder prettig gegenereerde XML-code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <value><struct> <member><name>city_id</name> <value><int>-2140176</int></value> </member> <member><name>countrycode</name> <value><string>nl</string></value> </member> <member><name>name</name> <value><string>Foo</string></value> </member> <member><name>count</name> <value><int>8</int></value> </member> <member><name>languagecode</name> <value><string>en</string></value> </member> </struct></value> |
Met mijn relatief beperkte XSL-kennis, kan ik met geen mogelijkheid deze data in iets bruikbaars omzetten, zoals in het voorbeeld met slashdot helemaal bovenaan. Er zal waarschijnlijk nog e.e.a. aan syntax bijmoeten. Het probleem zit 'm eigenlijk in de manier waarop de XML-data is opgemaakt. Het is in dit geval dus <member><name>Name</name><value>Foo</value></member> in plaats van <name>Foo</name>.
Hoe kan ik deze XML-data verwerken? Wie kan me verder helpen?